တုိက္ရုိက္လႊင့္ထုတ္မွဳ႔အစီအစဥ္

ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းတုိ႔ခင္ဗ်ား.....

Rensselaer ျမဳိ႕ ( Albany, New York )တြင္တည္ရွိေသာ ဓမၼဝါဒီေအာင္ေျမမဂၤလာေက်ာင္းတုိက္္ ဆရာေတာ္ဦးဣႆရိယက ဦးေဆာင္ျပီး လူူငယ္မ်ား ဘာသာ၊သာသနာ ႏွင့္ရင္းႏွီးကြ်မ္း ဝင္လာေစရန္ အတြက္၎၊ ဝိပႆနာတရားအားထုတ္ႏုိင္ရန္အတြက္၎၊
သာသနာျပဳရန္ၾကြေရာက္လာၾကေသာ အာဂႏၱဳရဟန္းေတာ္မ်ား ခ်မ္းသာစြာသီတင္းသုံးႏုိင္ေစရန္ ရည္႐ြယ္၍ ဓမၼာရုံ ႏွင့္ တရားေဟာခန္းမမ်ားကုိတုိးခ်ဲ႔ေဆာက္လုပ္လွ်က္ရွိပါသည္။
ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းတုိ႔ကလည္းမိမိတုိ႔တတ္စြမ္းသမွ် အလွဴေတာ္ေငြ၊ လုပ္အားအလွဴတုိ႔ကုိတစ္ဦးတည္းျဖစ္ေစ၊စုေပါင္း ၍ျဖစ္ေစပါဝင္ကုသုိလ္ယူႏုိင္ၾကရန္တုိက္တြန္းႏွဳိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

လွဴဒါန္းလုိပါက....ဆရာေတာ္ဦးဣႆရိယ....

Dhammavadi Aungmyay Mingala Temple
1140 Broadway
Rensselaer, NY 12144
Tel: 646-284-2763 (mobile)
Tel: 518-772-1634 (Monastery)..
Email...nawarat2004@yahoo.com သုိ႔ဆက္သြယ္ႏုိင္ပါသည္။
Payable to.......U Eithareya.

ပထမအႀကိမ္ေျမာက္ အသံမစဲ မဟာပ႒ာန္းရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ပြဲ

အေမရိကန္ႏုိင္ငံ နယူးေယာက္ျပည္နယ္၊ ေအာ္ဘနီ၊ ရန္ဆဲလ္လီယာျမဳိ႕၊ ဓမၼဝါဒီ ေအာင္ေၿမမဂၤလာေက်ာင္း တြင္
၂၀၁၀ခု မတ္လ(၁၇) မွ (၂၀)ရက္အထိ၊ (၃)ရက္ က်င္းပပူေဇာ္အပ္ေသာ ပထမအႀကိမ္ေျမာက္ အသံမစဲ မဟာပ႒ာန္းရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ပြဲ


ပထမေန႔ ..... မနက္ပုိင္း.....(ဖြင့္ပြဲ)

03/17/11 01:31PM
03/17/11 04:52PM
03/17/11 06:11PM
03/17/11 09:40PM

03/18/11 01:08PM
03/18/11 05:47PM

03/19/11 08:36AM
03/19/11

03/20/11 05:00AM
03/20/11 08:01AM
03/20/11 11:32AM (ပိတ္ပြဲ / ေအာင္ပြဲ)

Ashin Kheminda (Dhamma Vadi Aungmyay Monastery , Albany , New York)

အရွင္ ေခမိႏၵ ( ဓမၼဝါဒီေအာင္ေျမမဂၤလာေက်ာင္း - (Albany , New York) ေဟာၾကားေတာ္မူေသာတရားေတာ္မ်ား ၁။ အရေတာ္စြ လူ႕ဘဝ

Ashin Pyanyarwantha , (Dhamma Vadi Aungmyay Monastery , Albany , New York)

အရွင္ပညာဝံသ ( ဓမၼဝါဒီေအာင္ေျမမဂၤလာေက်ာင္း - (Albany , New York) ေဟာၾကားေတာ္မူေသာတရားေတာ္မ်ား

ျမတ္ပဌာန္းေဒသနာတရားေတာ္မ်ား

မုိးကုတ္ျမဳိ ႔ ေညာင္သုံးပင္ပရိယတိၱစာသင္တုိက္ပဓာနနာယက (ေတာင္တန္းသာသနာၿပဳ)သုံးဘြဲ႔ရ ဓမၼာစရိယ သာသနဝိေသာဓနီအဖြဲ႔ (ဥကၠဌ)ႏုိင္ငံေတာ္ဗဟုိဝန္ေဆာင္သဒၼမၼေဇာတိကဓဇ မဟာသဒၼမၼေဇာတိကဓဇ ဂႏၳ ဝါစကပ႑ိတ သက်သီဟပရိယတၱိသာသနဟိတဓရ ဂုဏဝိသိဌ
မုိးကုတ္ျမဳိ႕ေညာင္သုံးပင္ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၱေတေဇာသာရာဘိဝံသ
ခက္ခဲနက္နဲေသာျမတ္ပဌာန္းေဒသနာတရားေတာ္မ်ားကုိ လြယ္ကူ၊နားလည္၊ႏႈတ္တက္ရေစရန္ ရည္႐ြယ္၍
Albany, New York , Rensselear ျမဳိ႕ ဓမၼဝါဒီေအာင္ေျမမဂၤလာေက်ာင္းတုိက္္ ၌ ညစဥ္္သင္ၾကားပုိ႔ခ်ေဟာေျပာခ်က္မ်ား.........



မုိးကုတ္ဝိပႆနာပဓာနနာယက ကမၼ႒ာန္းနည္းျပSayadaw U Tayzeinda

မုိးကုတ္ဝိပႆနာပဓာနနာယက ကမၼ႒ာန္းနည္းျပSayadaw U Tayzeinda
Click on the photo.

Thursday, May 21, 2009

မာလုက်ပုတၱသုတ္တရားေတာ္ ၂၁-၂၄

မာလုက်ပုတၱသုတ္တရားေတာ္ ၂၁
ျမန္မာျပန္အက်ဥ္းခ်ဳပ္
မာလုက်ပုတၱရဟန္း၊ (သင္ဝန္ခံခဲ့သည့္အတုိင္း မေမ့မေလ်ာ့ မျပတ္႐ႈမွတ္ေနလွ်င္)
ျမင္ရ ၾကားရ ေရာက္ရသိရတဲ့ ဒီတရားေတြထဲကလဲ သင့္မွာ ျမင္ရသည္၌ ျမင္႐ံုမွ်ျဖစ္လိမ့္
မည္၊ ၾကားသိရသည္၌ ၾကား႐ံုမွ်ျဖစ္လိမ့္မည္၊ (နံသိ စားသိ ထိသိလ်က္) ေရာက္ရသည္၌
ေရာက္႐ံုမွ် ျဖစ္လိမ့္မည္၊ ႀကံသိရသည္၌ ႀကံသိ႐ံုမွ်ျဖစ္လိမ့္မည္။
႐ွင္းျပခ်က္
အဲဒါဟာ မာလုက်ပုတၱ ရဟန္းအား ဝိပႆနာအလုပ္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ေပးေတာ္မူတာဘဲ။ အတုိခ်ဳပ္ ဆိုလိုတာကေတာ့
''ျမင္႐ံုမွ်စသည္တြင္သာတည္ေအာင္ ေပၚလာသမွ်ကို မျပတ္႐ႈမွတ္ေနရမယ္'' လုိ႔ ဆိုလိုတာပါဘဲ။ မ႐ႈမမွတ္ပဲနဲ႔ေတာ့ ျမင္႐ံုမွ်
စသည္တြင္ တည္ေအာင္ မတတ္ႏိုင္ပါဘူး၊ မျပတ္႐ႈေနတာေတာင္မွ အားထုတ္ခါစဆုိယင္ ျမင္႐ံုမွ်စသည္တြင္ မတည္ေသးပါ
ဘူး၊ ျမင္လုိက္ ၾကားလုိက္တာနဲ႔ မိန္းမဘဲ ေယာက်ာ္းဘဲ ဘယ္သူဘဲ စသည္ျဖင့္ ပညတ္ေတြဆီကို ေရာက္သြားတတ္ပါေသး
တယ္။ တခ်ိဳ႕က အနိစၥစသည္ျဖင့္ ဆင္ျခင္႐ံုနဲ႔ ျမင္႐ံုမွ်စသည္မွာ တည္တယ္လို႔လဲဆိုၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕ကလဲ စိတ္ကို စိတ္
အတုိင္းထား႐ံုနဲ႔ ျမင္႐ံုမွ် စသည္မွာ တည္တယ္လုိ႔လဲ ဆုိၾကတယ္။ အဲဒီလုိ ေျပာေနၾကတဲ့သူေတြမွာ နားမခံသာတဲ့စကားကုိ
ၾကားရတဲ့အခါ ကိုယ္မêကိက္တဲ့ စာကို ဖတ္ရတဲ့အခါ ေဒါသစိတ္ျဖစ္ မျဖစ္ကုိ¤င္း၊ ကိုယ္ထဲ၌ နာက်င္မႈ မခံသာမႈ ျဖစ္တဲ့
အခါ ညည္းၫူးျခင္း သည္းမခံလိုျခင္း ျဖစ္-မျဖစ္ကို¤င္း စိစစ္ေဝဘန္၍ မွန္-မမွန္ ဆံုးျဖတ္သင့္ပါတယ္။
ျမင္တုိင္း ၾကားတုိင္း စသည္ေပၚလာသမွ်ကို မျပတ္႐ႈမွတ္ေနယင္ေတာ့ ဘဂၤÓဏ္စသည္ေရာက္တဲ့အခါ ျမင္႐ံုမွ်
စသည္တြင္သာ တည္ေနပံုကို ကိုယ္တိုင္ေတြ႕အားျဖင့္ သိရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီလုိ မျပတ္႐ႈမွတ္လုိ႔ ျမင္႐ံုမွ် စသည္တြင္
သာ တည္ေနယင္ ဝိပႆနာÓဏ္၏ အက်ိဳးသက္ေရာက္ပံုကိုလဲ ဒီလုိဆက္ၿပီး ေဟာၾကားေတာ္ မူပါတယ္။
ဝိပႆနာ၏ အက်ိဳးအာနိသင္ ျပဆိုခ်က္
ယေတာ ေခါ ေတ မာလုက်ပုတၱ ဒိ႒ သုတ မုတ ဝိညာေတသု ဓေမၼသု ဒိေ႒
ဒိ႒မတံၱ ဘဝိႆတိ၊ သုေတ သုတမတံၱ ဘဝိႆတိ၊ မုေတ မုတမတံၱ ဘဝိႆတိ၊ ဝိညာေတ
ဝိညာတမတံၱ ဘဝိႆတိ၊ တေတာ တြံ မာလုက်ပုေတၱ န ေတန။
မာလုက်ပုတၱ-မာလုက်၏ သားျဖစ္ေသာရဟန္း၊ ယေတာ အၾကင္အခါ၌၊ ေတ သင္အား၊ ဒိေ႒ ျမင္ရသည္၌၊
ဒိ႒မတံၱ ဘဝိႆတိ-ျမင္႐ံုမွ် ျဖစ္လတံ့၊ သုေတ သုတမတံၱ ဘဝိႆတိၾကားရသည္၌ ၾကား႐ံုမွ် ျဖစ္လတံ့၊ မုေတ မုတမတံၱ
ဘဝိႆတိ ေရာက္ရသည္၌ ေရာက္႐ံုမွ်ျဖစ္လတံ့၊ ဝိညာေတ ဝိညာတမတံၱ ဘဝိႆတိ-သိရသည္၌ သိ႐ံုမွ်ျဖစ္လတံ့၊ မာလုက်
ပုတၱ-မာလုက်ာ၏ သားျဖစ္ေသာ ရဟန္း၊ တေတာ-ထုိအခါ၌၊ တြံ-သင္သည္၊ န ေတန-ထုိျမင္ရေသာ အဆင္း စသည္ႏွင့္
တကြ မစပ္မဆိုင္ပဲ ႐ွိလတံ့။
အတိုခ်ဳပ္ ဆုိလုိတာကေတာ့ ျမင္တုိင္း ၾကားတိုင္း စသည္မွာ ျမင္႐ံုမွ် ၾကား႐ံုမွ်စသည္သာ ျဖစ္ေနလွ်င္ အဲဒီအခါမွာ
သင္ဟာ ထုိျမင္ရတဲ့ အဆင္း စသည္ႏွင့္ (သာယာတဲ့ ရာဂ, ႐ြံ႔မုန္းတဲ့ ေဒါသ, သိမွားတဲ့ ေမာဟတို႔ အလုိအားျဖင့္) မစပ္မ
ဆိုင္ပဲ ႐ွိပါလိမ့္မယ္လုိ႔ ဆုိလိုတာပါဘဲ။ မ႐ႈမမွတ္တဲ့ သူေတြမွာေတာ့ ျမင္႐ံုမွ် စသည္တြင္ မရပ္မတည္ပဲ ျမင္ရတဲ့ အဆင္း
စသည္ကို စိတ္ထဲမွာ စြဲမွတ္ထားတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီ အဆင္းစသည္ကုိ ျပန္လည္ စဥ္းစားၿပီး သာယာတပ္မက္တဲ့ ရာဂလဲ
ျဖစ္ေနတယ္၊ ႐ြံ႕မုန္းျပစ္မွားတဲ့ ေဒါသလဲ ျဖစ္ေနတယ္၊ အၿမဲတည္႐ွိေနတယ္၊ စသည္ျဖင့္ အသိမွားတဲ့ ေမာဟလဲ ျဖစ္ေန
တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ မ႐ႈမမွတ္ႏိုင္တဲ့ သူေတြမွာ အဲဒီ ျမင္ရတဲ့ အဆင္းစသည္ႏွင့္ အမွ်င္မျပတ္ ဆက္စပ္လ်က္႐ွိေနတယ္။
ထင္႐ွားေပၚလာသမွ်ကို မေမ့မေလ်ာ့ မျပတ္ ႐ႈမွတ္ေနတဲ့ ပုဂိၢဳလ္မွာေတာ့ ဘဂၤÓဏ္ စသည္ေရာက္ၿပီး ဝိပႆနာ
Óဏ္ ထက္သန္ေနတဲ့အခါ ဆုိယင္ ႐ႈသိရတဲ့ အာ႐ံုေရာ ႐ႈသိမႈေရာ ခ်က္ျခင္းပင္ ေပ်ာက္ေပ်ာက္သြားတာကို ထင္႐ွားေတြ႔ၿပီး
အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱမွ်ဘဲလုိ႔ သိသိေနတဲ့အတြက္ ျမင္႐ံုမွ် စသည္တြင္သာ တည္တယ္၊ ဘာမွ်စြဲၿပီး မက်န္ရစ္ဘူး။ အဲဒီအာ႐ံုကို
ဆက္လက္ဆင္ျခင္ျခင္းလဲ မျဖစ္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီ ျမင္ရတဲ့ အဆင္းစသည္ႏွင့္ စပ္ၿပီး ဘာကိေလသာမွ် မျဖစ္ဘူး၊ မျမင္ရ
တာ စသည္လုိပင္ ျဖစ္သြားတယ္၊ မ႐ႈမသိယင္ေတာ့ ကိေလသာေတြ အဲဒီ အာ႐ံုမွာ ျဖစ္ႏုိင္ခြင့္ ႐ွိေနတယ္၊ အဲဒီလုိ
ျဖစ္ႏိုင္ခြင့္႐ွိတဲ့ ကိေလသာကို အာရမၼဏာႏုသယ ေခၚတာဘဲ၊ ႐ႈသိရတဲ့အာ႐ံု၌ အဲဒီကိေလသာေတြ မျဖစ္ႏိုင္တာကို ''႐ႈမႈ
ဝိပႆနာက တဒဂၤကပဟာန္ ျဖင့္ ပယ္တယ္'' လုိ႔ ဆိုရတာဘဲ၊ အဲဒီလုိ တဒဂၤပဟာန္ျဖင့္ ပယ္သြားတဲ့အတြက္ အဲဒီလုိ
႐ႈသိတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ဟာ အဲဒီ ႐ႈသိရတဲ့ အာ႐ံုေတြနဲ႔ (ရာဂစသည္ အလုိအားျဖင့္) မစပ္ဆုိင္ေတာ့ပဲ ကင္းကြာသြားတာဘဲ။ အဲဒါကို
မာလုက်ပုတၱသုတ္တရားေတာ္ ၂၂
''န ေတန-ထုိျမင္ရတဲ့ အဆင္းစသည္ႏွင့္တကြ မစပ္မဆုိင္ပဲ ႐ွိလတံ့'' လုိ႔ ေဟာေတာ္မူတာပါဘဲ။ အဲဒါကို ေ႐ွ႕နားက ဆုိခဲ့တဲ့
ျမန္မာျပန္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္နဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး ဆုိၾကရမယ္။
ျမန္မာျပန္အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ေဆာင္ပုဒ္
မာလုက်ပုတၱ ရဟန္း၊ (သင္ ဝန္ခံခဲ့သည့္ အတုိင္း မေမ့မေလ်ာ့ မျပတ္႐ႈမွတ္ေနလွ်င္) ျမင္ရ ၾကားရ ေရာက္ရ သိရ
တဲ့ ဒီတရားေတြထဲကလဲ သင့္မွာ ျမင္ရသည္၌ ျမင္႐ံုမွ် ျဖစ္လိမ့္မည္၊ ၾကားရသည္၌ ၾကား႐ံုမွ် ျဖစ္လိမ့္မည္၊ ေရာက္ရသည္၌
ေရာက္႐ံုမွ် ျဖစ္လိမ့္မည္၊ သိရသည္၌ သိ႐ံုမွ် ျဖစ္လိမ့္မည္။ အဲဒီလုိျဖစ္လွ်င္၊ သင္ဟာ ထုိျမင္ရသည့္ အဆင္းစသည္ႏွင့္
(သာယာ, မုန္းထား, သိမွားတဲ့ အလုိအားျဖင့္) မစပ္မဆုိင္ပဲ ႐ွိလိမ့္မည္။
ျမင္႐ံုမွ် စသည္ျဖစ္ေအာင္ ႐ႈပံုကို ဖြင့္ျပတ့ဲ အ႒ကထာ၌ ျမင္ဆဲစသည္မွာပင္ အကုသိုလ္ေဇာ မျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္
ဖုိ႔လဲ ျပထားပါတယ္၊ အဲဒါကေတာ့ တမင္ေၾကာင့္ၾက စိုက္ေနဘို႕ မလုိပါဘူး၊ မျပတ္႐ႈေနတဲ့ ေယာဂီမွာ သူ႔အလုိလုိပင္ အကု
သိုလ္ေဇာမျဖစ္ပဲ ကင္းပါတယ္၊ ဝိပႆနာÓဏ္ အလြန္ထက္သန္တဲ့အခါက်ေတာ့ ေဇာေတာင္မျဖစ္ေတာ့ပဲ ဝုေ႒ာမွ်တြင္ ရပ္
သြားတာလဲ ႐ွိေၾကာင္းကို အ႐ွင္ေပါ႒ိလမေထရ္ ဝတၴဳႏွင့္ စပ္ၿပီးေ႐ွ႕နားက ေျပာခဲ့ပါၿပီ၊ လုိရင္းကေတာ့ ဘဂၤÓဏ္ စသည္ျဖစ္
ၿပီး ႐ႈသိရသမွ်အာ႐ံုမွာ ကိေလသာျဖစ္ခြင့္မ႐ွိပဲ ကင္းၿငိမ္းဘို႔ရာက လုိရင္းပါဘဲ။ အဲဒီလုိ ႐ႈသိရတဲ့အာ႐ံု၌ ကိေလသာ ျဖစ္ခြင့္
မ႐ွိယင္ တဒဂၤပဟာန္ကိစၥလဲ ၿပီးတယ္၊ ဒီသုတ္မွာ ေဟာျပထားတဲ့အတုိင္း ျမင္ရတဲ့ အဆင္းစသည္ႏွင့္ ရာဂစသည္ အလုိအား
ျဖင့္ မစပ္မဆိုင္ေတာ့ဘူး ဆုိတာလဲ ထင္႐ွားတယ္။ အဲဒီလိုမစပ္ဆုိင္လွ်င္ အဲဒီအာ႐ံုေတြ၌ မတည္ေတာ့ဘူး ဆုိတာကိုလဲ ဒီလုိ
ဆက္ၿပီး ေဟာေတာ္မူပါတယ္။
ယေတာ တြံ မာလုက်ပုတၱ န ေတန၊
တေတာ တြံ မာလုက်ပုတၱ န တတၴ။
မာလုက်ပုတၱ-မာလုက်ာ၏သားျဖစ္ေသာ ရဟန္း၊ ယေတာ အၾကင္အခါ၌၊ တြံ-သင္သည္၊ န ေတန ထုိျမင္ရသည့္
အဆင္းစသည္ႏွင့္ မစပ္ဆုိင္ပဲ ႐ွိလတံ့၊ မာလုက်ပုတၱ မာလုက်ာ၏ သားျဖစ္ေသာ ရဟန္း၊ တေတာ-ထုိသို႔ မစပ္ဆုိင္ေသာ
အခါ၌၊ တြံ-သင္သည္၊ န တတၴ-ထုိျမင္ရသည့္ အဆင္းစသည္၌ မတည္ပဲ ႐ွိလတံ့တဲ့။
မတည္ ဆိုတာ ''ငါဘဲ၊ ငါ့ဥစၥာဘဲ၊ ငါ့အတၱဘဲ'' လုိ႔ တဏွာမာန ဒိ႒ိျဖင့္ ကပ္ၿငိ၍ မတည္ေတာ့ဘူးလုိ႔ ဆုိလိုေၾကာင္း
ဥဒါန္းအ႒ကထာမွာ ဖြင့္ျပထားတယ္၊ အဲဒီ ပါဠိ၏ ျမန္မာျပန္ကို ဆုိၾကရမယ္။
မစပ္မဆုိင္လွ်င္၊ အဲဒီ ျမင္ရသည့္ အဆင္းစသည္၌ မတည္ပဲ ႐ွိလိမ့္မည္။
''အဲဒီ ျမင္ရတဲ့အဆင္း စသည္ႏွင့္ ရာဂစသည္အလုိအားျဖင့္ မစပ္မဆုိင္ဘူး'' ဆုိတာနဲ႔ ''အဲဒီအာ႐ံုမ်ား၌ တဏွာ
စသည္ျဖင့္ ကပ္ၿငိ၍ မတည္ဘူး'' ဆိုတာဟာ အရအားျဖင့္ အတူတူပါဘဲ၊ ေဝါဟာရမွ်သာ ကြဲျပားပါတယ္။ တနည္းအားျဖင့္
ယူမယ္ ဆုိယင္ေတာ့ အဲဒီအာ႐ေုံ တ၌ြ မတညေ္ တာဘ့ းူ ဆတုိ ့ဲ စကားေတာျ္ ဖင ့္ အဒဲ ျီ မငရ္ တ ့ဲ အဆငး္ စသညက္ ုိ စနြ ႔္လတႊ ၿ္ ပးီ
နိဗၺာန္အာ႐ံုသို႔ ေရာက္သြားတာကုိ ဆိုတယ္လုိ႔ ယူယင္လဲ သင့္စရာ႐ွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီအာ႐ံုေတြမတည္လွ်င္ ဆင္းရဲ
၏ အဆံုးနိဗၺာန္သို႔ ေရာက္သြားေၾကာင္းကို ဒီလုိဆက္ၿပီး ေဟာေတာ္မူပါတယ္။
နိဗၺာန္ဆုိက္ေရာက္ပံု
ယေတာ တြံ မာလုက်ပုတၱ န တတၴ။ တေတာ တြံ မာလုက်ပုတၱ ေနဝိဓ, န ဟုရံ, န
ဥဘယမႏၲေရန၊ ဧေသဝေႏၲာ ဒုကၡႆ။
မာလုက်ပုတၱ-မာလုက်ာ၏ သားျဖစ္ေသာ ရဟန္း၊ ယေတာ-အၾကင္အခါ၌၊ တြံ-သင္သည္၊ န တတၴ ထုိျမင္ရသည့္
အဆင္းစသည္၌ မတည္ပဲ ႐ွိလတံ့၊ မာလုက်ပုတၱ-မာလုက်ာ၏သား ျဖစ္ေသာ ရဟန္း၊ တေတာ-ထုိသို႔ မတည္ေသာအခါ၌၊
တြံသင္သည္၊ ဝါ-သင္ဟုဆုိရသည့္ ႐ုပ္နာမ္အစဥ္သည္၊ ေနဝ ဣဓ ဤလူေလာက၌လဲ မ႐ွိ၊ န ဟုရံ-ဟိုေလာက၌လဲ မ႐ွိ၊ န
ဥဘယမႏၲေရန- (ဤေလာက ဟိုေလာက ဆိုတဲ့ ထုိႏွစ္ပါးကို ၾကဥ္၍) အျခား၌လဲ မ႐ွိေတာ့ၿပီ၊ ဧေသဝ-ဤသို႔ သင္(ဟု
ဆိုအပ္ေသာ ႐ုပ္နာမ္အစဥ္)၏ မ႐ွိေတာ့ျခင္းသည္ပင္လွ်င္၊ ဒုကၡႆ အေႏၲာ ဆင္းရဲ၏ အဆံုးေပတည္း၊ ဝါ ဆင္းရဲ၏
ကုန္ဆံုးရာ နိဗၺာန္ေပတည္းတဲ့။
မာလုက်ပုတၱသုတ္တရားေတာ္ ၂၃
ျမင္ရေသာ အဆင္းစသည္၌ ''ငါ၊ ငါ့ဟာ၊ ငါ့အတၱ'' လုိ႔ စြဲလမ္းကပ္ၿငိလ်က္ မတည္ေတာ့ဘူးဆိုလွ်င္ ဘုရား႐ွင္က
သင္လို႔ဆိုတဲ့ (မာလုက်ပုတၱအေနျဖင့္ ငါလုိ႔ ဆိုရတဲ့) ႐ုပ္နာမ္အစဥ္ဟာ မ်က္ေမွာက္ျဖစ္တဲ့ ဤလူေလာကမွာလဲ မ႐ွိေတာ့ဘူး၊
မ်က္ကြယ္ျဖစ္တဲ့ နတ္ဘဝစေသာ ဟိုေလာကမွာလဲ မ႐ွိေတာ့ဘူး၊ အဲဒီေလာက ၂-ပါးမွ အလြတ္ျဖစ္ေသာ အျခားမွာလဲ
မ႐ွိေတာ့ဘူး၊ အဲဒီလို သင္လုိ႔ငါလို႔ဆိုရတဲ့ ႐ုပ္နာမ္အစဥ္မ႐ွိျခင္းဟာ ဆင္းရဲ၏ဆုံးရာ နိဗၺာန္ပါသဘဲတဲ့။ မ႐ွိပံုက ဘယ္လိုလဲ
ဆိုေတာ- အရိယမဂ္ျဖင့္ နိဗၺာန္ကိုေတြ႕ေနဆဲမွာ မိမိကုိယ္လုိ႔ဆိုရတဲ့ ျဖစ္ပ်က္႐ုပ္နာမ္ဟူသမွ် အကုန္လံုး ကင္းဆိတ္ ေနတာ
ကိုသာေတြ႕ရတယ္၊ တနည္းအားျဖင့္ ေျပာရယင္ ႐ႈသိရတဲ့ ႐ုပ္နာမ္ေတြေရာ ႐ႈသိမႈေရာ လံုးဝ ျပတ္စဲကင္း႐ွင္းေနတာကိုသာ
ေတြ႔ရတယ္၊ အဲဒါဟာ အရိယမဂ္ဖိုလ္ျဖစ္ခိုက္၌ ငါလို႔ဆိုစရာ ကင္းေနပံု မ႐ွိပံုပါဘဲ၊ အဲဒီလုိ ငါမ႐ွိတာဟာ ဆင္းရဲဆံုးရာ
နိဗၺာန္ပါဘဲတဲ့။ ေနာက္တနည္းအားျဖင့္ေတာ့-ရဟႏၲာမ်ား ပရိနိဗၺာန္စံတဲ့အခါ ငါလုိ႔ ဆိုစရာ႐ုပ္နာမ္ေတြဟာ ဘယ္မွာမွ်
မ႐ွိေတာ့ဘူး၊ ပရိနိဗၺာန္စုတိစိတ္ ခ်ဳပ္သည္ႏွင့္ တûပိင္နက္ အကုန္လံုးကင္းသြားတယ္၊ ဒါကေတာ့ ဆင္းရဲဟူသမွ် ကုန္ဆံုးရာ
အႏုပါဒိေသသနိဗၺာန္ဘဲ၊ အရိယမဂ္ဖုိလ္၏ အာ႐ံုဟာလဲ ဒီအႏုပါဒိေသသနိဗၺာန္နဲ႔ ႐ုပ္နာမ္ကင္းဆိတ္သည့္ အလိုအားျဖင့္
သေဘာတူပါတယ္။
အ႒ကထာမွာ အေညလုိ႔ ျပဆိုထားတဲ့ အျခားဆရာတုိ႔၏ အလုိအားျဖင့္-ေနဝ ဣဓ-ဤ၌လဲ သင္မ႐ွိဆိုတာဟာ
မ်က္စိ နား ႏွာ လွ်ာ ကိုယ္စိတ္ဆိုတဲ့ ဒြါရ ၆-ပါး၌လဲမ႐ွိေတာ့ဘူးလို႔ ဆိုပါသတဲ့၊ န ဟုရံ-ဟို၌လဲ မ႐ွိ-ဆိုတာဟာ အဆင္း
အသံ အနံ႔ အရသာ အေတြ႔ သေဘာအာ႐ံုဆိုတဲ့ အာ႐ုံ ၆-ပါး၌လဲ မ႐ွိေတာ့ဘူးလုိ႔ ဆိုပါသတဲ့၊ န ဥဘယမႏၲေရနထုိႏွစ္ပါး
ကို ၾကဥ္၍ အျခား၌လဲ မ႐ွိဆုိတာဟာ ျမင္သိ ၾကားသိ နံသိ စားသိ ထိသိ ၾကံသိ-႐ႈသိဆိုတဲ့ ဝိÓဏ္ ၆-ပါး၌လဲ
မ႐ွိေတာ့ဘူးလုိ႔ ဆိုပါသတဲ့။
အဲဒီအေညဝါဒအဆိုအဖြင့္ဟာ ယခုေယာဂီတို႔၏ ေတြ႕ပံုအရအားျဖင့္ ေပၚလြင္ပါတယ္။ ဝိပႆနာ႐ႈေနတဲ့ ေယာဂီဟာ
ဘဂၤÓဏ္စသည္ႏွင့္ သခၤါ႐ုေပကၡာÓဏ္မ်ားသို႔ ေရာက္ေနတဲ့အခါ ျမင္မႈ ၾကားမႈစသည္ ထင္ေပၚတုိင္း႐ႈမွတ္ၿပီး ခ်က္ျခင္းပင္
ခ်ဳပ္ပ်က္ ခ်ဳပ္ပ်က္သြားတာကို သိရတယ္၊ ႐ႈသိမႈကိုလဲ ခ်က္ျခင္းပင္ ခ်ဳပ္ပ်က္ ခ်ဳပ္ပ်က္သြားတယ္လုိ႔ သိရတယ္၊ အဲဒီလို
သိတဲ့အတြက္ ျမင္ရတဲ့အဆင္း စသည္ႏွင့္စပ္ၿပီး သာယာတပ္မက္တဲ့ရာဂလဲ ျဖစ္ခြင့္မ႐ွိဘူး၊ စိတ္ဆိုးတဲ့ ေဒါသလဲ ျဖစ္ခြင့္မ႐ွိ
ဘူး၊ ၿမဲတယ္စသည္ျဖင့္ သိမွားတဲ့ ေမာဟလဲ ျဖစ္ခြင့္မ႐ွိဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီျမင္ရတဲ့ အဆင္းစသည္ႏွင့္ မစပ္မဆုိင္ေတာ့ဘူး၊
အဲဒီလို မစပ္မဆုိင္ပဲ႐ွိေနလွ်င္ သခၤါ႐ုေပကၡာဆိုတဲ့ ဝိပႆနာÓဏ္ ရင့္သန္အားျပည့္တဲ့အခါမွာ ႐ႈသိေနက်ျဖစ္တဲ့ ျမင္ရေသာ
အဆင္းစသည္ကို အႏုေလာမÓဏ္ျဖင့္ ႐ႈသိၿပီးေတာ့ ေဂါၾတဘူÓဏ္၏ အစြမ္းျဖင့္ စြန္႔လႊတ္သြားတယ္၊ အဲဒီလို စြန္႔လႊတ္
သြားတာဟာ ျမင္ရတဲ့အဆင္းစသည္၌ မတည္ပဲ ျဖစ္သြားတာဘဲ၊ အဲဒီလုိ မတည္ေတာ့ အရိယမဂ္Óဏ္ျဖင့္ ႐ုပ္နာမ္ခပ္သိမ္း
ကင္းၿငိမ္းတဲ့ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ûပသြားတယ္၊ အဲဒီအခါမွာ ဘုရား႐ွင္က သင္လို႕ဆိုတဲ့ (မာလုက်ပုတၱအေန, အျခားေယာဂီ
မ်ားအေနနဲ႔ေတာ့ ငါလုိ႔ဆိုရတဲ့) ႐ုပ္နာမ္အစဥ္ဟာ မ်က္စိနားစေသာ ဒြါရ ၆-ပါး၌လဲ မထင္႐ွားပဲ ႐ွိမယ္၊ အဆင္းအသံ
စေသာ ေလာကီအာ႐ံုမ်ား၌လဲ မထင္႐ွားပဲ ႐ွိမယ္၊ ျမင္သိမႈ ၾကားသိမႈ စေသာ ျဖစ္႐ုိးျဖစ္စဥ္ အသိစိတ္မ်ား၌လဲ မထင္႐ွားပဲ
႐ွိမယ္၊ သင္လုိ႔ ငါလုိ႔ဆိုရတဲ့ ႐ုပ္နာမ္အစဥ္ အဲဒီလိုမထင္႐ွားပဲ ျပတ္စဲခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားတာ ဟာ ဆင္းရဲ၏အဆံုး နိဗၺာန္ဘဲလုိ႔
ဆိုလိုပါတယ္။ အဲဒီ အေညဝါဒအဆိုဟာ ယခုေယာဂီမ်ား ဝိပႆနာ လမ္းဆံုးေရာက္ပံုနဲ႔ ႏွီးေႏွာၾကည့္ယင္ ေပၚလြင္ပါတယ္၊
မိလိႏၵပဥွာမွာ နိဗၺာန္မ်က္ေမွာက္ûပပံု ျပထားတာနဲ႔လဲ ကိုက္ညီပါတယ္။ မိလိႏၵပဥွာ၌ ျပထားပံုကေတာ့နိဗၺာန္မ်က္ေမွာက္ျပဳပံု
တႆ တံ စိတံၱ အပရာပရံ မနသိကေရာေတာ ပဝတံၱ သမတိကၠမိတြာ အပၸဝတံၱ
ၾသကၠမတိ၊ အပဝတၱမႏုပၸေတၱာ မဟာရာဇ သမၼာပဋိပေႏၷာ နိဗၺာနံ သစိၧကေရာတီတိ ဝုစၥတိ။
(မိလိႏၵပဥွာ ၃၁၁)
အပရာပရံ-တမွတ္ၿပီးတမွတ္ အဆင့္ဆင့္၊ မနသိကေရာေတာ-ႏွလံုးသြင္း ႐ႈသိေနေသာ၊ တႆ ထုိေယာဂီ၏၊ တံ
စိတံၱ-႐ႈသိေနေသာ ထုိစိတ္သည္၊ (အပရာပရံ မနသိ ကေရာေတာ တမွတ္ၿပီးတမွတ္ အဆင့္ဆင့္ ႏွလံုးသြင္း ႐ႈသိေနစဥ္၊)
ပဝတံၱ သမတိကၠမိတြာ မျပတ္ျဖစ္ေနေသာ ႐ုပ္နာမ္အယဥ္ကို ေက်ာ္လြန္၍၊ အပၸဝတံၱ- မျပတ္ျဖစ္ေနေသာ ႐ုပ္နာမ္အယဥ္၏
ျပတ္စဲ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္းသေဘာသို႔၊ ၾသကၠမတိ-သက္ဝင္၍ သြားေလေတာ့၏။
ေယာဂီဟာ မူလက ဒြါရ ၆-ပါး၌ ထင္ေပၚလာတဲ့ ထိရတာ ႀကံသိရတာ ၾကားသိရတာ ျမင္သိရတာစေသာ (အေတြ႕
မ်ားရာကစ၍ စဥ္ထားသည္) မျပတ္ျဖစ္ေနတဲ့ ႐ုပ္နာမ္ေတြကို တမွတ္ၿပီး တမွတ္ အဆင့္ဆင့္ မျပတ္ ႐ႈသိေနရတယ္၊ ႐ႈသိလုိ႔
မကုန္ႏုိင္တဲ့ ႐ုပ္နာမ္ အျဖစ္အပ်က္ေတြကိုခ်ည္း ေတြ႕သိေနရတယ္၊ အဲဒီလို မကုန္မဆံုးႏိုင္တဲ့ ႐ုပ္နာမ္ေတြကို အနိစၥ စေသာ
အျခင္းအရာတို႔ျဖင့္ ႐ႈသိေနယင္းထဲက ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ သိၿပီးတဲ့အခါ အဲဒီသိစရာေတြေရာ ႐ႈသိမႈေရာ ျပတ္စဲ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္း
သေဘာထဲသို႔ ႐ုတ္တရက္က်ေရာက္သြားတယ္၊ အဲဒီလုိ က်ေရာက္သြားတဲ့ အခိုက္အတန္႔မွာ ထိရတာ သိရတာ ၾကားရတာ
ျမင္တာ နံရတာ စားသိရတာ ဆိုတ႔ဲ အာ႐ံု ၆-ပါးလဲ မထင္႐ွားဘူး၊ ကိုယ္အၾကည္ စိတ္ႏွလံုး နား မ်က္စိ ႏွာ လွ်ာ ဆိုတဲ့
မာလုက်ပုတၱသုတ္တရားေတာ္ ၂၄
ဒြါရ ၆-ပါးလဲ မထင္႐ွားဘူး၊ ထိသိ, ၾကံသိ, ႐ႈသိ, ၾကားသိ, ျမင္သိ, နံသိ, စားသိဆိုတဲ့ အသိစိတ္နာမ္ ၆-ပါးလဲ
မထင္႐ွားဘူး၊ သိစရာေရာ သိတာေရာ ကင္းၿငိမ္းေနတဲ့ သေဘာသာ ထင္႐ွားတယ္၊ အဲဒါဟာ အရိယမဂ္ဖုိလ္ျဖင့္ နိဗၺာန္ကို
မ်က္ေမွာက္ûပတာပါဘဲ တဲ့။ ဒါေၾကာင့္မဟ
ာရာဇ-မိလိႏၵမင္းႀကီး၊ သမၼာပဋိပေႏၷာ-ျမင္႐ံုမွ် စသည္တြင္တည္ေအာင္ မေမ့မေလ်ာ့ မျပတ္႐ႈသိလ်က္ မွန္ကန္
စြာ က်င့္ခဲ့သည္ျဖစ္၍၊ အပၸဝတၱမႏုပၸေတၱာ-႐ုပ္နာမ္အယဥ္၏ ျပတ္စဲခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္း သေဘာထဲသို႔ အသိÓဏ္ျဖင့္ ဆုိက္ေရာက္
သြားေသာ ေယာဂီကို၊ နိဗၺာနံ သစိၧကေရာတီတိ- နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ûပသည္ဟူ၍၊ ဝုစၥတိ- ေျပာဆိုရပါသည္ တဲ့။
ဒီမိလိႏၵပဥွာက ျပဆိုထားတာနဲ႔လဲ ကိုက္ညီပါတယ္။ ယခု မာလုက်ပုတၱမေထရ္အား ဝိပႆနာ အလုပ္ေပးပံု စသည္
၏ ျမန္မာျပန္အတုိခ်ဳပ္ကို အျပည့္အစံု လိုက္ဆိုၾကရမယ္။
မာလုက်ပုတၱသုတ္တရားေတာ္၏
ျမန္မာျပန္အတုိခ်ဳပ္
(၁) မာလုက်ပုတၱရဟန္း၊ (သင္ဝန္ခံခဲ့သည့္အတိုင္း မေမ့မေလ်ာ့ မျပတ္႐ႈမွတ္ေနလွ်င္) ျမင္ရ
ၾကားရ ေရာက္ရသိရတဲ့ ဒီတရားေတြထဲကလဲ သင့္မွာ ျမင္ရသည္၌ ျမင္႐ံုမွ်ျဖစ္လိမ့္မည္၊
ၾကားရသည္၌ ၾကား႐ံုမွ် ျဖစ္လိမ့္မည္၊ ေရာက္ရသည္၌ ေရာက္႐ံုမွ် ျဖစ္လိမ့္မည္၊ သိရ
သည္၌ သိ႐ံုမွ် ျဖစ္လိမ့္မည္။
(၂) အဲဒီလုိျဖစ္လွ်င္ သင္ဟာ ထုိျမင္ရသည့္ အဆင္းစသည္ႏွင့္ (သာယာ မုန္းထား သိမွား
သည့္အလုိအားျဖင့္) မစပ္မဆုိင္ပဲ ႐ွိလိမ့္မည္။
(၃) မစပ္မဆိုင္လွ်င္၊ သင္ဟာ အဲဒီျမင္ရတဲ့ အဆင္းစသည္၌ မတည္ပဲ႐ွိလိမ့္မည္။
(၄) အဲဒီျမင္ရတဲ့ အဆင္းစသည္၌မတည္လွ်င္ သင္ဟာ ဒီမွာလဲမ႐ွိ၊ ဟိုမွာလဲမ႐ွိ၊ အျခားမွာ
လဲမ႐ွိ၊ ဒီလုိသင္မ႐ွိတာသည္ပင္ ဆင္းရဲ၏ အဆံုး နိဗၺာန္ေပတည္း။
အဲဒီ (၄) ပိုဒ္ထဲက အမွတ္ (၁) အပိုဒ္ျဖင့္ '' ျမင္႐ံုမွ် စသည္၌သာ တည္ေအာင္ ေပၚလာသမွ်ကို မေမ့မေလ်ာ့ မျပတ္
႐ႈသိသြားဘို႔'' ညႊန္ၾကားေတာ္မူတယ္၊ အဲဒါဟာ ဝိပႆနာ အလုပ္ကုိ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ေဟာၾကား ေတာ္မူတာဘဲ။
အမွတ္ (၂) အပိုဒ္ျဖင့္ အဲဒီလုိ႐ႈသိရတဲ့ အာ႐ံုတိုင္းမွာ အာရမၼဏာႏုသယေခၚတဲ့ ကိေလသာကင္းပံုကို ျပေတာ္မူ
တယ္။
အမွတ္ (၃) အပုိဒ္ျဖင့္ ကိေလသာကင္းပံုကို တနည္းအားျဖင့္ ျပေတာ္မူတယ္။ သို႔မဟုတ္ ''ျမင္ရ ၾကားရ ေရာက္ရ
ႀကံသိရတဲ့ ေလာကီအာ႐ံုမ်ား၌ မတည္ေတာ့ဘဲ နိဗၺာန္အာ႐ံုေရာက္သြားပံုကို ျပေတာ္မူတယ္'' လုိ႔လဲ ယူသင့္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ပင္ အမွတ္ (၄) အပုိဒ္ျဖင့္ အဲဒီျမင္ရတဲ့ အဆင္းစသည္၌ မတည္လွ်င္ ဆင္းရဲ၏ အဆံုးေရာက္သြားပံုကို ဆက္ၿပီးျပ
ေတာ္မူတာဘဲ။
မာလုက်ပုတၱမေထရ္အား ဝိပႆနာအလုပ္ေပးတဲ့ ဘုရားစကားေတာ္ကေတာ့ ျပည့္စံုသြားပါၿပီ။ အဲဒီအလုပ္ေပး
တရားကို ၾကားနာရေတာ့ မာလုက်ပုတၱမေထရ္က သူ႕Óဏ္ထဲမွာ သေဘာေပါက္ သိနားလည္ပံုကို ဂါထာ ၂၄-ပုဒ္တို႔ျဖင့္
ျမတ္စြာဘုရားအား တင္ျပေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္ကလဲ သာဓုေခၚေတာ္မူၿပီးေတာ့ အဲဒီ ဂါထာေတြကို
ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ထပ္ၿပီးေဟာေတာ္မူပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီဂါထာေတြကိုလဲ ဘုရားေဟာတရားလို႔ပဲ အသိအမွတ္ûပၾကရပါ
တယ္။
အဲဒီ၂၄-ဂါထာထဲက တဒြါရနဲ႔ ဆိုင္တဲ့ ၄-ဂါထာ ၄-ဂါထာကို ထုတ္ျပၿပီး တပိုင္းတပိုင္းခ်င္း ႐ွင္းလင္း ေဟာျပ
သြားမယ္။ အဲဒီ ၄-ဂါထာ ၄-ဂါထာ ထဲမွာလဲ ၂-ဂါထာ ၂-ဂါထာက ဝိပႆနာမ႐ႈသူမွာ နိဗၺာန္ႏွင့္ေဝးပံုကို ေဖာ္ျပတယ္။
အျခား ၂-ဂါထာ ၂-ဂါထာက ဝိပႆနာ ႐ႈသူမွာ နိဗၺာန္ႏွင့္ နီးပံုကို ေဖာ္ျပတယ္။ ယခု ျမင္ခိုက္၌ မ႐ႈမမွတ္လွ်င္ နိဗၺာန္ႏွင့္
ေဝးပံုေဖာ္ျပတဲ့ ဂါထာ ၂-ပုဒ္ကို ႐ြတ္ဆိုေဟာျပမယ္။

No comments:

Post a Comment