တုိက္ရုိက္လႊင့္ထုတ္မွဳ႔အစီအစဥ္

ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းတုိ႔ခင္ဗ်ား.....

Rensselaer ျမဳိ႕ ( Albany, New York )တြင္တည္ရွိေသာ ဓမၼဝါဒီေအာင္ေျမမဂၤလာေက်ာင္းတုိက္္ ဆရာေတာ္ဦးဣႆရိယက ဦးေဆာင္ျပီး လူူငယ္မ်ား ဘာသာ၊သာသနာ ႏွင့္ရင္းႏွီးကြ်မ္း ဝင္လာေစရန္ အတြက္၎၊ ဝိပႆနာတရားအားထုတ္ႏုိင္ရန္အတြက္၎၊
သာသနာျပဳရန္ၾကြေရာက္လာၾကေသာ အာဂႏၱဳရဟန္းေတာ္မ်ား ခ်မ္းသာစြာသီတင္းသုံးႏုိင္ေစရန္ ရည္႐ြယ္၍ ဓမၼာရုံ ႏွင့္ တရားေဟာခန္းမမ်ားကုိတုိးခ်ဲ႔ေဆာက္လုပ္လွ်က္ရွိပါသည္။
ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းတုိ႔ကလည္းမိမိတုိ႔တတ္စြမ္းသမွ် အလွဴေတာ္ေငြ၊ လုပ္အားအလွဴတုိ႔ကုိတစ္ဦးတည္းျဖစ္ေစ၊စုေပါင္း ၍ျဖစ္ေစပါဝင္ကုသုိလ္ယူႏုိင္ၾကရန္တုိက္တြန္းႏွဳိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

လွဴဒါန္းလုိပါက....ဆရာေတာ္ဦးဣႆရိယ....

Dhammavadi Aungmyay Mingala Temple
1140 Broadway
Rensselaer, NY 12144
Tel: 646-284-2763 (mobile)
Tel: 518-772-1634 (Monastery)..
Email...nawarat2004@yahoo.com သုိ႔ဆက္သြယ္ႏုိင္ပါသည္။
Payable to.......U Eithareya.

ပထမအႀကိမ္ေျမာက္ အသံမစဲ မဟာပ႒ာန္းရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ပြဲ

အေမရိကန္ႏုိင္ငံ နယူးေယာက္ျပည္နယ္၊ ေအာ္ဘနီ၊ ရန္ဆဲလ္လီယာျမဳိ႕၊ ဓမၼဝါဒီ ေအာင္ေၿမမဂၤလာေက်ာင္း တြင္
၂၀၁၀ခု မတ္လ(၁၇) မွ (၂၀)ရက္အထိ၊ (၃)ရက္ က်င္းပပူေဇာ္အပ္ေသာ ပထမအႀကိမ္ေျမာက္ အသံမစဲ မဟာပ႒ာန္းရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ပြဲ


ပထမေန႔ ..... မနက္ပုိင္း.....(ဖြင့္ပြဲ)

03/17/11 01:31PM
03/17/11 04:52PM
03/17/11 06:11PM
03/17/11 09:40PM

03/18/11 01:08PM
03/18/11 05:47PM

03/19/11 08:36AM
03/19/11

03/20/11 05:00AM
03/20/11 08:01AM
03/20/11 11:32AM (ပိတ္ပြဲ / ေအာင္ပြဲ)

Ashin Kheminda (Dhamma Vadi Aungmyay Monastery , Albany , New York)

အရွင္ ေခမိႏၵ ( ဓမၼဝါဒီေအာင္ေျမမဂၤလာေက်ာင္း - (Albany , New York) ေဟာၾကားေတာ္မူေသာတရားေတာ္မ်ား ၁။ အရေတာ္စြ လူ႕ဘဝ

Ashin Pyanyarwantha , (Dhamma Vadi Aungmyay Monastery , Albany , New York)

အရွင္ပညာဝံသ ( ဓမၼဝါဒီေအာင္ေျမမဂၤလာေက်ာင္း - (Albany , New York) ေဟာၾကားေတာ္မူေသာတရားေတာ္မ်ား

ျမတ္ပဌာန္းေဒသနာတရားေတာ္မ်ား

မုိးကုတ္ျမဳိ ႔ ေညာင္သုံးပင္ပရိယတိၱစာသင္တုိက္ပဓာနနာယက (ေတာင္တန္းသာသနာၿပဳ)သုံးဘြဲ႔ရ ဓမၼာစရိယ သာသနဝိေသာဓနီအဖြဲ႔ (ဥကၠဌ)ႏုိင္ငံေတာ္ဗဟုိဝန္ေဆာင္သဒၼမၼေဇာတိကဓဇ မဟာသဒၼမၼေဇာတိကဓဇ ဂႏၳ ဝါစကပ႑ိတ သက်သီဟပရိယတၱိသာသနဟိတဓရ ဂုဏဝိသိဌ
မုိးကုတ္ျမဳိ႕ေညာင္သုံးပင္ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၱေတေဇာသာရာဘိဝံသ
ခက္ခဲနက္နဲေသာျမတ္ပဌာန္းေဒသနာတရားေတာ္မ်ားကုိ လြယ္ကူ၊နားလည္၊ႏႈတ္တက္ရေစရန္ ရည္႐ြယ္၍
Albany, New York , Rensselear ျမဳိ႕ ဓမၼဝါဒီေအာင္ေျမမဂၤလာေက်ာင္းတုိက္္ ၌ ညစဥ္္သင္ၾကားပုိ႔ခ်ေဟာေျပာခ်က္မ်ား.........



မုိးကုတ္ဝိပႆနာပဓာနနာယက ကမၼ႒ာန္းနည္းျပSayadaw U Tayzeinda

မုိးကုတ္ဝိပႆနာပဓာနနာယက ကမၼ႒ာန္းနည္းျပSayadaw U Tayzeinda
Click on the photo.

Thursday, May 21, 2009

မာလုက်ပုတၱသုတ္တရားေတာ္ ၁၄-၁၆

မာလုက်ပုတၱသုတ္တရားေတာ္ ၁၄
မျမင္ရရာမွာ ကိေလသာမျဖစ္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ မျမင္ရတာေတြကို ႀကံေတြးဆင္ျခင္ၿပီး အနိစၥ ဒုကၡစသည္ျဖင့္ ႐ႈေနဘို႔
မလုိဘူး၊ ျမင္ရရာမွာေတာ့ ကိေလသာျဖစ္ႏုိင္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ျမင္တုိင္း ျမင္တိုင္း ကိေလသာျဖစ္ခြင့္မရေအာင္ ႐ႈမွတ္ၿပီး
ေတာ့ ပယ္ရမယ္ဆိုတဲ့ ဝိပႆနာလုပ္ငန္းစဥ္ကို သေဘာေပါက္နားလည္ေအာင္ ျမတ္စြာဘုရားက မာလုက်ပုတၱအား ေမးခြန္း
ထုတ္ၿပီး ေမးေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအေမးဟာ အင္မတန္ ေကာင္းပါတယ္၊ သတိပ႒ာန္ ေဒသနာေတာ္ႏွင့္အညီ ႐ႈမွတ္ဘူးတဲ့
ေယာဂီေတြမွာ ဆိုယင္ အင္မတန္ကို ထင္႐ွားေနတာပါဘဲ။ ယခု ထုတ္ျပခဲ့တ့ဲ ျမင္စရာအဆင္းနဲ႔ စပ္ၿပီး ေမးေတာ္မူသလုိပင္
ၾကားစရာအသံ စသည္တုိ႔နဲ႔လဲ စပ္ၿပီး ေမးေတာ္မူပါေသးတယ္၊ အဲဒီ ေမးခြန္းေတြကိုေတာ့ ေနာက္ရက္မ်ားက်မွာ ေဟာရမယ္။
အဲဒီလုိေမးၿပီးလို႔ သေဘာေပါက္နားလည္တဲ့အခါမွာ ျမတ္စြာဘုရားက ဝိပႆနာလုပ္ငန္းစဥ္ကုိ ဒီလုိအက်ဥ္းခ်ဳပ္ ေဟာေတာ္
မူပါတယ္။
ဝိပႆနာ လုပ္ငန္းစဥ္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္
ဧတၴ စ ေတ မာလုက်ပုတၱ ဒိ႒ သုတ မုတ ဝိညာေတသု ဓေမၼသု ဒိေ႒ ဒိ႒မတံၱ
ဘဝိႆတိ၊ သုေတ သုတမတံၱ ဘဝိႆတိ၊ မုေတ မုတမတံၱ ဘဝိႆတိ၊ ဝိညာေတ
ဝိညာတမတံၱ ဘဝိႆတိ။
မာလုက်ပုတၱ- မာလုက်ာ၏ သားျဖစ္ေသာ ရဟန္း၊ ေတ-သင္အား၊ ဧတၴ စ ဒိ႒ သုတ မုတ ဝိညာေတသု ဓေမၼသု
ျမင္ရ ၾကားရ ေရာက္ရ သိရေသာ ဤတရားတုိ႔တြင္လဲ၊ ဒိေ႒ ျမင္ရသည္၌။ ဒိ႒မတံၱ ဘဝိႆတိ-ျမင္႐ံုမွ်ျဖစ္လတံ့။ (ပါဠိ
စာအုပ္တုိ႔၌ ဝိညာတေဗၺသု ဟု တဗၺ ပစၥည္းႏွင့္ ႐ွိ၏။ ယင္းသည္ ဒိ႒သုတ မုတ ဟူေသာ ယွဥ္ဘက္ပုဒ္မ်ားႏွင့္လဲ မညီ၊
ဝိညာေတဟူေသာ နိဒၶါရဏီယပုဒ္ႏွင့္လဲ မညီ၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤ၌ တပစၥည္းႏွင့္ ဝိညာေတသု ဟု ႐ြတ္ဆိုထုတ္ျပထားပါသည္။
ဤအညႊန္းမွာ ပါဠိပညာ႐ွင္တုိ႔၏ အတြက္သာ ျဖစ္သည္)။
ေ႐ွ႕နားက အေမး၌ မျမင္ရတဲ့ အဆင္း မၾကားရတဲ့ အသံအစ႐ွိတဲ့ ၆-မ်ိဳးမွာ ကိေလသာျဖစ္ခြင့္မ႐ွိလုိ႔ အဲဒီလုိမျမင္ရ
တာ စသည္ႏွင့္စပ္ၿပီး ကိေလသာကုိ ပယ္ႏိုင္ေအာင္ အားထုတ္ဘို႔ မလုိဘူးဆိုတာ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီ၊ ျမင္ရတဲ့အဆင္းစသည္ႏွင့္
စပ္ၿပီးေတာ့ ကိေလသာကို ပယ္ႏိုင္ေအာင္ ဘယ္လုိ အားထုတ္သင့္ပါသလဲလုိ႔ ေမးဘြယ္႐ွိေနလုိ႔၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အက်ဥ္းခ်ဳပ္
ေဟာပါလို႔လဲ ေလွ်ာက္ထား ေတာင္းပန္တဲ့အတြက္ (ဧတၴ စေတ မာလုက်ပုတၱ ဒိ႒ သုတ မုတ ဝိညာေတသု ဓေမၼသု) မာလု
က်ာ၏ သားျဖစ္ေသာ ရဟန္း၊ ျမင္ရ ၾကားရ ေရာက္ရ သိရေသာ ေဟာဒီေလးမ်ိဳးထဲကလဲ ျမင္ရသည္၌ ျမင္႐ံုမွ် ျဖစ္လတံ့
စသည္ျဖင့္ ဝိပႆနာလုပ္ငန္းစဥ္ကို အက်ဥ္းခ်ံဳးၿပီး ေဟာေတာ္မူပါတယ္။ အက်ဥ္းခ်ံဳးပံု ကေတာ့ နံသိရတာ စားသိရတာ
ထိသိရတာ ဆိုတဲ့ ဒီသံုးမ်ိဳးကို မုတ-ေရာက္ရတာ လို႔ တမ်ိဳးတည္း ခ်ံဳးၿပီးေတာ့လဲ ေဟာေတာ္မူပါတယ္၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့
အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱလုိ႔ ႐ႈပံု, (ေနတံ မမ၊ ေနေသာဟမသႎၼ၊ န ေမ ေသာ အတၱာ) ဒါ ငါ့ဟာမဟုတ္၊ ငါမဟုတ္၊ ငါ့အတၱမဟုတ္
စသည္ျဖင့္ ႐ႈပံုမ်ားကိုလဲ ျမင္႐ံုမွ် ျဖစ္လတံ့ စသည္ ၄-ခ်က္ မွ်ျဖင့္ ခ်ံဳးၿပီးေဟာေတာ္မူပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဆိုလိုတာကေတာ့
မျမင္ရတဲ့ အဆင္းစသည္ႏွင့္စပ္ၿပီး ကိေလသာမျဖစ္ႏိုင္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီမျမင္ရတဲ့အဆင္းစသည္ႏွင့္ စပ္ၿပီး ကိေလသာကို
ပယ္ႏိုင္ေအာင္ အားထုတ္ဖုိ႔မလိုဘူး၊ ေဟာဒီျမင္ရတဲ့ အဆင္းစသည္ႏွင့္ စပ္ၿပီးေတာ့ ကိေလသာ ျဖစ္ႏုိင္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္
အဲဒီျမင္ရတာစသည္ႏွင့္စပ္ၿပီး ျဖစ္ႏုိင္တဲ့ကိေလသာကုိ ပယ္ႏုိင္ေအာင္အားထုတ္ဖုိ႔လုိတယ္၊ အားထုတ္ပံုကေတာ့ အဲဒီျမင္ရတာ
ၾကားရတာ ေရာက္ရတာ သိရတာဆိုတဲ့ ဒီေလးမ်ိဳးထဲက ျမင္ရာ၌ ျမင္႐ံုမွ်တြင္ တည္ေစရမယ္ စသည္ျဖင့္ ဆိုလုိပါတယ္။
ျမင္ဆဲ၌ စိတ္အစဥ္ျဖစ္ပံု
ျမင္တယ္ဆုိတာ မ်က္စိအၾကဥ္ထဲမွာ ထင္ေပၚလာတဲ့အဆင္းကို ျမင္သိတာဘဲ၊ အဲဒါကို ပါဠိလုိ စကၡဳဝိညာဏေခၚ
တယ္၊ ဗမာလုိ စကၡဳဝိညာဏ္လို႔ျပန္ၾကတယ္၊ အရပ္သံုးစကား အရအားျဖင့္ ျမင္သိ႐ံုမွ်သေဘာပါဘဲ၊ အဲဒီ ျမင္သိတဲ့ စကၡဳ
ဝိညာဏ္စိတ္မွာ ႏွစ္သက္မႈစေသာ ကိေလသာေတြ ဘာတခုမွ် မပါေသးဘူး၊ ျမင္သိတဲ့စိတ္ ၿပီးေတာ့ အဲဒီအဆင္း အာ႐ံုကို
လက္ခံတဲ့ သမၸဋိစိၧဳန္းဆိုတဲ့စိတ္ျဖစ္တယ္၊ အဲဒီစိတ္ၿပီးေတာ့ စံုစမ္းတဲ့ သႏီၲရဏဆိုတဲ့စိတ္ျဖစ္တယ္၊ အဲဒီထိေအာင္ ေကာင္း
တယ္ မေကာင္းဘူးစသည္ျဖင့္ ဆံုးျဖတ္မႈလဲ မပါေသးဘူး။ ဘာကိေလသာမွလဲ မပါေသးဘူး၊ အဲဒီကေနာက္ ခ်စ္ဖြယ္
မုန္းဖြယ္ ၾကည္ၫိုဖြယ္ စသည္ျဖင့္ ဆံုးျဖတ္တဲ့ ဝုေ႒ာစိတ္ဆိုတာ ျဖစ္တယ္၊ အဲဒီစိတ္မွာလဲ ကိေလသာ မပါေသးဘူး၊ ဒါေပမဲ့
သူကေတာ့ ခ်စ္ဖြယ္ မုန္းဖြယ္စသည္ျဖင့္ ဆံုးျဖတ္ယင္ ခ်စ္ျခင္း မုန္းျခင္းစေသာ ကိေလသာျဖစ္ဖုိ႔နဲ႔ နီးစပ္လာၿပီ၊ ဒါေၾကာင့္
အဲဒီဝုေ႒ာစိတ္က ခ်စ္ဖြယ္မုန္းဖြယ္လုိ႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ယင္ သူ႔ေနာက္က ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟႏွင့္ယွဥ္တဲ့ အကုသိုလ္ေဇာ
ေတြ ခုနစ္ႀကိမ္တုိင္တိုင္ ဆက္ၿပီးျဖစ္သြားေတာ့တာဘဲ၊ အဲဒီလုိ ဝီထိစိတ္အစဥ္ျဖစ္ပံုကို ဘုန္းႀကီးက (ဘဝင္, ဆင္ျခင္၊ ျမင္ၿပီး
လွ်င္၊ ထုိျပင္ လက္ခံတံုး) စသည္ျဖင့္ ေဆာင္ပုဒ္ကေလးမ်ားႏွင့္တကြ ေဟာေနက်ပါဘဲ၊ တခ်ိဳ႕က အဲဒီ ေဆာင္ပုဒ္ကေလးေတြ
ႏႈတ္တက္ေတာင္ရေနၾကပါလိမ့္မယ္။
မာလုက်ပုတၱသုတ္တရားေတာ္ ၁၅
ယခု အဲဒီေဆာင္ပုဒ္ေတြကို ဆိုၿပီး ႐ွင္းျပရဦးမယ္၊ ကဲ လိုက္ဆုိၾက။
ဘဝင္, ဆင္ျခင္၊ ျမင္ၿပီးလွ်င္၊ ထုိ႔ျပင္ လက္ခံတံု။
အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့အခါ ျဖစ္ေနတဲ့စိတ္မ်ိဳးကုိ ဘဝင္စိတ္လုိ႔ေခၚတယ္၊ အဲဒီဘဝင္စိတ္က ယခုေလာေလာဆယ္ ေတြ႕ေနရ
တဲ့အာ႐ံုကိုေတာ့ အာ႐ံုမûပဘူး၊ ေ႐ွးဘဝက ေသခါနီးမွာ စြဲလမ္းလာခဲ့တဲ့ အာ႐ံုကိုသာ အာ႐ံုûပေနတယ္၊ ဒီဘဝမွာ အစဆံုးျဖစ္
ခဲ့တဲ့ ပဋိသေႏၶစိတ္ႏွင့္ အတူတူပါဘဲ၊ ဒီဘဝင္စိတ္က ျမင္သိ ၾကားသိစေသာ လတ္တေလာ အသိစိတ္ေတြ ျပတ္စဲေနတဲ့
အၾကားအၾကားကာလမ်ားမွာလဲ သူကမျပတ္ျဖစ္ေနတာဘဲ၊ အဲဒီလုိဘဝင္စိတ္ေတြ မျပတ္ျဖစ္ေနရာမွာ မ်က္စိထဲ၌ အဆင္းရိပ္
ထင္ေပၚလာယင္ အဲဒီဘဝင္စိတ္အစဥ္ ျပတ္စဲၿပီးဒ မ်က္စိထဲေပၚလာတဲ့ အဆင္းကို ''ဘာပါလိမ့္'' လုိ႔ ဆင္ျခင္တဲ့အေနျဖင့္
စိတ္အထူးျဖစ္လာတယ္၊ အဲဒါဟာ အိပ္ေပ်ာ္ရာက ႏုိးလာတာလုိ ဘဝင္စိတ္မွ ျဖစ္ပြားလာတဲ့ ဆင္ျခင္စိတ္ပါဘဲ၊ အဲဒီလို ျဖစ္ပံု
ကိုေဆာင္ပုဒ္မွာ ''ဘဝင္, ဆင္ျခင္'' လုိ႔ ဆုိထားတယ္၊ အိပ္ေပ်ာ္ေနတာလုိ ဘဝင္စိတ္အစဥ္ ျဖစ္ေနရာမွ အဲဒီဘဝင္စိတ္အစဥ္
ျပတ္စဲၿပီး ဆင္ျခင္တဲ့ (အာဝဇၨန္း) စိတ္ ျဖစ္လာတယ္လုိ႔ ဆုိလုိတာပါဘဲ။
အဲဒီဆင္ျခင္တဲ့ စိတ္ကလဲ ျဖစ္ၿပီး ခ်က္ျခင္း ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ သြားတယ္၊ အဲဒီေတာ့ မ်က္စိထဲ ထင္ေပၚေနတဲ့ အဆင္းကုိ
ျမင္သြားတယ္၊ အဲဒါကို စကၡဳဝိညာဏ္စိတ္လုိ႔ ေခၚတယ္၊ အဲဒီ ျမင္သိစိတ္ ခ်ဳပ္သြားေတာ့ အဲဒီျမင္ရတဲ့ အဆင္းကို လက္ခံတဲ့
(သမၸဋိစိၧဳန္း) စိတ္ ျဖစ္ေပၚလာတယ္။ အဲဒီ အစဥ္အတိုင္းျဖစ္ပံုကို (ဘဝင္, ဆင္ျခင္၊ ျမင္ၿပီးလွ်င္၊ ထုိ႔ျပင္ လက္ခံတံု-လို႔
ေဆာင္ပုဒ္မွာ ဆိုထားတာဘဲ။
အဲဒီလက္ခံတဲ့စိတ္ ခ်ဳပ္သြားေတာ့ စူးစမ္းဆင္ျခင္တဲ့ (သႏီၲရဏ) စိတ္ ျဖစ္ေပၚလာတယ္၊ အဲဒီကေနာက္ ဆံုးျဖတ္တဲ့
(ဝုေ႒ာ) စိတ္ျဖစ္ေပၚလာတယ္၊ အဲဒီကေနာက္ အဲဒီစိတ္က ခ်စ္စရာ မုန္းစရာ ၾကည္ၫိုစရာ သနားစရာစသည္ျဖင့္ ဆံုးျဖတ္
လုိက္သည္အားေလ်ာ္စြာ ခ်စ္တဲ့ မုန္းတဲ့ အကုသိုလ္ေဇာစိတ္, ၾကည္ၫုိတဲ့ သနားတဲ့ ကုသိုလ္ေဇာစိတ္စသည္ ခုနစ္ႀကိမ္
တုိင္တုိင္ ဆက္ျဖစ္သြားတယ္၊ အဲဒီကေနာက္ ေဇာစိတ္၏အာ႐ံုကိုပင္ ဆက္ၿပီးအာ႐ံုûပတဲ့ (တဒါ႐ံု) စိတ္ ၂-ႀကိမ္ ဆက္ျဖစ္
တယ္၊ အဲဒီကေနာက္ေတာ့ အိပ္ေမာက်သြားသလုိပင္ ဘဝင္စိတ္ေတြ ျဖစ္သြားတယ္။ အဲဒီလုိ ျဖစ္ပံုကိုလဲ ''စံုစမ္း, ဆံုးျဖတ္၊
ေဇာစိတ္-သတ္၊ ႏွစ္ရပ္ တဒါ႐ံု'' လုိ႔ ေဆာင္ပုဒ္စီထားတယ္။ အဲဒါကို ဆုိၾကရမယ္။
စံုးစမ္း, ဆံုးျဖတ္၊ ေဇာစိတ္ သတ္၊ ႏွစ္ရပ္ ဘဒါ႐ံု၊
အဲဒီမွာ ''ေဇာစိတ္သတ္'' ဆိုတာ ေဇာစိတ္ (သတၱ) ခုနစ္ႀကိမ္လုိ႔ ဆိုလုိတာပါဘဲ၊ အဲဒီေဇာစိတ္ကေတာ့ သာမန္
ပုဂိၢဳလ္ေတြမွာ ဝုေ႒ာစိတ္က ခ်စ္စရာေကာင္းတယ္စသည္ျဖင့္ ဆံုးျဖတ္လုိက္တဲ့အတုိင္း ေလာဘ ေဒါသစေသာ အကုသိုလ္ေဇာ
စိတ္ျဖစ္တာကဘဲမ်ားတယ္၊ သူေတာ္ေကာင္းစိတ္ ႐ွိတဲ့သူေတြ, ကုသိုလ္ျဖစ္ေရးကုိ အေလးûပေနတဲ့သူေတြမွာေတာ့ ဝုေ႒ာစိတ္
က ၾကည္ၫုိစရာေကာင္းတယ္ သနားစရာေကာင္းတယ္ စသည္ျဖင့္ ဆံုးျဖတ္လုိက္တဲ့အတုိင္း ကုသိုလ္ေဇာလဲ ျဖစ္တတ္ပါ
တယ္။ ယခုဆိုခဲ့ၾကတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္ ၂-ခုအရ ဆင္ျခင္တဲ့စိတ္မွ တဒါ႐ံုစိတ္အထိ စိတ္ ၁၄-ႀကိမ္ဟာ ျမင္တဲ့အခါ ျဖစ္႐ုိးျဖစ္စဥ္
ပါဘဲ၊ အာ႐ံုအားနည္းတဲ့အခါမွာေတာ့ ေဇာစိတ္တြင္ အဆံုးသတ္သြားတာလဲ ႐ွိတယ္၊ ေဇာကလဲ ၆-ႀကိမ္ ၅-ႀကိမ္ေလာက္ျဖစ္
တာလဲ႐ွိတယ္၊ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ ေဇာ (၇) ႀကိမ္ တဒါ႐ံု (၂) ႀကိမ္အထိ ျဖစ္႐ုိးျဖစ္စဥ္ပါဘဲ။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီျဖစ္႐ုိးျဖစ္စဥ္
အကို ''အဆင္းျမင္လွ်င္၊ ျဖစ္႐ုိးပင္၊ စိတ္စဥ္မွတ္ပါကုန္'' လုိ႔ ေဆာင္ပုဒ္လဲ စီထားတယ္။ အဲဒါကို ဆိုၾကရမယ္။
အဆင္းျမင္လွ်င္၊ ျဖစ္႐ုိးပင္၊ စိတ္စဥ္ မွတ္ပါကုန္။
ၾကားဆဲ စသည္၌ စိတ္အစဥ္ျဖစ္ပံု
အသံၾကားတဲ့အခါ အနံ႔နံတဲ့အခါ စသည္မွာလဲ စိတ္အစဥ္ျဖစ္ပံုကေတာ့ အတူတူပါဘဲ။ ထူးတာကေတာ့ (ဘဝင္
ဆင္ျခင္ ျမင္ၿပီးလွ်င္လုိ႔) ဆုိရာမွာ (ဘဝင္ ဆင္ျခင္, ၾကားၿပီးလွ်င္) စသည္ျဖင့္ ျပင္ဆုိ႐ံုေလာက္ပါပဲ ထူးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္
''ၾကား, နံ, စား, ထိ၊ ျမင္တူ၏၊ မွတ္ဖိစိတ္ျဖစ္ပံု '' လို႔ လဲ အညႊန္းေဆာင္ပုဒ္ တခုကုိ စီထားပါေသးတယ္။ အဲဒါကို ဆုိၾကရ
မယ္။
ၾကား, နံ, စား, ထိ၊ ျမင္တူ၏၊ မွတ္ဖိ စိတ္ျဖစ္ပံု။
အသံၾကားယင္, အနံ႔ နံသိယင္, အရသာ စားသိယင္, အေတြ႔အာ႐ံုကို ထိသိယင္ အဲဒီအခါမ်ားမွာလဲ စိတ္ျဖစ္ပံုအစဥ္
ဟာ ျမင္တဲ့အခါ ျဖစ္ပံုနဲ႔ အတူတူဘဲလုိ႔ ဆိုလုိပါတယ္၊ ျမင္ၿပီးလွ်င္ ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ၾကားၿပီးလွ်င္၊ နံၿပီးလွ်င္၊ စားၿပီးလွ်င္၊
မာလုက်ပုတၱသုတ္တရားေတာ္ ၁၆
ထိၿပီးလွ်င္လုိ႔ ျပင္ဆို႐ံုေလာက္သာ ထူးပါတယ္။ အဲဒီ ၾကားဆဲစသည္မွာ စိတ္အစဥ္ျဖစ္ပံုကိုေတာ့ ေနာက္ရက္မ်ားက်မွ ေျပာရ
မယ္၊ ယခုေတာ့ (ဒိေ႒ ဒိ႒မတံၱ ဘဝိႆတိ-ဆိုတဲ့) ပါဠိအရ ျမင္ဆဲ၌ စိတ္အစဥ္ျဖစ္ပံုကို ေျပာေနတာပါ။
ျမင္တယ္႐ႈမွတ္ ပရမတ္သိပံု
ယခုေျပာခဲ့တဲ့အတုိင္း စကၡဳဝိညာဏ္စိတ္ျဖင့္ ျမင္သိၿပီးတဲ့ေနာက္ လက္ခံစိတ္ စံုစမ္းစိတ္ ဝုေ႒ာစိတ္ ေဇာစိတ္ တဒါ႐ံု
စိတ္ဆိုတာေတြလဲ ျမင္သိရတဲ့ ပရမတ္အဆင္းမွ်ကိုသာ အာ႐ံုûပၿပီး ျဖစ္ၾကတယ္၊ မိန္းမ ေယာက်ာ္း စေသာ ပညတ္ပံုသဏၭာန္
ကိုေတာ့ အာ႐ံုမûပေသးပါဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ အကုသိုလ္ေဇာ ျဖစ္ေပမဲ့ အဲဒီအကုသိုလ္က ထက္သန္တဲ့အကုသိုလ္ေတာ့ မဟုတ္
ေသးပါဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီလုိ ျမင္သိၿပီးလွ်င္ၿပီးခ်င္း ျမင္တယ္လုိ႔ ႐ႈမွတ္ႏိုင္လွ်င္ ျမင္သိရတဲ့ ပရမတ္အဆင္း႐ုပ္နဲ႔ ျမင္သိ
စိတ္ ပရမတ္နာမ္တရားကုိ အမွန္အတိုင္း သိရပါတယ္၊ အဲဒီလုိ ျမင္တိုင္း ျမင္တုိင္း ႐ႈမွတ္ၿပီး ပရမတ္႐ုပ္နာမ္မွ်ကိုသာ သိသိ
ေနယင္ မိန္းမကိုျမင္တယ္၊ ေယာက်ာ္းကိုျမင္တယ္ စသည္ျဖင့္ ပညတ္ကို ႀကံသိတဲ့ စိတ္ကူးေတြ မျဖစ္ရေတာ့ဘူး၊ အဲဒါဟာ
''ျမင္႐ံုမွ် ျဖစ္လတံ့'' ဆိုတဲ့ ေဒသနာေတာ္ႏွင့္အညီ ျမင္႐ံုမွ်တြင္ တည္ပံုပါဘဲ။
ျမင္သိၿပီးလွ်င္ ႀကံသိစိတ္ျဖစ္ပံု
ယခု ေျပာခဲ့တဲ့အတုိင္း ျမင္ၿပီးလွ်င္ ၿပီးခ်င္း ျမင္တယ္ ျမင္တယ္လုိ႔ ႐ႈမွတ္ၿပီး သိဘုိ႔ဆိုတာက မလြယ္ပါဘူး၊ ႐ႈမွတ္
ခါစ ေယာဂီဆိုယင္ အဲဒီလုိ ျမန္ျမန္ မမွတ္မသိႏုိင္ေသးပါဘူး။ အဲဒီလုိ မသိႏိုင္ေသးတဲ့အတြက္ ျမင္သိတာကို ျပန္ဆင္ျခင္တဲ့
ၾကံသိဝီထိ ျဖစ္ေပၚတယ္၊ အဲဒီဝီထိ ျဖစ္ပံုကေတာ့-ဘဝင္မွ ထၿပီး ဆင္ျခင္တဲ့စိတ္ ေ႐ွးဦးစြာျဖစ္တယ္၊ အဲဒီစိတ္ၿပီးေတာ့ ေဇာ
ခုႏွစ္ႀကိမ္နဲ႔ တဒါ႐ံု ႏွစ္ႀကိမ္ဆိုတာေတြ ျဖစ္တယ္၊ တဒါ႐ံုၿပီးေတာ့ ဘဝင္စိတ္ေတြ ျဖစ္သြားတယ္။ အဲဒီ ျဖစ္ပံုကိုလဲ
''ဆင္ျခင္ၿပီးခါ၊ ေဇာ, တဒါ၊ ႀကံရာစိတ္ျဖစ္ပံု'' လုိ႔ ေဆာင္ပုဒ္စီးထားတယ္။ အဲဒါကို ဆိုၾကရမယ္။
ဆင္ျခင္ၿပီးခါ၊ ေဇာ, တဒါ၊ ႀကံရာ စိတ္ျဖစ္ပံု။
စိတ္ကူးႀကံစည္တဲ့အခါ အျပည့္အစံု ဆုိယင္ ဆင္ျခင္တဲ့ အာဝဇၨန္းစိတ္ရယ္၊ ေဇာ ခုနစ္ႀကိမ္ရယ္၊ တဒါ႐ံု ႏွစ္ႀကိမ္
ရယ္- ေပါင္း စိတ္ (၁ဝ) ႀကိမ္ျဖစ္တယ္၊ အာ႐ံုက အားနည္းယင္ေတာ့ ေဇာ ခုနစ္ႀကိမ္အထိမွ်သာ ျဖစ္တာလဲ႐ွိတယ္၊ ေဇာ
(၆) ႀကိမ္မွ် (၅) ႀကိမ္မွ်တြင္ ျပတ္စဲသြားတာလဲ ႐ွိတယ္။ ျမင္ၿပီးလွ်င္ၿပီးခ်င္း အဲဒီလုိ ႀကံသိရာမွာလဲ မိန္းမ ေယာက်ာ္း
စေသာ ပံုသဏၭာန္ပညတ္ မေပၚေသးပါဘူး၊ ျမင္သိဆဲကအတုိင္း ပရမတ္အဆင္းမွ်သာ ေပၚပါေသးတယ္၊ ထူးတာကေတာ့
ျမင္သိဆဲမွာ ႐ွိဆဲပစၥဳပၸန္အဆင္း ထင္႐ွားတယ္၊ ျပန္လည္ႀကံသိတဲ့ အဲဒီ စိတ္အစဥ္မွာေတာ့ ခ်ဳပ္ၿပီး ကြယ္လြန္ၿပီး အတိတ္
အဆင္း ထင္႐ွားတယ္၊ ဒါေလာက္သာထူးပါတယ္၊ အဆင္း႐ုပ္ကေတာ့ ပရမတ္အစစ္ပါဘဲ။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီ ႀကံသိၿပီးလွ်င္
ၿပီးခ်င္းျမင္တယ္လုိ႔ ႐ႈမွတ္ႏိုင္ယင္လဲ ပရမတ္ အဆင္း႐ုပ္ကုိ အမွန္အတုိင္း သိတာပါဘဲ။ ဒါေပမဲ့ အားထုတ္ခါစ ပုဂိၢဳလ္က
ေတာ့ အဲဒီ ႀကံသိပဌမဝီထိ အျခားမဲ့မွာ ႐ႈမွတ္ဖုိ႔ မျဖစ္ႏုိင္ေသးပဲ ႐ွိတတ္ပါတယ္။
ပညတ္ ထင္႐ွားေပၚလာပံု
အဲဒီလို ၾကံသိပဌမဝီထိ၏ အျခားမဲ့မွာ မ႐ႈမွတ္ႏုိင္ေသးယင္ေတာ့ ဒုတိယႀကံသိဝီထိက ဆက္ၿပီးျဖစ္လာတယ္၊ အဲဒီ
ဝီထိစိတ္အစဥ္မွာေတာ့ မိန္းမ ေယာက်ာ္းစေသာ ပံုသဏၭာန္ပညတ္ ေပၚလာတယ္၊ အဲဒီကေနာက္ တတိယ ႀကံသိဝီထိက်ေတာ့
မိန္းမ ေယာက်္ား စေသာ အမည္ပညတ္လဲ ေပၚလာတယ္၊ အဲဒီလို ဒုတိယ တတိယ ႀကံသိဝီထိမ်ားျဖင့္ ပုံသဏၭာန္ပညတ္
အမည္ပညတ္ေတြကုိ သူ႔အလုိလုိ အလ်င္အျမန္ သိသိသြားတာဟာ ေမာဟ၏ အစြမ္းအားျဖင့္ အလြဲအမွား ေတြကို သိသိသြား
တာပါဘဲ၊ အဲဒီလို အလြဲအမွားေတြကို ေမာဟက လက္ဦး သိသိသြား ေသာေၾကာင့္ ေမာဟဟာ (အာရမၼဏ သဘာဝစၧာဒနရ
ေသာ) အာ႐ံု၏ သေဘာမွန္ကို ဖံုးလႊမ္းျခင္း ကိစၥ႐ွိတယ္လုိ႔ အ႒ကထာမ်ားမွာ ျပဆိုထားတာပါဘဲ။ ယခုသတိပ႒ာန္
ေဒသနာေတာ္အရ ျမင္တိုင္း ျမင္တုိင္း ျမင္တယ္ ျမင္တယ္လို႔ ခ်က္ျခင္း ႐ႈမွတ္ေနၾကရတာဟာ အဲဒီႀကံသိ ဒုတိယဝီထိစသည္
ျဖင့္ပညတ္အလြဲအမွားကို အာ႐ံုမûပေသးခင္ ပရမတ္အဆင္း႐ုပ္အမွန္ကိုသိရေအာင္ ႐ႈမွတ္ေနၾကရတာဘဲ၊ ဒါေပမဲ့ အားထုတ္
ခါစမွာေတာ့ သတိ သမာဓိÓဏ္က ေနာက္က်ေနလုိ႔ အမွန္အတုိင္း မသိႏုိင္ေသးပါဘူး၊ သတိ သမာဓိ Óဏ္အားေကာင္းလာ
တဲ့ အခါက်ေတာ့ ျမင္သိဝီထိ၏ အျခားမဲ့မွာလဲ ႐ႈမွတ္ၿပီး အမွန္အတုိင္း သိႏိုင္ပါတယ္။ ဘဂၤÓဏ္ သခၤါ႐ုေပကၡာ Óဏ္မ်ား
က်ေတာ့ ျမင္သိစိတ္အစဥ္မွာ ေဇာထိေအာင္ မျဖစ္ေတာ့ပဲ ဝုေ႒ာ ၂-ႀကိမ္ ၃-ႀကိမ္မွ်သာ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ အဲဒီ ဝီထိအျခားမဲ့မွာ
႐ႈသိတဲ့ ဆဠဂၤုေပကၡာ ဝိပႆနာÓဏ္ျဖစ္ေၾကာင္းကို မူလပဏၰာသ အ႒ကထာ (ႏွာ- ၁၂၉) စသည္၌ ျပဆိုထားပါတယ္၊ အဲဒီ
အေၾကာင္း အျပည့္အစံုကို ဝိပႆနာ႐ႈနည္းက်မ္း (ပ-ဆ႒မ အႀကိမ္႐ိုက္ ၃၂ဝ-စသည္) ျမင္ဆဲ၌ ႐ႈပံုမွာ ၾကည္႐ႈႏုိင္ပါ
တယ္။ အဲဒါႏွင့္စပ္ၿပီးေတာ့ အ႐ွင္ေပါ႒ိလမေထရ္ ဝတၴဳကုိ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ထုတ္ျပပါဦးမယ္။

No comments:

Post a Comment