တုိက္ရုိက္လႊင့္ထုတ္မွဳ႔အစီအစဥ္

ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းတုိ႔ခင္ဗ်ား.....

Rensselaer ျမဳိ႕ ( Albany, New York )တြင္တည္ရွိေသာ ဓမၼဝါဒီေအာင္ေျမမဂၤလာေက်ာင္းတုိက္္ ဆရာေတာ္ဦးဣႆရိယက ဦးေဆာင္ျပီး လူူငယ္မ်ား ဘာသာ၊သာသနာ ႏွင့္ရင္းႏွီးကြ်မ္း ဝင္လာေစရန္ အတြက္၎၊ ဝိပႆနာတရားအားထုတ္ႏုိင္ရန္အတြက္၎၊
သာသနာျပဳရန္ၾကြေရာက္လာၾကေသာ အာဂႏၱဳရဟန္းေတာ္မ်ား ခ်မ္းသာစြာသီတင္းသုံးႏုိင္ေစရန္ ရည္႐ြယ္၍ ဓမၼာရုံ ႏွင့္ တရားေဟာခန္းမမ်ားကုိတုိးခ်ဲ႔ေဆာက္လုပ္လွ်က္ရွိပါသည္။
ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းတုိ႔ကလည္းမိမိတုိ႔တတ္စြမ္းသမွ် အလွဴေတာ္ေငြ၊ လုပ္အားအလွဴတုိ႔ကုိတစ္ဦးတည္းျဖစ္ေစ၊စုေပါင္း ၍ျဖစ္ေစပါဝင္ကုသုိလ္ယူႏုိင္ၾကရန္တုိက္တြန္းႏွဳိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

လွဴဒါန္းလုိပါက....ဆရာေတာ္ဦးဣႆရိယ....

Dhammavadi Aungmyay Mingala Temple
1140 Broadway
Rensselaer, NY 12144
Tel: 646-284-2763 (mobile)
Tel: 518-772-1634 (Monastery)..
Email...nawarat2004@yahoo.com သုိ႔ဆက္သြယ္ႏုိင္ပါသည္။
Payable to.......U Eithareya.

ပထမအႀကိမ္ေျမာက္ အသံမစဲ မဟာပ႒ာန္းရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ပြဲ

အေမရိကန္ႏုိင္ငံ နယူးေယာက္ျပည္နယ္၊ ေအာ္ဘနီ၊ ရန္ဆဲလ္လီယာျမဳိ႕၊ ဓမၼဝါဒီ ေအာင္ေၿမမဂၤလာေက်ာင္း တြင္
၂၀၁၀ခု မတ္လ(၁၇) မွ (၂၀)ရက္အထိ၊ (၃)ရက္ က်င္းပပူေဇာ္အပ္ေသာ ပထမအႀကိမ္ေျမာက္ အသံမစဲ မဟာပ႒ာန္းရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ပြဲ


ပထမေန႔ ..... မနက္ပုိင္း.....(ဖြင့္ပြဲ)

03/17/11 01:31PM
03/17/11 04:52PM
03/17/11 06:11PM
03/17/11 09:40PM

03/18/11 01:08PM
03/18/11 05:47PM

03/19/11 08:36AM
03/19/11

03/20/11 05:00AM
03/20/11 08:01AM
03/20/11 11:32AM (ပိတ္ပြဲ / ေအာင္ပြဲ)

Ashin Kheminda (Dhamma Vadi Aungmyay Monastery , Albany , New York)

အရွင္ ေခမိႏၵ ( ဓမၼဝါဒီေအာင္ေျမမဂၤလာေက်ာင္း - (Albany , New York) ေဟာၾကားေတာ္မူေသာတရားေတာ္မ်ား ၁။ အရေတာ္စြ လူ႕ဘဝ

Ashin Pyanyarwantha , (Dhamma Vadi Aungmyay Monastery , Albany , New York)

အရွင္ပညာဝံသ ( ဓမၼဝါဒီေအာင္ေျမမဂၤလာေက်ာင္း - (Albany , New York) ေဟာၾကားေတာ္မူေသာတရားေတာ္မ်ား

ျမတ္ပဌာန္းေဒသနာတရားေတာ္မ်ား

မုိးကုတ္ျမဳိ ႔ ေညာင္သုံးပင္ပရိယတိၱစာသင္တုိက္ပဓာနနာယက (ေတာင္တန္းသာသနာၿပဳ)သုံးဘြဲ႔ရ ဓမၼာစရိယ သာသနဝိေသာဓနီအဖြဲ႔ (ဥကၠဌ)ႏုိင္ငံေတာ္ဗဟုိဝန္ေဆာင္သဒၼမၼေဇာတိကဓဇ မဟာသဒၼမၼေဇာတိကဓဇ ဂႏၳ ဝါစကပ႑ိတ သက်သီဟပရိယတၱိသာသနဟိတဓရ ဂုဏဝိသိဌ
မုိးကုတ္ျမဳိ႕ေညာင္သုံးပင္ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၱေတေဇာသာရာဘိဝံသ
ခက္ခဲနက္နဲေသာျမတ္ပဌာန္းေဒသနာတရားေတာ္မ်ားကုိ လြယ္ကူ၊နားလည္၊ႏႈတ္တက္ရေစရန္ ရည္႐ြယ္၍
Albany, New York , Rensselear ျမဳိ႕ ဓမၼဝါဒီေအာင္ေျမမဂၤလာေက်ာင္းတုိက္္ ၌ ညစဥ္္သင္ၾကားပုိ႔ခ်ေဟာေျပာခ်က္မ်ား.........



မုိးကုတ္ဝိပႆနာပဓာနနာယက ကမၼ႒ာန္းနည္းျပSayadaw U Tayzeinda

မုိးကုတ္ဝိပႆနာပဓာနနာယက ကမၼ႒ာန္းနည္းျပSayadaw U Tayzeinda
Click on the photo.

Thursday, May 21, 2009

မာလုက်ပုတၱသုတ္တရားေတာ္ ၁၁-၁၃

မာလုက်ပုတၱသုတ္တရားေတာ္ ၁၁
အနိတိၴဂႏၶကုမာရဝတၴဳ
ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္ကာလတုန္းက သာဝတိၴျပည္ (ûမိ႕) မွာ အနိတိၴဂႏၶကုမာရဆိုတဲ့ လူကေလးတစ္
ေယာက္ ႐ွိခဲ့တယ္၊ အဲဒီ လူငယ္က ျဗဟၼျပည္မွ စုေတၿပီး လူ႔ဘဝ ေရာက္လာတဲ့သူပါဘဲ။ ျဗဟၼာျဖစ္ေနစဥ္က မိန္းမနဲ႔ စပ္ၿပီး
ႏွစ္သက္သာယာမႈ ကင္းေနခဲ့တယ္၊ အဲဒီလုိ ၾကာ႐ွည္စြာ ကာမရာဂ ကင္းလာခဲ့တဲ့အတြက္ ကေလးငယ္ဘဝကတည္းက
သူဟာ မိန္းမ အနီးသို႔ မခ်ဥ္းကပ္လိုဘူး၊ မိခင္စေသာ မိန္းမမ်ားက သူ႔ကိုထိယင္ သူက ငိုပါသတဲ့။
လူလားေျမာက္ၿပီး အ႐ြယ္ေရာက္လာတဲ့ အခါက်ေတာ့ မိဘေတြက သူ႔ကို အိမ္ေထာင္ûပဘို႔ ေျပာၾကတဲ့အခါ သူက
''(န ေမ ဣတိၴယာ အေတၴာ) ကြၽန္ေတာ္ဟာ မိန္းမျဖင့္ အလုိမ႐ွိဘူး'' လုိ႔ ျငင္းပယ္ေနပါသတဲ့။ ဒါေပမဲ့ မိဘမ်ားက အဖန္ဖန္
ထပ္မံတုိက္တြန္းေနတဲ့အတြက္ သူက ေ႐ႊပန္းထိမ္သည္ေတြကိုေခၚၿပီး၊ ေ႐ႊျဖင့္ အလြန္လွပတဲ့မိန္းမ႐ုပ္ကို လုပ္ေစတယ္။ မိဘ
မ်ားက အိမ္ေထာင္ûပဘို႔ တိုက္တြန္းတဲ့အခါ ''ေဟာဒီ ေ႐ႊ႐ုပ္ေလာက္လွပတဲ့ အမ်ိဳးသမီးကိုရယင္ေတာ့ မိဘတို႔၏ စကားကို
လိုက္နာပါ့မယ္'' လုိ႔ သူကေျပာသတဲ့။ အဲဒီေတာ့ မိဘမ်ားကလဲ ပစၥည္းဥစၥာ ေပါမ်ားၾ<ြကယ္ဝသူမ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
ထင္႐ွား ေက်ာ္ေစာတဲ့ ပုဏၰားေတြကို ေခၚၿပီး အဲဒီ ေ႐ႊ႐ုပ္နဲ႔တူတဲ့ သတို႔သမီးကို အ႐ွာခိုင္းတယ္။
အဲဒီပုဏၰားေတြက ေ႐ႊ႐ုပ္ပါ ယူေဆာင္ၿပီး အရပ္ရပ္အနယ္နယ္ လိုက္လံၿပီး စံုစမ္း႐ွာေဖြၾကတယ္၊ မဒၵတိုင္း ဘာဂလ
ûမိ႕မွာ အဲဒီေ႐ႊ႐ုပ္နဲ႔တူတဲ့ ၁၆-ႏွစ္ အ႐ြယ္ အလြန္လွပတဲ့ သူငယ္မကေလးအေၾကာင္းကို ၾကားသိရလုိ႔ အဲဒီအိမ္ကို သြားၾကည့္
ၾကတယ္၊ မိဘျဖစ္သူတုိ႔က သမီးပ်ိဳအလွကေလးကို ဘံုခုနစ္ဆင့္အထက္ထပ္မွ ဆင္းေစၿပီးေတာ့ ျပၾကတယ္၊ အဲဒီ သူငယ္မ
ကေလးက ေ႐ႊ႐ုပ္နဲ႔ယွဥ္ၿပီး ထုိင္ေနတဲ့အခါ ေ႐ႊ႐ုပ္ထက္ အမ်ိဳးသမီးကေလးက အေရာင္ေတာက္ပၿပီး ပို၍ လွပေနပါသတဲ့။
စံုစမ္းေရးပုဏၰားေတြက အဲဒီေ႐ႊ႐ုပ္ကို အမ်ိဳးသမီး၏ မိဘမ်ားအား ေပးၿပီးေတာ့ အနိတိၴဂႏၶသူငယ္နဲ႔ ထိမ္းျမားဘို႔ရာ
ေတာင္းဆိုၾကတယ္၊ ေတာင္းဆိုၿပီးေတာ့ အဲဒီ သတို႔သား၏ မိဘမ်ားထံ ျပန္လာၿပီး ေျပာၾကားၾကတယ္၊ မိဘေတြက ျမန္ျမန္
သြားၿပီး အဲဒီအမ်ိဳးသမီးကေလးကို ေခၚေဆာင္ခဲ့ဘို႔ ေစခုိင္းၾကပါတယ္။
အနိတိၴဂႏၶ သူငယ္ကလဲ အဲဒီအေၾကာင္းကို ၾကားရေတာ့ ေ႐ႊ႐ုပ္ထက္ေတာင္ လွတယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းသိရ၍ ထုိ
အမ်ိဳးသမီးကေလး၌ ခ်စ္ခင္စိတ္ျဖစ္ၿပီးလွ်င္ ျမန္ျမန္ေခၚေဆာင္ခဲ့ၾကပါလုိ႔ ေျပာပါသတဲ့။ အဲဒါဟာ ဒီလုိလွပတဲ့ အမ်ိဳးသမီး
ကေလးကို ျမင္ႏုိင္တယ္ ျမင္ရလိမ့္မယ္လုိ႔ စိတ္ကူးမွ်ျဖင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ႏွစ္သက္တပ္မက္ျခင္း ခ်စ္ခင္ျခင္းပါဘဲ။
တာဝန္ေဆာင္ ပုဏၰားေတြက အဲဒီအမ်ိဳးသမီးကေလးကို ယာဥ္ေပၚမွာတင္ၿပီး ေခၚေဆာင္လာခဲ့ၾကရာ အဲဒီအမ်ိဳးသမီး
ကေလးက အလြန္ႏူးညံ့တဲ့အတြက္ ယာဥ္ေတာက္ၿပီးျဖစ္တဲ့ ေလနာေရာဂါေၾကာင့္ လမ္းခရီးအၾကားမွာဘဲ ေသဆံုးသြား႐ွာပါသ
တဲ့။ မဒၵတုိင္း သာဂလûမိ႕ဆိုတာ ပန္ဂ်ပ္နယ္ထဲမွာ႐ွိတယ္၊ သာဝတိၴûမိ႕နဲ႕ မုိင္ေလးငါးေျခာက္ရာ ထက္မနဲ ေဝးကြာပါလိမ့္မယ္၊
ယာဥ္ဆိုတာက ဘာယာဥ္လဲလို႔မသိရဘူး၊ ျမင္းရထား ယာဥ္ပဲ ျဖစ္ဖြယ္႐ွိပါတယ္။ ဟိုတုန္းက လမ္းလဲ ေကာင္းမွာမဟုတ္ဘူး၊
ဒါေၾကာင့္ ပင္ပန္းၿပီး ေရာဂါျဖစ္၍ ေသဆံုးသြား႐ွာတာ ျဖစ္မွာပါဘဲ။
အနိတိၴဂႏၶကုမာရဆိုတဲ့ သူငယ္ဟာ အဲဒီသတင္းကိုၾကားရေတာ့ ဒီလိုလွပတဲ့ သူငယ္မကေလးနဲ႔ ေတြ႔ဆံုခြင့္ေတာင္
မရပါကလားလုိ႔ ႏွလံုးသြင္းၿပီး စိုးရိမ္ပူေဆြးမႈကို အႀကီးအက်ယ္ ခံစားရပါသတဲ့။ မအိပ္ႏိုင္ မစားႏိုင္ ျဖစ္ေနပါသတဲ့၊ အဲဒီ
အေၾကာင္းကုိ သိျမင္ေတာ္မူတဲ့အတြက္ ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္က သနားျခင္း ႀကီးစြာမဟာ က႐ုဏာေတာ္ျဖင့္ ဆြမ္းခံၾ<ြကယင္း အဲဒီ
အိမ္ေ႐ွ႕ကို ၾ<ြကေရာက္ေတာ္မူတယ္၊ သူငယ္၏ မိဘမ်ားက ႐ိုေသစြာ ပင့္ေလွ်ာက္ၿပီး ဆြမ္းကပ္တယ္၊ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးၿပီးတဲ့
အခါ အဲဒီသူငယ္အေၾကာင္းကို ေမးေတာ္မူတယ္၊ သူငယ္ကလဲ မိဘမ်ား၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ ျမတ္စြာဘုရားထံ လာေရာက္
ၿပီး႐ွိခိုးလ်က္ထုိင္ေနတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားကေမးေတာ္မူလုိ႔ လမ္းခရီးမွာေသဆံုးသြားေလတဲ့ အမိ်ဳးသမီးကေလးကို အေၾကာင္း
ûပၿပီး စိုးရိမ္ပူေဆြးမႈ အႀကီးအက်ယ္ျဖစ္ေနေၾကာင္း မစားႏိုင္ မေသာက္ႏိုင္ေအာင္ ပူေဆြးေနရေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားတယ္။
အဲဒီေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက စိုးရိမ္ပူေဆြးမႈႏွင့္ ေၾကာက္ဖြယ္ေဘး ေၾကာက္ျခင္းေဘးဟာ လုိခ်င္စရာ ကာမဂုဏ္ႏွင့္ လုိခ်င္
ႏွစ္သက္မႈကို မွီၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း ဒီလုိေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။
ကာမေတာ ဇာယေတ ေသာေကာ၊
ကာမေတာ ဇာယေတ ဘယံ။
ကာမေတာ ဝိပၸမုတၱႆ၊
နတိၴ ေသာေကာ ကုေတာ ဘယံ။
ကာမေတာ-လုိခ်င္ႏွစ္သက္စရာႏွင့္ လုိခ်င္ႏွစ္သက္မႈဆိုတဲ့ ကာမေၾကာင့္၊ ေသာေကာ- စိုးရိမ္ပူေဆြးျခင္းသည္၊
ဇာယေတျဖစ္၏တဲ့။ ႏွစ္သက္ခ်စ္ခင္စရာ မိန္းမေယာက်္ား စေသာအာ႐ုံနဲ႔ ႏွစ္သက္ခ်စ္ခင္မႈဆိုတဲ့ ကာမတရား႐ွိေနလုိ႔
မာလုက်ပုတၱသုတ္တရားေတာ္ ၁၂
ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္တဲ့ အာ႐ံုဝတၴဳႏွင့္ ကင္းကြာတဲ့အခါ စိုးရိမ္ပူေဆြးမႈ ျဖစ္ေပၚတာဘဲ၊ အဲဒါလဲ မၿမဲတဲ့တရားဘဲလုိ႔ ဆိုလိုပါ
တယ္။ ကာမေတာ လုိခ်င္ႏွစ္သက္စရာႏွင့္ လိုခ်င္ႏွစ္သက္မႈဆိုတဲ့ ကာမေၾကာင့္၊ ဘယံ-ေၾကာက္ဖြယ္ႏွင့္ ေၾကာက္လန္႔ျခင္း
ဟူေသာေဘးသည္၊ ဇာယေတ-ျဖစ္၏။ (ပါဠိမွာ ကတၱားေဟာအရာ၌ ပရႆပုဒ္တိ-ဝိဘတ္ႏွင့္ သာ႐ွိသင့္သည္ဟု ႏွစ္သက္
ေသာဆရာတုိ႔၏ အလုိအားျဖင့္ ဇာယတီဟု ဆန္းႏွင့္ညီေအာင္ ဒီဃလဲûပထား၏။ သို႔ေသာ္ ဆႏၵာႏုရကၡဏအားျဖင့္ မûပျပင္ရ
ပဲ အတၱေနာပုဒ္ေတ-ဝိဘတ္ႏွင့္႐ွိျခင္းက ပို၍ဂုဏ္ေျမာက္ဖြယ္႐ွိသည္၊ ပါဠိပညာ႐ွင္တို႔အတြက္သာ ျဖစ္သည္။) ကာမေတာလုိခ်င္
ႏွစ္သက္စရာႏွင့္ လိုခ်င္ႏွစ္သက္မႈ ကာမမွ၊ ဝိပၸမုတၱႆ- လြတ္ကင္းေသာသူအား၊ ေသာေကာ-စိုးရိမ္ ပူေဆြးျခင္း
သည္၊ နတိၴ-မ႐ွိေပ၊ ဘယံ ေၾကာက္ျခင္းသည္၊ ကုေတာ အဘယ္မွာ႐ွိေတာ့အံ့နည္း၊ မ႐ွိေတာ့သည္သာတည္း-လုိ႔ ျမတ္စြာ
ဘုရားက ေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။
အဲဒီ ဂါထာတပုဒ္တရားကို နာၿပီးေတာ့ အနိတိၴဂႏၶကုမာရဆိုတဲ့ သူငယ္ဟာ ေသာတာပတိၱမဂ္ဖိုလ္ေရာက္ၿပီး
ေသာတာပန္ ျဖစ္သြားပါသတဲ့။
အဲဒီအနိတိၴဂႏၶကုမာရဆိုတဲ့ လူကေလးဟာ အစတုန္းကေတာ့ မိန္းမအနံ႔ကိုေတာင္ မခံႏုိင္ေအာင္ စက္ဆုပ္ေနခဲ့တယ္၊
ေ႐ႊ႐ုပ္နဲ႔တူတဲ့ မိန္းမေတာ့ ႐ွိမွာမဟုတ္ဘူးလို႔ထင္ျမင္ၿပီး အဲဒီေ႐ႊ႐ုပ္နဲ႔တူတဲ့ သတို႔သမီးကိုရယင္ေတာ့ မိဘမ်ား ညႊန္ၾကားတဲ့
အတုိင္း အိမ္ေထာင္ûပပါမယ္လုိ႔ ေျပာခဲ့တယ္။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ အဲဒီ ေ႐ႊ႐ုပ္ေလာက္ လွပတဲ့ အမ်ိဳးသမီးကေတာ့ မ႐ွိႏိုင္ဘူး၊
အဲဒီလုိ အဆင္းကို မျမင္ႏုိင္ဘူးလုိ႔ ထင္ခဲ့တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ မိန္းမအဆင္းနဲ႔ စပ္ၿပီး ႏွစ္သက္ တပ္မက္ျခင္း မျဖစ္ခဲ့ေသးဘူး၊
ေနာက္-အဲဒီေ႐ႊ႐ုပ္ထက္ေတာင္ လွပတဲ့ကေလးမကေလးကို ေတြ႔ရတယ္ဆိုေတာ့ အဲဒီလုိအဆင္းကို ျမင္ႏုိင္တယ္ ျမင္ရေတာ့
မွာပဲလုိ႔ သူ႔စိတ္ထဲမွာ ေပၚလာတယ္၊ အဲဒီအခါက်ေတာ့ မျမင္ရေသးတဲ့ အဲဒီကေလးမကို အေၾကာင္းûပၿပီး ႏွစ္သက္တပ္မက္မႈ
ေတြ အႀကီးအက်ယ္ ျဖစ္ေတာ့တာဘဲ။
ေမးခြန္ေတာ္ႏွင့္ အေျဖ
ယခု ေမးခြန္းမွာေတာ့ အဲဒီလုိ ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္ဖြယ္ အဆင္းကို မျမင္ဘူးဘူး၊ ျမင္ဆဲလဲမဟုတ္ဘူး၊ စိတ္ကူးထဲမွာ
ေတာင္ အဲဒီလုိအဆင္းကို ျမင္ႏုိင္တယ္ ျမင္ရလိမ့္မယ္လုိ႔ မထင္ေပၚေသးဘူး၊ အဲဒီလုိ အဆင္းပုဂိၢဳလ္နဲ႔စပ္ၿပီး ႏွစ္သက္တပ္
မက္ျခင္း ခ်စ္ခင္ျခင္း ျဖစ္ပါ့မလားလို႔ ေမးေတာ္မူတယ္။ အဲဒီအေမးကို အ႐ွင္မာလုက်ပုတၱမေထရ္က မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူးလုိ႔
ေျဖၾကားေလွ်ာက္ထားပါတယ္။
အဲဒါဟာ ႐ွင္းပါတယ္၊ ယခုဒီရိပ္သာမွာ တရားအားထုတ္ေနၾကတဲ့ ေယာဂီေတြအေနအားျဖင့္ ေပၚလြင္ပါတယ္၊
ဒါေပမဲ့ တရားအားမထုတ္ဘူးတဲ့ ပကတိလူေတြအေနနဲ႔ ဆုိယင္ေတာ့ ဒါကေပမဲ့ နားမလည္ပဲ ႐ွိေနတတ္တယ္၊ မလြယ္လွဘူး၊
ပုသိမ္ûမိ႕မွာ သဒၶမၼသီတဂူရိပ္သာ ဘံုေက်ာင္းရိပ္သာတုိ႔ စၿပီးဖြင့္တဲ့ ၁၃၁၃-ခုႏွစ္တုန္းက ဒီမာလုက်ပုတၱသုတ္ကို ဘုန္းႀကီးက
ေဟာတယ္၊ အဲဒီတုန္းက သဒၶမၼသီတဂူဆရာေတာ္ရဲ့ ႏွမက ဒီတရားကုိနာၿပီး သေဘာမေပါက္ခဲ့ပဲ ႐ွိေနသတဲ့၊ ဘယ့္ႏွယ္လဲ
အဆင္းေတြကို မျမင္ေသးဘူး၊ ျမင္းဆဲလဲ မဟုတ္ဘူး၊ ျမင္ႏိုင္တယ္လို႔ေတာင္ စိတ္ထဲမွာ မေပၚေသးဘူးတဲ့၊ အဲဒီလုိ အဆင္း
ေတြက ဘယ္လုိဟာေတြပါလိမ့္မလဲ၊ ဘာေတြကို ေဟာေနတာပါလိမ့္မလဲလုိ႔ သူ႔မွာ နားမလည္ပဲ ႐ွိေနခဲ့ေၾကာင္းကို တရား
အားထုတ္ၿပီးလုိ႔ နားလည္ေနတဲ့အခါက်မွ သူကေျပာပါတယ္၊ သူက Óဏ္လဲထက္ျမက္ပါတယ္၊ တရားအားထုတ္ၿပီးလုိ႔
သေဘာက်တဲ့အခါက်ေတာ့ သူက သိပ္နားလည္တာ၊ အဲဒီတုန္းက ေဟာတာ သိပ္ေကာင္းတာဘဲလုိ႔လဲ ခ်ီးမြမ္းတယ္၊ သူမ်ား
ကိုလဲ သူက တဆင့္ ေဟာေျပာေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တရားအားမထုတ္ဘူးတဲ့ သူေတြကေတာ့ နားမလည္ပဲလဲ ႐ွိတတ္တယ္၊
တရားအားထုတ္တဲ့ သူေတြကေတာ့ အင္မတန္ သေဘာက် နားလည္တတ္ပါတယ္။
မျမင္ရတဲ့ အဆင္းေတြ ပုဂိၢဳလ္ေတြနဲ႔ စပ္ၿပီး ႏွစ္သက္ခ်စ္ခင္မႈ ရာဂ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာ အင္မတန္ ထင္႐ွားပါတယ္၊
ယခုစဥ္းစားၾကည့္ပါ။ မေတြ႔ဘူး မျမင္ဘူးတဲ့ လူေတြကို အေၾကာင္းûပၿပီး ႏွစ္သက္ခ်စ္ခင္မႈ ျဖစ္ႏုိင္ပါ့မလား၊ (မျဖစ္ႏိုင္ပါ
ဘုရား)။ ႏွစ္ခင္ခ်စ္သက္မႈ ရာဂသာမျဖစ္ႏိုင္တာ မဟုတ္ပါဘူး၊ အဲဒီ မျမင္ရတဲ့လူေတြကို အေၾကာင္းûပၿပီး ေဒါသလဲ
မျဖစႏ္ ငုိ ဘ္ းူ ၊ ၿမတဲ အ့ဲ ေန ခ်မး္ သာတအ့ဲ ေန ပဂု ဳၢိလသ္ တဝၱ ါေကာငအ္ ေနန႔ဲ အထငမ္ ာွ း အသမိ ာွ းတ ့ဲ ေမာဟလ ဲ မျဖစႏ္ ငို ဘ္ းူ ၊
ဒိျပင္ မာနဒိ႒ိစသည္ေတြလဲ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး၊ ဘာကိေလသာမွ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးက ''မျမင္ရရာ၊ ကိေလသာ၊
သူ႕ဟာသူ ၿငိမ္းသည္''လုိ႔ ေဆာင္ပုဒ္စီထားတယ္။ အဲဒါကို ဆိုၾကရမယ္။
မာလုက်ပုတၱသုတ္တရားေတာ္ ၁၃
ေမးခြန္းဆုိင္ရာ ေဆာင္ပုဒ္မ်ား
၁။ မျမင္ရရာ၊ ကိေလသာ၊ သူ႕ဟာ သူ ၿငိမ္းသည္။
ျမတ္စြာဘုရား၏ ေမးခြန္းမွာ တဏွာ ရာဂကိုသာ ပဓာနûပၿပီး ေမးထားပါတယ္၊ အဲဒီ အေမးျဖင့္ အပၸဓာနျဖစ္တဲ့
ေဒါသ ေမာဟ ဒိ႒ိစတဲ့ ကိေလသာေတြလဲ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာကို သိေစေတာ္မူပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သိသင့္သမွ်ေတြ အကုန္
သိနားလည္ရေအာင္လုိ႔ ဘုန္းႀကီးက ''မျမင္ရရာ၊ ကိေလသာ၊ သူ႕ဟာ သူ ၿငိမ္းသည္'' လုိ႔ ေဆာင္ပုဒ္ စီထားတာပါဘဲ။ အဲဒီ
ေဆာင္ပုဒ္ကလဲ ေပၚလြင္ထင္႐ွားပါတယ္၊ ဗမာစကားတတ္တဲ့သူဆိုယင္ ''မျမင္ရတ့ဲ အဆင္းကို စြဲမွီၿပီး ဘယ္ကိေလသာမွ
မျဖစ္ႏိုင္ဘူး၊ အဲဒီလုိ အာ႐ုံနဲ႔စပ္ၿပီး ဘယ္ကိေလသာမွ ျဖစ္ခြင့္မ႐ွိဘူး၊ ကင္းၿငိမ္းေနတယ္'' ဆိုတာ အင္မတန္ထင္႐ွားပါ
တယ္။ အဲဒီလို မျမင္ရတဲ့အာ႐ံုကိုစဲြၿပီး ကိေလသာ မျဖစ္တာ ကင္းၿငိမ္းတာဟာ ဘာ့ေၾကာင့္လဲ၊ မျမင္ရလုိ႔ပဲ မဟုတ္ပါလား။
(ဟုတ္ပါတယ္ ဘုရား) အဲဒီမျမင္ရတဲ့ အာ႐ံုေတြနဲ႔ စပ္ၿပီး ကိေလသာၿငိမ္းေအာင္ အားထုတ္ဖုိ႔ လုိပါဦးမလား၊ မလုိပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ အဲဒီမျမင္ရတဲ့အာ႐ံုမွာ ကိေလသာမျဖစ္ေအာင္ ဆင္ျခင္ၿပီး ႐ႈေနဘို႔လဲ မလုိဘူး၊ အဲဒါကို ကိန္းေသမွတ္ထားရမယ္။
မျမင္ရတဲ့ အာ႐ံုမွာ ကိေလသာ မျဖစ္ဘူးဆုိေတာ့ ''ျမင္ရတဲ့ အာ႐ံုမွာ ကိေလသာ ျဖစ္ႏုိင္တယ္'' ဆိုတာလဲ ထင္႐ွား
ေပၚလာတယ္၊ အဲဒါကို သိနားလည္ရေအာင္လုိ႔ပဲ ျမတ္စြာဘုရားက ေမးခြန္းထုတ္ၿပီး ေမးေတာ္မူတာပဲ။ အဲဒါကို ဘုန္းႀကီးက
''ျမင္ရရာမွာ၊ ကိေလသာ၊ ကိန္းကာျဖစ္ႏုိင္သည္'' လို႔ ဒုတိယေဆာင္ပုဒ္လဲ စီထားတယ္၊ အဲဒါကို ဆိုၾကရမယ္။
၂။ ျမင္ရရာမွာ၊ ကိေလသာ၊ ကိန္းကာျဖစ္ႏုိင္သည္။
ျမင္ရရင္ေတာ့ ျမင္ဆဲမွာလဲ ကိေလသာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ ျမင္ၿပီးတဲ့ ေနာက္ေနာက္ကာလေတြမွာလဲ အဲဒီျမင္ခဲ့တဲ့အာ႐ံုကို
ျပန္လည္ စဥ္းစားၿပီး ကိေလသာေတြ ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ထားတဲ့ အ႐ုပ္ကေလးကို ၾကည့္ၾကည့္ၿပီး ႏွစ္သက္သာယာမႈ
ျဖစ္ေနသလုိပါဘဲ၊ ျပန္လည္ စဥ္စားတုိင္း မူလျမင္ခဲ့စဥ္က ႐ုပ္ပံုကေလးက စိတ္ထဲမွာ ထင္႐ွားေပၚေနတယ္၊ ျမင္ခဲ့စဥ္က
ûပံးûပံးကေလးဆုိယင္ ûပံးûပံးကေလး ေပၚေနတယ္၊ ႐ံႈ႕မဲ့စိတ္ဆိုး ေနတာကို ျမင္ခဲ့ယင္လဲ အဲဒီ႐ံႈ႕မဲ့စိတ္ဆိုးေနတဲ့ ပံုအတုိင္း
ေပၚေနတာဘဲ၊ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီျမင္ဘူးတဲ့အာ႐ံုကို ထပ္မံၿပီး ဆင္ျခင္မိတုိင္း ႏွစ္သက္တပ္မက္တဲ့ ရာဂလဲျဖစ္ပြားတယ္၊ ႐ြံ႕မုန္း
တဲ့ ေဒါသလဲ ျဖစ္ပြားတယ္၊ အၿမဲတည္ေနသလုိလို ထင္ျမင္တဲ့ ေမာဟလဲ ျဖစ္ပြားတယ္။ အဲဒီလုိ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟေတြ
ျဖစ္ပြားတာဟာ ျမင္စဥ္ကာလက မ႐ႈခဲ့လုိ႔, အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱအျခင္းအရာျဖင့္ အမွန္အတုိင္း မသိခဲ့လုိ႔ဘဲ၊ ျမင္တုိင္း
ျမင္တိုင္း ႐ႈမွတ္ၿပီး ခ်က္ျခင္းပင္ ေပ်ာက္ေပ်ာက္သြားတယ္၊ မၿမဲဘူးစသည္ျဖင့္ သိရယင္ေတာ့ အဲဒီလုိ ျပန္လည္ၿပီးေတာ့လဲ
မစဥ္းစားမိဘူး၊ စဥ္းစားယင္လဲ မၿမဲဘူး စသည္ျဖင့္ သိခဲ့တဲ့ အတုိင္းပင္ စိတ္ထဲမွာ ထင္ေပၚေနတယ္၊ အဲဒီေတာ့ အဲဒီမၿမဲတာ
ေပ်ာက္ပ်က္သြားခဲ့တာ ႏွင့္စပ္ၿပီး ခ်စ္ျခင္း မုန္းျခင္း စေသာ ကိေလသာေတြ ဘာမွ် မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။
ဒါေၾကာင့္ ''ျမင္တုိင္း ျမင္တိုင္း ျမင္ဆဲမွာ ကိေလသာကိန္းခြင့္ ျဖစ္ခြင့္မရေအာင္ ႐ႈမွတ္ၿပီး ပယ္ဘို႔လုပ္တယ္'' ဆို
တာလဲ ထင္႐ွားလာပါတယ္၊ အဲဒါကို ဘုန္းႀကီးက ''ျမင္တုိင္း မွတ္႐ႈ၊ ကိေလစု၊ ကိန္းမႈပယ္သင့္သည္''လို႔ တတိယေဆာင္ပုဒ္
လဲ စီထားပါတယ္။ အဲဒါကို ဆိုၾကရမယ္။
၃။ ျမင္တုိင္းမွတ္႐ႈ၊ ကိေလစု၊ ကိန္းမႈပယ္သင့္သည္။
မျမင္ရယင္ အဲဒီမျမင္ရတဲ့အာ႐ံုမွာ ကိေလသာမျဖစ္ႏိုင္ဘူး၊ သူ႕အလိုလိုျဖစ္ခြင့္မရဘဲ ၿငိမ္းေနတယ္၊ ျမင္ရယင္ေတာ့
အဲဒီျမင္ရတဲ့အာ႐ံုကို ျပန္လည္စဥ္းစားၿပီး ကိေလသာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ အဲဒီလုိ ျဖစ္ႏိုင္တာကို ကိန္းတယ္လုိ႔ ဆုိရတာပါဘဲ။
ကိန္းဆိုေပမဲ့- အဲဒီ ကိေလသာေတြက တေနရာရာဝင္ၿပီး တည္႐ွိေနတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး၊ ျဖစ္ႏိုင္ခြင့္႐ွိတာကို ဆိုတာပါဘဲ၊
အဲဒီ ျဖစ္ႏုိင္ခြင့္႐ွိတဲ့ ကိေလသာကိန္းမႈကုိ ျမင္တုိင္း ျမင္တုိင္း ႐ႈမွတ္ၿပီးပယ္ရမယ္တဲ့၊ အဲဒီလုိ ႐ႈမွတ္ၿပီး အနိစၥ စသည္ျဖင့္
အမွန္အတိုင္း သိသိေနလွ်င္ အဲဒီျမင္ရတဲ့ အဆင္းမွာလဲ ကိေလသာျဖစ္ခြင့္မ႐ွိေတာ့ဘဲ ၿငိမ္းသြားပါတယ္၊ မျမင္ရတဲ့အာ႐ံုမွာ
လုိပင္ျဖစ္သြားပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ျမင္တုိင္း ျမင္တိုင္း အနိစၥ စေသာ သေဘာမွန္ကို သိေအာင္ ႐ႈမွတ္ၿပီးေတာ့ ကိေလသာ
ကိန္းမႈဆိုတဲ့ ျဖစ္ႏိုင္ခြင့္ကို ပယ္ပယ္သြားရမယ္လုိ႔ ဆိုလိုတာပါဘဲ။ ယခုေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္း ''မျမင္ရယင္ ကိေလသာ
မျဖစ္ႏုိင္ဘူး၊ ျမင္ရယင္ေတာ့ ျဖစ္ႏုိင္တယ္၊ အဲဒီေတာ့ ကိေလသာ ကင္းၿငိမ္းၿပီး သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ေျမာက္ခ်င္ယင္
ျမင္တုိင္း ျမင္တုိင္း ႐ႈမွတ္ၿပီး ကိလသာျဖစ္ခြင့္ကို ပယ္ရမယ္'' ဆိုတာကို ျမတ္စြာဘုရားက ေမးခြန္းျဖင့္ပင္ သေဘာေပါက္နား
လည္ေစပါတယ္၊ အဲဒါကိုလဲ ''ေမးခြန္းျဖင့္ပင္၊ လုပ္ငန္းစဥ္ ေပၚလြင္ေစခဲ့သည္'' လုိ႔ နိဂံုးခ်ဳပ္ေဆာင္ပုဒ္ စီထားတယ္၊ အဲဒါကို
ဆိုၾကရမယ္။
၄။ ေမးခြန္းျဖင့္ပင္၊ လုပ္ငန္းစဥ္၊ ေပၚလြင့္ေစခဲ့သည္။

No comments:

Post a Comment