တုိက္ရုိက္လႊင့္ထုတ္မွဳ႔အစီအစဥ္

ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းတုိ႔ခင္ဗ်ား.....

Rensselaer ျမဳိ႕ ( Albany, New York )တြင္တည္ရွိေသာ ဓမၼဝါဒီေအာင္ေျမမဂၤလာေက်ာင္းတုိက္္ ဆရာေတာ္ဦးဣႆရိယက ဦးေဆာင္ျပီး လူူငယ္မ်ား ဘာသာ၊သာသနာ ႏွင့္ရင္းႏွီးကြ်မ္း ဝင္လာေစရန္ အတြက္၎၊ ဝိပႆနာတရားအားထုတ္ႏုိင္ရန္အတြက္၎၊
သာသနာျပဳရန္ၾကြေရာက္လာၾကေသာ အာဂႏၱဳရဟန္းေတာ္မ်ား ခ်မ္းသာစြာသီတင္းသုံးႏုိင္ေစရန္ ရည္႐ြယ္၍ ဓမၼာရုံ ႏွင့္ တရားေဟာခန္းမမ်ားကုိတုိးခ်ဲ႔ေဆာက္လုပ္လွ်က္ရွိပါသည္။
ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းတုိ႔ကလည္းမိမိတုိ႔တတ္စြမ္းသမွ် အလွဴေတာ္ေငြ၊ လုပ္အားအလွဴတုိ႔ကုိတစ္ဦးတည္းျဖစ္ေစ၊စုေပါင္း ၍ျဖစ္ေစပါဝင္ကုသုိလ္ယူႏုိင္ၾကရန္တုိက္တြန္းႏွဳိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

လွဴဒါန္းလုိပါက....ဆရာေတာ္ဦးဣႆရိယ....

Dhammavadi Aungmyay Mingala Temple
1140 Broadway
Rensselaer, NY 12144
Tel: 646-284-2763 (mobile)
Tel: 518-772-1634 (Monastery)..
Email...nawarat2004@yahoo.com သုိ႔ဆက္သြယ္ႏုိင္ပါသည္။
Payable to.......U Eithareya.

ပထမအႀကိမ္ေျမာက္ အသံမစဲ မဟာပ႒ာန္းရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ပြဲ

အေမရိကန္ႏုိင္ငံ နယူးေယာက္ျပည္နယ္၊ ေအာ္ဘနီ၊ ရန္ဆဲလ္လီယာျမဳိ႕၊ ဓမၼဝါဒီ ေအာင္ေၿမမဂၤလာေက်ာင္း တြင္
၂၀၁၀ခု မတ္လ(၁၇) မွ (၂၀)ရက္အထိ၊ (၃)ရက္ က်င္းပပူေဇာ္အပ္ေသာ ပထမအႀကိမ္ေျမာက္ အသံမစဲ မဟာပ႒ာန္းရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ပြဲ


ပထမေန႔ ..... မနက္ပုိင္း.....(ဖြင့္ပြဲ)

03/17/11 01:31PM
03/17/11 04:52PM
03/17/11 06:11PM
03/17/11 09:40PM

03/18/11 01:08PM
03/18/11 05:47PM

03/19/11 08:36AM
03/19/11

03/20/11 05:00AM
03/20/11 08:01AM
03/20/11 11:32AM (ပိတ္ပြဲ / ေအာင္ပြဲ)

Ashin Kheminda (Dhamma Vadi Aungmyay Monastery , Albany , New York)

အရွင္ ေခမိႏၵ ( ဓမၼဝါဒီေအာင္ေျမမဂၤလာေက်ာင္း - (Albany , New York) ေဟာၾကားေတာ္မူေသာတရားေတာ္မ်ား ၁။ အရေတာ္စြ လူ႕ဘဝ

Ashin Pyanyarwantha , (Dhamma Vadi Aungmyay Monastery , Albany , New York)

အရွင္ပညာဝံသ ( ဓမၼဝါဒီေအာင္ေျမမဂၤလာေက်ာင္း - (Albany , New York) ေဟာၾကားေတာ္မူေသာတရားေတာ္မ်ား

ျမတ္ပဌာန္းေဒသနာတရားေတာ္မ်ား

မုိးကုတ္ျမဳိ ႔ ေညာင္သုံးပင္ပရိယတိၱစာသင္တုိက္ပဓာနနာယက (ေတာင္တန္းသာသနာၿပဳ)သုံးဘြဲ႔ရ ဓမၼာစရိယ သာသနဝိေသာဓနီအဖြဲ႔ (ဥကၠဌ)ႏုိင္ငံေတာ္ဗဟုိဝန္ေဆာင္သဒၼမၼေဇာတိကဓဇ မဟာသဒၼမၼေဇာတိကဓဇ ဂႏၳ ဝါစကပ႑ိတ သက်သီဟပရိယတၱိသာသနဟိတဓရ ဂုဏဝိသိဌ
မုိးကုတ္ျမဳိ႕ေညာင္သုံးပင္ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၱေတေဇာသာရာဘိဝံသ
ခက္ခဲနက္နဲေသာျမတ္ပဌာန္းေဒသနာတရားေတာ္မ်ားကုိ လြယ္ကူ၊နားလည္၊ႏႈတ္တက္ရေစရန္ ရည္႐ြယ္၍
Albany, New York , Rensselear ျမဳိ႕ ဓမၼဝါဒီေအာင္ေျမမဂၤလာေက်ာင္းတုိက္္ ၌ ညစဥ္္သင္ၾကားပုိ႔ခ်ေဟာေျပာခ်က္မ်ား.........



မုိးကုတ္ဝိပႆနာပဓာနနာယက ကမၼ႒ာန္းနည္းျပSayadaw U Tayzeinda

မုိးကုတ္ဝိပႆနာပဓာနနာယက ကမၼ႒ာန္းနည္းျပSayadaw U Tayzeinda
Click on the photo.

Thursday, May 21, 2009

မာလုက်ပုတၱသုတ္တရားေတာ ္ ၁၇-၂ဝ

မာလုက်ပုတၱသုတ္တရားေတာ္ ၁၇
အ႐ွင္ေပါ႒ိလမေထရ္ဝတၴဳ
ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္ကာလက အ႐ွင္ေပါ႒ိလဆိုတဲ့ မေထရ္ႀကီးတပါး႐ွိခဲ့တယ္၊ ပိဋကသံုးပံုေဆာင္ စာခ်
ဆရာေတာ္ႀကီးပါဘဲ၊ ဒါေပမဲ့ ဘာဝနာကို အားမထုတ္တဲ့အတြက္ ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္က သူ႔ကုိ ေတြ႔ျမင္ရတဲ့အခါ တုစၧေပါ႒ိလ
အခ်ည္းႏွီး ေပါ႒ိလ-အလကား ေပါ႒ိလလုိ႔ မိန္႔ေခၚေတာ္မူတယ္။ အဲဒီလို ႐ႈတ္ခ်ၿပီး ေခၚေတာ္မူတဲ့အတြက္ အ႐ွင္ေပါ႒ိလက
ဆင္ျခင္တယ္၊ ငါ့မွာ ပရိယတ္ဘက္ကေတာ့ လုိေလေသးမ႐ွိ ျပည့္စံုေနတာဘဲ၊ ငါ့ကို ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္က တုစၧ-အခ်ည္းႏွီး
အလကားလုိ႔ ဆုိတာဟာ ဘာဝနာဘက္က လုိေနလို႔ဘဲ၊ ဘာဝနာဘက္က ျပည့္စံုေအာင္ အားထုတ္မယ္လုိ႔ ေယာနိေသာ မန
သိကာရျဖင့္ ႏွလံုးသင္းဆင္ျခင္ၿပီး ရဟႏၲာ ၃ဝ-႐ွိတဲ့ ေတာရေက်ာင္းတခုကိုသြားၿပီး မေထရ္ႀကီးထံမွာ ကမၼ႒ာန္းေတာင္း
တယ္၊ မေထရ္ႀကီးက ပရိယတ္ မာန္ခံေနမွာကုိ ျမင္ေတာ္မူတဲ့အတြက္ ဒုတိယမေထရ္ထံ လႊဲလုိက္တယ္၊ ဒုတိယမေထရ္ကလဲ
တတိယမေထရ္ထံ လႊဲလိုကတယ္၊ ဒီနည္းျဖင့္ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ (၇)ႏွစ္ အ႐ြယ္ ရဟႏၲာသာမေဏ ကေလးထံ ေရာက္သြား
တယ္။
သာမေဏကေလးက ''တပည့္ေတာ္ဟာ ငယ္လဲငယ္ပါေသးတယ္၊ သုတလဲ နဲပါတယ္၊ အ႐ွင္ဘုရားမ်ားထံမွ
သင္ယူဘို႔သာ ႐ွိပါတယ္'' လုိ႔ အေၾကာင္းျပၿပီး ျငင္းပယ္ပါေသာ္လဲ အ႐ွင္ေပါ႒ိလက ႐ုိေသစြာ ထပ္မံၿပီးေတာင္းပန္းပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ သာမေဏငယ္က ဒီလုိ ကမၼ႒ာန္းေပးပါတယ္။
အ႐ွင္ဘုရား၊ ေတာင္ပို႔တခုမွာ အေပါက္ ၆-ခု ႐ွိပါတယ္၊ အဲဒီေတာင္ပို႔ထဲက ဖြတ္ကို ဖမ္းခ်င္ယင္ အေပါက္ငါးခုကို
ပိတ္ၿပီးေတာ့ က်န္တဲ့တေပါက္က ေစာင့္ၿပီး ဖမ္းရပါတယ္။ အဲဒါလုိဘဲ ဒြါရ ၆-ပါးမွာ အာ႐ံု ၆-ပါးထင္လွ်င္ ငါးဒြါရကို
ပိတ္ၿပီး မေနာဒြါရ တခုတည္းကသာ အလုပ္လုပ္ရပါတယ္လို႔ ကမၼ႒ာန္း ေပးလုိက္ပါတယ္တဲ့။
ဆိုလိုတာကေတာ့ မ်က္စိ နား ႏွာေခါင္း လွ်ာ ကိုယ္ဆိုတဲ့ ငါးဒြါရမွာ ေဇာမက်ေစပဲ မေနာဒြါရ၌သာ ႐ႈသိမႈ
ဝိပႆနာ ေဇာျဖစ္ေစလ်က္ အားထုတ္ပါေလလို႔ ဆိုလိုတာပါဘဲ။ အဲဒါေလာက္ဆုိယင္ ပိဋကသံုးပံု စာခ်ဆရာေတာ္ႀကီးဆို
ေတာ့ ႐ႈသိရမည့္ လုပ္ငန္းစဥ္အက်ယ္ကုိ ေကာင္းေကာင္း သေဘာေပါက္သြားပါတယ္၊ အဲဒါဟာ ျမင္သိရာ ၾကားသိရာ နံသိ
ရာ စားသိရာ ထိသိရာေတြမွာ ဝုေ႒ာမွ်တြင္ ရပ္တန္႔ေစၿပီးေတာ့ ခ်က္ျခင္း ႐ႈသိ ႐ႈသိသြားဘို႔ရာပါဘဲ။ ယခုဒီသုတ္မွာ ျမင္ရ
သည္၌ ျမင္႐ံုမွ် တည္လတံ့၊ ျမင္႐ံုမွ် တည္ေစရမယ္လုိ႔ ညႊန္ၾကားခ်က္နဲ႔ အတူတူပါဘဲ။ အ႐ွင္ေပါ႒ိလ မေထရ္ဟာ အဲဒီနည္း
အတုိင္း ႐ႈမွတ္အားထုတ္ၿပီးေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားကေဟာတဲ့ ဂါထာပုဒ္ကိုလဲ နာရတဲ့အတြက္ မၾကာခင္ပဲ ရဟႏၲာ ျဖစ္ေတာ္မူ
သြားပါသတဲ့။
ခ်က္ျခင္းမ႐ႈႏုိင္လွ်င္ ပညတ္ေရာက္သြားပံု
ဒီေနရာမွာ ျမင္သိၿပီးလွ်င္ ၿပီးခ်င္း မ႐ႈမသိႏုိင္လွ်င္ ဒုတိယ တတိယ ႀကံသိဝီထိတုိ႔ျဖင့္ ပညတ္အလႊဲအမွားေတြကို
သိသြားပံုကို ဒီလုိ ေဆာင္ပုဒ္စီထားပါတယ္၊ ''ထင္ဆဲဆင္းဓာတ္ ျမင္လတ္ဦးစြာ၊ ျမင္ၿပီးတရား စဥ္းစားျပန္ရာ၊ သဏၭာန္ျဒပ္
ပညတ္ေပၚကာ၊ မည္နာမ သိရေနာက္ဆံုးမွာ'' တဲ့။ အဲဒါကုိ ဆုိၾကရမယ္။
ထင္ဆဲ ဆင္းဓာတ္ ျမင္လတ္ဦးစြာ (အဲဒါက ျမင္သိဝီထိမွာ သိပံုဘဲ။)
ျမင္ၿပီးတရား စဥ္းစားျပန္ရာ၊ (ဒါက ျမင္ၿပီးေနာက္ ပဌမ ႀကံသိဝီထိျဖင့္ သိပံုဘဲ။)
သဏၭာန္ျဒပ္ ပညတ္ေပၚကာ၊ (ဒါက ဒုတိယႀကံသိဝီထိျဖင့္ ပံုသဏၭာန္ပညတ္ သိပံုဘဲ။)
မည္နာမ သိရေနာက္ဆံုးမွာ။ (ဒါက တတိယႀကံသိဝီထိျဖင့္ အမည္ပညတ္ သိပံုဘဲ။)
မာလုက်ပုတၱသုတ္တရားေတာ္ ၁၈
ခ်က္ျခင္း႐ႈႏုိင္လွ်င္ ပရမတ္၌တည္ပံု Óဏ္ျဖစ္ပံု
ျမင္ၿပီးလွ်င္ၿပီးျခင္း ႐ႈမွတ္ႏုိင္ယင္ေတာ့ ျမင္႐ံုမွ်တြင္ တည္ၿပီး ပရမတ္ ႐ုပ္နာမ္အစစ္ကိုလဲ ပိုင္းျခားၿပီး သိရတယ္၊
အျဖစ္အပ်က္ကိုလဲ သိရတယ္၊ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ သေဘာတရားမွ်ပဲ ဆိုတာကိုလဲ သိရတယ္၊ အဲဒါကိုလဲ ''ျမင္လွ်င္ျမင္ခ်င္း
လက္ငင္းမွတ္လွ်င္၊ ျမင္႐ံုတြင္ပဲ ရပ္စဲစိတ္စဥ္၊ ႐ုပ္နာမ္ကြဲလ်က္ ျဖစ္ပ်က္သိျမင္၊ အနိစၥ, ဒုကၡ, သေဘာထင္'' လုိ႔ ေဆာင္ပုဒ္စီ
ထားတယ္၊ အဲဒါကို ဆိုၾကရမယ္။
ျမင္လွ်င္ျမင္ခ်င္း လက္ငင္းမွတ္လွ်င္၊ (ဒါက ျမင္သိ ဝီထိ၏ အျခားမဲ့၌ ႐ႈမွတ္ႏုိင္
လွ်င္၊ သို႔မဟုတ္ ပဌမႀကံသိ ဝီထိ၏ အျခားမဲ့၌ ႐ႈမွတ္ႏုိင္လွ်င္လုိ႔- ဆိုလိုတာပါဘဲ။)
ျမင္႐ံုတြင္ပဲ ရပ္စဲစိတ္စဥ္၊ (ဒါက ခ်က္ျခင္း႐ႈမွတ္ႏိုင္လွ်င္ ျမင္႐ံုမွ်တြင္စိတ္အစဥ္
ရပ္စဲသြားတယ္၊ ဒုတိယႀကံသိဝီထိ စသည္မျဖစ္ေတာ့ဘူးလုိ႔ ဆိုလုိပါတယ္၊ ယခု ဒီသုတ္မွာ
ဒိေ႒ ဒိ႒မတံၱ ဘဝိႆတိ-စသည္ျဖင့္ ေဟာထားတဲ့အတုိင္းပါဘဲ။)
႐ုပ္နာမ္ကြဲလ်က္ ျဖစ္ပ်က္သိျမင္၊ (ဒါက ႐ုပ္နာမ္ ၂-ပါးကို ခြဲျခားၿပီး သိျမင္တယ္၊
အျဖစ္အပ်က္ကုိလဲ ကိုယ္ပုိင္Óဏ္ျဖင့္ပင္ သိျမင္တယ္လုိ႔ ဆိုလုိတာပါဘဲ။)
အနိစၥ, ဒုကၡ, သေဘာထင္။ (အနိစၥ, ဒုကၡ အျခင္းအရာ, အနတၱသေဘာမွ် အျခင္း
အရာေတြလဲ ထင္ေပၚတယ္၊ ကိုယ္ပုိင္Óဏ္ျဖင့္ သိျမင္တယ္လုိ႔ ဆိုလုိတာပါဘဲ။)
ယခုေျပာခဲ့တဲ့အတုိင္း ဝိပႆနာ သမာဓိÓဏ္ ရင့္သန္အားေကာင္းတဲ့အခါ ျမင္ၿပီးလွ်င္ၿပီးခ်င္း ႐ႈမွတ္ၿပီး, ျမင္ဆဲက
ထင္႐ွားေပၚခဲ့တဲ့ အဆင္းပရမတ္႐ုပ္နဲ႔ ျမင္သိစိတ္စေသာ နာမ္မ်ားကို ခြဲျခားၿပီးေတာ့လဲ သိတယ္၊ အဲဒီ႐ုပ္နာမ္မ်ား ျဖစ္ေပၚ
လာတာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားတာကိုလဲ သိတယ္၊ ဘဂၤÓဏ္ထက္ ထက္သန္သန္ႀကီး ျဖစ္ေနတဲ့အခါဆုိယင္ ျမင္ရတာနဲ႔ ျမင္သိ
တာေတြ ရိပ္ရိပ္ ရိပ္ရိပ္နဲ႔ ေပ်ာက္ပ်က္သြားတာကုိသာ ေတြ႔ေနရတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီလုိ တရိပ္ရိပ္နဲ႔ ပ်က္ပ်က္သြားတာကို
ေတြ႕ေနရေတာ့ မ်က္စိက မႈန္သြားတာေလလားလုိ႔ေတာင္ ထင္တတ္ေသးတယ္။ အဲဒီလုိ လ်င္ျမန္စြာ ပ်က္ပ်က္သြားတာကုိသာ
ေတြ႕ရေတာ့ မၿမဲဘူးလုိ႔လဲ ပိုင္ႏုိင္စြာသိရတယ္၊ ျဖစ္လုိက္ ပ်က္လိုက္နဲ႔ ေၾကာက္စရာ ဆင္းရဲပဲလို႔လဲ သိရတယ္၊ သူ႔သေဘာ
အတုိင္း ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ သေဘာတရားမွ်ပဲ အနတၱပဲလုိ႔လဲ ပိုင္ႏုိင္စြာ သိရတယ္။ အဲဒါဟာ ျမင္႐ံုမွ်တြင္ တည္ေနပံုပါဘဲ။
အဲဒီလုိ ျမင္႐ံုမွ်တြင္ တည္ေနေအာင္ ႐ႈဘို႔ရာ ''ဒိေ႒ ဒိ႒မတံၱ ဘဝိႆတိ'' လုိ႔ ေဟာေတာ္မူတာပါဘဲ။ အဲဒီပါဠိမွာ မာလုက်
ပုတၱမေထရ္ ေတာင္းပန္ဝန္ခံတဲ့ စကားထဲက အပၸမေတၱာ ဝိဟေရယ်ံ-ဆိုတဲ့ ပုဒ္မ်ားကိုလဲ 'ေတ သင့္အား' ဆိုတဲ့ပုဒ္၏
ဝိေသသန အျဖစ္ျဖင့္ အပၸမတၱႆ ဝိဟရေတာလုိ႔ လုိက္ၿပီးယွဥ္စပ္ဖုိ႔ရာလဲ လုိပါတယ္။ ယွဥ္စပ္ပံုကေတာ့--
မာလုက်ာပုတၱ မာလုက်၏သားျဖစ္ေသာ ရဟန္း၊ အပၸမတၱႆ ဝိဟရေတာ-သင္ဝန္ခံသည့္အတုိင္း မေမ့မေလွ်ာ့
မျပတ္႐ႈလ်က္ေနလွ်င္၊ ဝါ-မေမ့မေလ်ာ့ မျပတ္႐ႈေနေသာ၊ ေတ-သင္အား၊ ဧတၴ စ ဒိ႒ သုတ မုတ ဝိညာေတသု ဓေမၼသု
ျမင္ရ ၾကားရ ေရာက္ရ သိရေသာ ဤတရားတုိ႔တြင္လဲ၊ ဒိေ႒ျမင္ရသည္၌၊ ဒိ႒မတံၱ ဘဝိႆတိ-ျမင္႐ံုမွ် ျဖစ္လတံ့တဲ့။ ဒီလုိ
ေ႐ွ႕နားက ဝန္ခံခဲ့သည့္ စကားနဲ႔လုိက္ၿပီး ယွဥ္စပ္လုိက္မွ အနက္ အဓိပၸါယ္ ေပၚလြင္ေခ်ာေမာ သြားပါတယ္။ အတုိခ်ဳပ္ ဆုိလုိ
တာကေတာ့ ''မာလုက်ပုတၱေရ၊ သင္က မေမ့မေလ်ာ့ အားထုတ္ေနပါ့မယ္-လုိ႔ ဝန္ခံခဲ့တယ္မဟုတ္လား၊ အဲဒီလုိ ဝန္ခံခဲ့သည့္
အတိုင္း မေမ့မေလ်ာ့ မျပတ္႐ႈေနလွ်င္ ေဟာဒီ ျမင္ရၾကားရ ေရာက္ရ သိရတာေတြထဲကလဲ သင့္မွာ ျမင္ရသည္၌ ျမင္႐ံုမွ်
ျဖစ္ပါလိမ့္မည္'' စသည္ျဖင့္ ဆိုလိုတာပါဘဲ၊ အဲဒါဟာ ယခု ဘုန္းႀကီးတို႔ ေယာဂီေတြမွာ ကိုယ္တိုင္ေတြ႕အားျဖင့္ ထင္႐ွားေန
ပါတယ္၊ ဘဂၤÓဏ္ ေရာက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ျမင္ရတာလဲ ျမင္႐ံုမွ်ပဲ၊ ၾကားရ နံရ စားသိရ ထိသိရ ႀကံသိရတာေတြလဲ ၾကား႐ံု
မွ် နံ႐ံုမွ် စားသိ႐ံုမွ် ထိသိ႐ံုမွ် ႀကံသိ႐ံုမွ်တြင္ ရပ္သြားတာဘဲ၊ မိန္းမ ေယာက်ာ္းစေသာ ပညတ္အာ႐ံုေတြဆီကို မေရာက္ေတာ့
ဘူး၊ အင္မတန္ ထင္႐ွားပါတယ္။
မာလုက်ပုတၱသုတ္တရားေတာ္ ၁၉
လူတေယာက္က ေစာဒနာပံု
ဒါေပမဲ့ ျမင္ဆဲ ၾကားဆဲစသည္မွာ မျပတ္လုိက္ၿပီး မ႐ႈမမွတ္ဘူးတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြကေတာ့ ျမင္တယ္ ၾကားတယ္ စသည္
ျဖင့္ ႐ႈမွတ္နည္းမွာ ယံုမွားသံသယ႐ွိေနၾကတယ္၊ တခ်ိဳ႕က မွားတယ္လုိ႔ေတာင္ ထင္ေနၾကေသးတယ္။ တခါက ေခ်ာက္ûမိ႕မွာ
တရားေဟာေနစဥ္ တုန္းက လူတေယာက္က လာၿပီး ေစာဒနာတဲ့အေနနဲ႔ ေမးေလွ်ာက္တယ္၊ စကၡဳဝိÓဏ္က ျမင္သိ ရာမွာ
အဆင္း႐ုပ္၏ ဥပါဒ္နဲ႔ ဘင္ဆိုတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ကုိ မျမင္ႏိုင္ဘူး မဟုတ္ပါလား တဲ့။ စကၡဳ ဝိညာဏ္ ဆိုတာ အဆင္း႐ုပ္ကို
ျမင္သိ႐ံုမွ်ပါဘဲ၊ အဆင္း႐ုပ္၏ အျဖစ္အပ်က္ကိုေတာ့ မျမင္ႏုိင္ပါဘူး၊ ''အဲဒီလုိ စကၡဳဝိညာဏ္က အဆင္း႐ုပ္၏ အျဖစ္အပ်က္
ကိုျမင္ရေတာ့ အဲဒီျမင္သိတာကို ႐ႈမွတ္ျခင္းျဖင့္ အဆင္း႐ုပ္၏ အျဖစ္အပ်က္ကုိ ျမင္ႏုိင္ပါ့မလား'' လုိ႔ ေစာဒနာတဲ့ သေဘာပါ
ဘဲ။
ေစာဒနာကို ႐ွင္းျပခ်က္
အဘိဓမၼာအ႒ကထာမ်ားမွာ ျပထားတဲ့အတိုင္းဆိုယင္ေတာ့ အဆင္း႐ုပ္ဟာ စကၡဳဝိညာဏ္ မျဖစ္မီ စိတ္ ၄-ႀကိမ္ ၅-
ႀကိမ္စသည္က ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ခ်ဳပ္ပ်က္ေတာ့လဲ စကၡဳဝိညာဏ္ မ႐ွိတဲ့ ေနာက္ စိတ္ ၁၂-ႀကိမ္ ၁ဝ-ႀကိမ္ ၉-ႀကိမ္ စသည္ၾကာမွ
ခ်ဳပ္ ပ်က္သြားတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီအဆင္း႐ုပ္၏ ဥပါဒ္ဘင္ အစစ္ျဖစ္တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ကိုေတာ့ စကၡဳဝိညာဏ္စိတ္က မျမင္
ခဲ့ပါဘူး၊ ဒါေပမဲ့ ျမင္တယ္လုိ႔ ႐ႈမွတ္တဲ့ သတိÓဏ္ကေတာ့ အဲဒီစကၡဳဝိညာဏ္ဆိုတဲ့ ျမင္သိစိတ္၏ ဥပါဒ္နဲ႔ဘင္ဆုိတဲ့ အျဖစ္
အပ်က္အစစ္ကုိ အမွတ္ရၿပီး သိႏုိင္ပါတယ္၊ ဒါကလဲ ျမင္သိတဝီထိလံုးနဲ႔ ဆိုင္တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ကုိ သိတာပါဘဲ၊ အဲဒီလုိ
ျမင္သိစိတ္၏ အျဖစ္အပ်က္ကုိ သိယင္ အဲဒီ စိတ္အစဥ္၏ အာ႐ံု ျဖစ္ပံု ပ်က္ပံုကိုလဲ သုတၱာန္ေဒသနာနည္း အရ အားျဖင့္
သိတယ္လုိ႔ဆုိရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဂၤုတၱရပါဠိ စ်ာနသုတ္ (တတိယအုပ္ ၂၂ဝ) စသည္မွာ စ်ာန္မွ ထတဲ့အခါ စ်ာန္ဝင္စား
ခုိက္က ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ခႏၶာငါးပါးလံုး႐ႈပံုကို အထင္အ႐ွား ေဟာထားပါတယ္။ အဲဒီမွာ စ်ာန္စိတ္ ေစတသိက္ နာမ္တရားမ်ား ျဖစ္ပံု
ကေတာ့ ျမင္တယ္လုိ႔႐ႈမွတ္တဲ့အခါ ျမင္သိစိတ္ထင္႐ွားသလုိပင္ ထင္႐ွားပါတယ္၊ ႐ုပ္၏အျဖစ္အပ်က္ကိုေတာ့ စ်ာန္စိတ္က
အာ႐ံုûပခဲ့တာမဟုတ္လုိ႔ တုိက္႐ိုက္အားျဖင့္ ထင္႐ွားတယ္လုိ႔ မဆုိႏုိင္ပါဘူး၊ ဒါေပမဲ့ စ်ာန္စိတ္ေစတသိက္ နာမ္တရား ေတြကို
ထင္႐ွားသိရယင္ အဲဒီစ်ာန္၏ မွီရာ ႐ုပ္, စ်ာန္စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ႐ုပ္မ်ား၏ အျဖစ္အပ်က္ကိုလဲ ႐ႈသိႏိုင္ေတာ့တာပါ ဘဲ။
အဲဒီစ်ာနသုတ္မွာ ျပထားတဲ့ ႐ႈပံုနည္းအရအားျဖင့္ ျမင္တယ္လုိ႔ ႐ႈမွတ္တဲ့အခါလဲ ျမင္ရတဲ့ အဆင္း႐ုပ္, ျမင္သိစိတ္
၏ မွီရာ႐ုပ္မ်ား ျဖစ္ပ်က္ပံုကိုလဲ သိတယ္လို႔ဆုိႏုိင္ပါတယ္၊ ႐ႈမွတ္ေနတဲ့ ေယာဂီမွာ ျမင္သိရတဲ့ အဆင္း႐ုပ္ေပၚလာပံု ပ်က္
သြားပံုကို လွ်ပ္ေရာင္၏ အျဖစ္အပ်က္ကို ျမင္ၿပီးသိရသလုိပင္ ထင္႐ွားသိရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မဟာနိေဒၵသ (၃၃) စသည္
မွာ-
ဝိဇၨဳပၸါေဒါဝ အာကာေသ၊ ဥပၸဇၨႏိၲ ဝယႏိၲ စ လုိ႔ ျပဆုိထားတာပါဘဲ။
အာကာေသ ေကာင္းကင္၌၊ ဝိဇၨဳပၸါေဒါ ဣဝ လွ်ပ္လက္သကဲ့သို႔ပင္၊ သခၤါရာ- သခၤါရတရားတုိ႔သည္၊ ဥပၸဇၨႏိၲ စ
အသစ္သစ္လည္းျဖစ္ကုန္၏၊ ဝယႏိၲစ- ျဖစ္ၿပီးလွ်င္ ခ်ဳပ္လည္း ခ်ဳပ္ပ်က္ကုန္၏ တဲ့။
အဲဒီမွာ လွ်ပ္ေရာင္၏ ဥပါဒ္ဆိုတဲ့ ျဖစ္ျခင္းကိုလဲ မ်က္စိျဖင့္ မျမင္ႏုိင္ပါဘူး၊ ဘင္ဆိုတဲ့ ပ်က္ျခင္းကိုလဲ မျမင္ႏုိင္ပါ
ဘူး၊ ဒါေပမဲ့ လွ်ပ္ေရာင္ဟာ ေပၚလာၿပီး ခ်က္ျခင္းပင္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားတယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ မ်က္ျမင္အားျဖင့္ပင္ ထင္႐ွား
သိရပါတယ္၊ အဲဒါလုိပါဘဲ ျမင္ဆဲ၌ ျမင္တယ္လုိ႔ ႐ႈမွတ္ရာမွာလဲ ျမင္ရတဲ့ အဆင္းဟာ ေပၚလာၿပီး ခ်က္ျခင္းပင္ ေပ်ာက္သြား
တယ္ဆိုတာကုိ ဥဒယဗၺယÓဏ္ ဘဂၤÓဏ္ ေရာက္ေနတဲ့ ေယာဂီက ထင္႐ွား သိရပါတယ္၊ အထူးအားျဖင့္ ၾကားတယ္လုိ႔
႐ႈမွတ္ရာမွာ ၾကားရတဲ့ အသံ ႐ုပ္ျဖစ္ပ်က္ပံုက ပိုၿပီးထင္႐ွား တတ္ပါတယ္၊ ထုိ႔အတူပင္ ထိတယ္ ထိတယ္ လို႔ ႐ႈမွတ္ရာမွာလဲ
ထိသိရတဲ့ အေတြ႕႐ုပ္ ျဖစ္ပ်က္ပံုဟာ ထင္႐ွားတာပါဘဲ၊ အဲဒီလုိ အျဖစ္အပ်က္ကို ထင္႐ွားေတြ႕ၿပီး အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ
အျခင္းအရာတုိ႔ျဖင့္ သိသိသြားတာဟာ သုတၱန္နည္းအရ ကိုယ္တိုင္ေတြ႕ ဝိပႆနာÓဏ္ အစစ္ခ်ည္းပါဘဲ၊ အဲဒီလုိ ခဏမစဲ
ျဖစ္ပ်က္ေနတာကို ေတြ႕ရတယ္-
ဧဝံ ပႆံ ဘိကၡေဝ သုတဝါ အရိယသာဝေကာ ႐ူပသိၼမိၸ နိဗိၺႏၵတိ- ရဟန္းတို႔ ဤသို႔ သိျမင္ရလွ်င္ သုတႏွင့္ ျပည့္စံု
ေသာ အရိယသာဝကသည္ ႐ုပ္၌လည္း မေပ်ာ္ေမြ႔ၿငီးေငြ႔၏- စသည္ျဖင့္ ေဟာထားတဲ့ နိဗိၺဒါÓဏ္ စသည္လဲျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္၊
နိဗိၺႏံၵ ဝိရဇၨတိ- ၿငီးေငြ႔လွ်င္ တပ္မက္ကင္းလ်က္ အရိယမဂ္ ျဖစ္၏- စသည္ျဖင့္ ေဟာေတာ္မူခဲ့ ေဒသနာေတာ္ႏွင့္အညီ
မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ကိုလဲ မ်က္ေမွာက္ေတြ႕ျမင္ၿပီး ေသာတာပန္ စသည္ျဖစ္သြား ႏုိင္ပါတယ္။
အတီတဘဝင္ႏွင့္ ûပိင္ျဖစ္တဲ့ အဆင္း႐ုပ္၏ ဥပါဒ္ဆိုတဲ့ ျဖစ္ျခင္းႏွင့္ ဒုတိယတဒါ႐ံု စသည္ႏွင့္ ûပိင္တူခ်ဳပ္တဲ့ဘင္ကို
ကိုယ္ပိုင္Óဏ္ျဖင့္ ဘယ္နည္းႏွင့္မွ် မသိႏိုင္ပါဘူး၊ အ႒ကထာမ်ားမွာ ျပဆိုထားတဲ့အတိုင္း သုတမယÓဏ္ျဖင့္ သိ႐ံုမွ်႐ွိမွာ
မာလုက်ပုတၱသုတ္တရားေတာ္ ၂ဝ
ဘဲ၊ အဲဒီလုိသိ႐ံုမွ်ျဖင့္ ဝိပႆနာÓဏ္အစစ္လဲ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး၊ အဲဒီကို ဆင္ျခင္ၿပီးသိ႐ုံနဲ႔ ၿငီးေငြ႔တဲ့ နိဗၺိဒါÓဏ္လဲ မျဖစ္ႏိုင္
ပါဘူး၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဒီတႀကိမ္ျမင္ရာမွာ အဆင္း႐ုပ္က တႀကိမ္မွ်ျဖစ္တဲ့ အတီတဘဝင္ႏွင့္ ûပိင္တူျဖစ္တယ္၊ အတီတဘဝင္
၂-ႀကိမ္ ၃-ႀကိမ္စသည္ ျဖစ္ရာမွာ ပဌမအတီတဘဝင္ႏွင့္ ûပိင္တူျဖစ္တယ္လုိ႔လဲ တိတိက်က် ဘယ္သူမွ် မသိ ႏုိင္ပါဘူး၊
ခ်ဳပ္တဲ့အခါလဲ ဒုတိယ တဒါ႐ံုႏွင့္ ûပိင္တူခ်ဳပ္တယ္၊ ပဌမဘဝင္ႏွင့္ ûပိင္တူခ်ဳပ္တယ္၊ သတၱမေဇာႏွင့္ ûပိင္တူခ်ဳပ္တယ္
စသည္ျဖင့္လဲ တိတိက်က် ဘယ္သူမွ်မသိႏုိင္ပါဘူး၊ အဲဒီလုိ အဆင္း႐ုပ္၏ အျဖစ္အပ်က္ကုိ တိတိက်က်သိရမွ ဝိပႆနာ
Óဏ္ျဖစ္တယ္ဆုိယင္ ဝိပႆနာÓဏ္ကို မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ပါဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ''အဘိဓမၼာ အ႒ကထာတုိ႔၌ ျပထားတာက သုတ
မယÓဏ္ျဖင့္ ခန္႔မွန္းႏုိင္႐ံုမွ် ျပထားတာဘဲ၊ ဝိပႆနာ႐ႈရာမွာ သိဘုိ႔ျပထားတာ မဟုတ္ဘူး'' ဆိုတာ သေဘာေပါက္
နားလည္ထားဘို႔လုိပါတယ္။
အမွန္စင္စစ္ကေတာ့ ေ႐ွ႕နားတုန္းက ညႊန္ျပခဲ့တဲ့ စ်ာနသုတ္ စသည္ႏွင့္အညီ ျဖစ္ခိုက္႐ုပ္ကို ႐ႈမွတ္ၿပီး လွ်ပ္ေရာင္
ေပၚလာတာ ေပ်ာက္သြားတာကို သိသလုိ ကိုယ္တိုင္မ်က္ေမွာက္ သိသင့္သမွ် သိဘုိ႔က လိုရင္းဘဲဆိုတာလဲ သေဘာေပါက္
နားလည္ထားဘို႔လုိပါတယ္။ ဒါေလာက္ဆုိယင္ ''႐ုပ္၏ဥပါဒ္ႏွင့္ ဘင္ကို တိတိက်က် မသိႏုိင္ဘူး၊ အဲဒီလုိ သိရန္လဲမလုိဘူး၊
(ဂစၧေႏၲာ ဝါ ဂစၧာမီတိ ပဇာနာတိ) သြားေနဆဲမွာ သြားသည္ဟုသိ၏ စသည္ျဖင့္ ညႊန္ျပထားတဲ့ ေဒသနာေတာ္ႏွင့္ အညီ
ျဖစ္ခုိက္ျဖစ္ဆဲ႐ုပ္ကို ႐ႈမွတ္ၿပီး သူ႔အခိုက္နဲ႔သူ အပိုင္းအပိုင္း ျပတ္လ်က္ ခ်ဳပ္ပ်က္သြားတာကုိ သိဘို႔သာလုိတယ္'' ဆိုတာ
သေဘာေပါက္ နားလည္ေလာက္ပါၿပီ။ အဲဒီမွာလဲ ျဖစ္ဆဲပစၥဳပၸန္ကို ႐ႈရတယ္ဆုိေပမဲ့ အခ်ိဳ႕ ႐ုပ္, နာမ္ေတြကိုေတာ့ အတိအက်
ျဖစ္ဆဲကို ႐ႈလုိ႔မျဖစ္ပါဘူး၊ စ်ာန္မွထၿပီး စ်ာန္စိတ္႐ႈတာကို ပစၥဳပၸန္႐ႈသိတယ္လုိ႔ ေဟာထားတဲ့ သုတၱန္နည္းအရ ခ်ဳပ္ၿပီးခါစ
အနီးကပ္ ပစၥဳပၸန္ကို ႐ႈသိျခင္းသာ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။
ၾကားရာ စသည္၌ ႐ႈပံု
ျမင္ရာ၌ ႐ႈသိပံုကေတာ့ ဒါေလာက္ဆုိယင္ ေတာ္ေလာက္ပါၿပီ၊ ေနာက္က်မွ ဂါထာေတြအရ ထပ္ၿပီး ႐ွင္းေျပာဘို႔လဲ
႐ွိပါေသးတယ္၊ ယခုေတာ့ ''သုေတ သုတမတံၱ ဘဝိႆတိ-'' စသည္အရ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ေျပာပါဦးမယ္။
(အပၸမတၱႆ ဝိဟရေတာ-မေမ့မေလ်ာ့ မျပတ္႐ႈလ်က္ ေနလွ်င္၊ ဝါ-မေမ့မေလ်ာ့ မျပတ္႐ႈေနေသာ၊ ေတ-သင္အား၊
ဒါက ဆက္စပ္ၿပီး နားလည္ရေအာင္လုိ႔ ထပ္ၿပီး ေဖာ္ျပတာပါ) သုေတ-ၾကားရသည္၌၊ သုတမတံၱ ဘဝိႆတိ-ၾကား႐ံုမွ်
ျဖစ္လတံ့တဲ့။
မာလုက်ပုတၱမေထရ္က မေမ့မေလ်ာ့ မျပတ္႐ႈလ်က္ အားထုတ္ေနပါ့မယ္လုိ႔ ဝန္ခံခဲ့တယ္၊ အဲဒီ ဝန္ခံခ်က္အရ
ၾကားတိုင္း ၾကားတုိင္း ၾကားတယ္ ၾကားတယ္လုိ႔ မေမ့မေလ်ာ့ မျပတ္႐ႈေနလွ်င္ ၾကားရသည္၌ ၾကား႐ံုမွ် တြင္ပဲတည္ေနပါ
လိမ့္မယ္တဲ့။ ယခု ႐ြတ္ဆုိေဟာေျပာေနတဲ့ စကားလံုးေတြဟာ တလံုးခ်င္း တလံုးခ်င္း ၾကားေနၾကရတာဘဲ၊ အဲဒါေတြကို
ၾကားတုိင္း ၾကားတုိင္း ပုိင္းျခားၿပီး ႐ႈမွတ္ေနႏုိင္ယင္ ဘာမွ် အနက္ အဓိပၸါယ္ မေပၚႏုိင္ဘူး။ အဲဒါကိုဘဲ အျခားအသံေတြကို
လဲ ၾကားတုိင္း ၾကားတိုင္း ၾကားတယ္ ၾကားတယ္လုိ႔ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏုိင္ ႐ႈမွတ္ေနႏိုင္ယင္ ဘယ္သူ႔အသံဘဲ ဘာကိုေျပာတာဘဲ
စသည္ျဖင့္ ပညာေတြဆီ မေရာက္ေတာ့ပဲ ၾကား႐ံုမွ်တြင္သာ တည္ပါလိမ့္မယ္တဲ့၊ အဲဒါကေတာ့ ဝိပႆနာÓဏ္ အေတာ္
အတန္ရင့္လာယင္ ေယာဂီတိုင္းမွာပင္ ထင္႐ွားပါတယ္။ အက်ယ္ကိုေတာ့ ေနာက္သူ႔အလွည့္က်မွ ေျပာရမယ္။
မုေတ-ေရာက္ရသည္၌၊ ဝါ-နံလ်က္ စားသိလ်က္ ေတြ႕ထိလ်က္ ေရာက္ရသည္၌၊ မုတမတံၱ ဘဝိႆတိ-ေရာက္႐ံုမွ်
ေတြ႕သိ႐ံုမွ် ျဖစ္လတံ့တဲ့။ ဒြါရ ၆-ပါး၌ ထင္ေပၚလာသမွ်ကို မေမ့မေလ်ာ့ မျပတ္ ႐ႈမွတ္ေနလွ်င္ ေရာက္ရသည္၌ ေရာက္႐ံုမွ်
ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္တဲ့။ ေရာက္ဆိုတာ နံသိတာ စားသိတာ ထိသိတာကို အက်ဥ္းခ်ံဳးၿပီး ေဟာတာပါဘဲ၊ ဒါေၾကာင့္ အနံ႔နံသိရတဲ့
အခါ နံ႐ံုမွ်တြင္ စိတ္အစဥ္ ရပ္တန္႔သြားပါလိမ့္မယ္၊ စားသိရတဲ့အခါ အရသာသိ႐ံုမွ်တြင္ ရပ္တန္႔သြားပါလိမ့္မယ္၊ ကိုယ္ထဲ
က ထိသိတဲ့အခါလဲ ထိသိ႐ံုမွ်တြင္ပဲ ရပ္တန္႔သြားပါလိမ့္မယ္၊ အဲဒီ နံရတာ စားသိရတာ ထိသိရတာနဲ႔ စပ္ၿပီး ဘာနံ႔ဘဲ ဘာ
အရသာဘဲ ဘယ္သူနဲ႔ ထိရတာဘဲ စသည္ျဖင့္ ပညတ္အာ႐ံုေတြဆီ မေရာက္ပဲ ႐ွိပါလိမ့္မယ္တဲ့၊ ဒါက အက်ဥ္းခ်ဳပ္ပဲ၊ ေနာက္
သူ႕အလွည့္က်တဲ့အခါက်မွ အက်ယ္ဖြင့္ျပ ေဟာၾကားရမယ္။
ဝိညာေတ-ႀကံသိရသည္၌၊ ဝိညာတမတံၱ ဘဝိႆတိ-ႀကံသိ႐ံုမွ် ျဖစ္လတံ့တဲ့။ စိတ္ကူးႀကံစည္မႈ ျဖစ္တဲ့အခါ စိတ္
ကူးတယ္၊ ႀကံတယ္ စသည္ျဖင့္ ႐ႈမွတ္လုိက္ယင္ ႀကံသိ႐ံုမွ်တြင္ဘဲ ရပ္တည္ပါလိမ့္မယ္၊ ပညတ္အာ႐ံုေတြဆီ မေရာက္ပဲ
ကိေလသာစိတ္ေတြ ဆက္လက္မျဖစ္ပဲ ႐ွိပါလိမ့္မယ္တဲ့၊ ဒါကိုလဲ ေနာက္ဆံုးသူ႕ အလွည့္က်မွ အက်ယ္ေျပာရမယ္။
ယခု ေျပာျပခဲ့တဲ့ ပါဠိအနက္အရ ျမန္မာျပန္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို လုိက္ဆိုၾကရမယ္။

No comments:

Post a Comment