မာလုက်ပုတၱသုတ္တရားေတာ္ ၇
အားထုတ္ေနပါမည္လုိ႔ ဆိုလိုတာပါဘဲ။ အဲဒီမွာ တပါးတည္း ဆိတ္ၿငိမ္ရာေနၿပီး တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ အလြန္
အေရးႀကီးပါတယ္၊ တပါးတည္း တရားအားထုတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့ အျခားပုဂိၢဳလ္နဲ႔စပ္ၿပီး သမာဓိမပ်က္ဘူး၊ သမာဓိရဘို႔
Óဏ္ျဖစ္ဖုိ႔ အေကာင္းဆံုးပါဘဲ၊ ဒါေပမဲ့-တပါးတည္းေနရန္ အခြင့္မသာလုိ႔ အမ်ားနဲ႔အတူေနၿပီး အားထုတ္ရယင္လဲ အဲဒီ
အျခားပုဂိၢဳလ္ေတြက သူတို႔တရားကိုသာ သူတို႔ဂ႐ုစိုက္ၿပီး အားထုတ္ေနၾကယင္ မိမိကလဲ အျခားသူေတြကို ဂ႐ုမစိုက္ပဲ ကိုယ့္
တရားကိုသာ ဂ႐ုစိုက္ၿပီး အားထုတ္ေနယင္ ဆိတ္ၿငိမ္ရာမွာ ေနသလုိပင္ သမာဓိÓဏ္ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သူတပါး
ေတြကိုမၾကည့္နဲ႔၊ သူတပါးကို စကားလဲမေျပာနဲ႔၊ ကိုယ့္တရားကိုသာ မဲမဲသဲသဲ ဂ႐ုစိုက္ၿပီး အားထုတ္ေနရမယ္၊ အဲဒီလုိဆိုယင္
အနီးအပါးမွာ အျခားသူေတြ ႐ွိေနေပမယ္လို႔ တဦးတေယာက္တည္း ေနသလုိပင္ စိတ္ထဲမွာ ဆိတ္ၿငိမ္မႈကို ရေနပါတယ္။
အပၸမေတၱာ-အဖြင့္
ေနာက္ၿပီးေတာ့-အပၸမေတၱာ မေမ့မေလ်ာ့သည္ျဖစ္၍တဲ့။ တရားအားထုတ္ယင္ မေမ့မေလ်ာ့ရဘူးဆိုတာကို နားလည္
ၿပီးသိၿပီး ျဖစ္ေနဟန္တူပါတယ္၊ မေမ့မေလ်ာ့အားထုတ္တယ္ဆိုတာ အင္မတတန္ အေရးႀကီးပါတယ္၊ ယခုဒီရိပ္သာမွာ တရား
အားထုတ္ေနၾကတဲ့ ေယာဂီေတြဟာ မေမ့မေလ်ာ့အားထုတ္ေနၾကတာဘဲ၊ ျမင္တုိင္း ျမင္တိုင္းလဲ မေမ့မေလ်ာ့ ႐ႈမွတ္ရတယ္၊
ၾကားတိုင္း နံတုိင္း စားသိတုိင္း ထိသိတတိုင္း ႀကံသိတိုင္းလဲ မေမ့မေလ်ာ့ ႐ႈမွတ္အားထုတ္ေနၾကရတာဘဲ၊ ကိုယ္အမူအရာ
ûပတုိင္း ခံစားမႈေဝဒနာ ေပၚလာတုိင္း စိတ္အမူအရာျဖစ္တုိင္း ျမင္မႈစေသာ သေဘာတရားေတြ ထင္႐ွားတုိင္း မေမ့မေလ်ာ့
႐ႈမွတ္အားထုတ္ ေနၾကရတာဘဲ။
အာတာပီ-အဖြင့္
ေနာက္ၿပီးေတာ့- အာတာပီ- ကိေလသာကို ပူေလာင္ေသြ႔ေျခာက္ကင္းေပ်ာက္ေစႏိုင္ေသာ သမၼပၸဓာန္လုံ႔လ ဝီရိယႏွင့္
ျပည့္စံုသည္ျဖစ္၍တဲ့။ အဲဒီမွာ အာတာပ ဆိုတာက ပူေလာင္ေစတတ္တယ္တဲ့၊ ဘာကိုပူေလာင္ေစသလဲဆိုယင္ ကိေလသာေတြ
ကို ပူေလာင္ေစတာပါဘဲ၊ ေနပူ မီးပူေၾကာင့္ ေရအစိုမ်ား ေျခာက္သြားသလုိပင္ လံု႔လဝီရိယျဖင့္ အျပင္းအထန္ အားထုတ္ေန
ယင္ ေလာဘ ေဒါသစေသာ ကိေလသာေတြ ျဖစ္ခြင့္မရပဲ ကင္းသြားပါတယ္၊ ဥပမာအားျဖင့္ သံတံုး သံခဲႀကီးဟာ ရဲရဲေတာက္
မီးပူေနယင္ အဲဒီ သံတံုး သံခဲကို ယင္ေကာင္ေတြ မကပ္ႏိုင္ဘူး၊ သံတံုး သံခဲႀကီးက မပူပဲ ေအးေနယင္ေတာ့ ယင္ေကာင္ေတြ
က အဲဒီ သံတံုး သံခဲႀကီးကို ကပ္ေရာက္ႏိုင္တယ္၊ အဲဒါလုိဘဲ ႐ႈမွတ္အားထုတ္မႈမ႐ွိတဲ့ ပကတိပုဂိၢဳလ္ေတြသႏၲာန္မွာ ကိလသာ
ေတြက ကပ္ေရာက္ၿပီး ျဖစ္ႏုိင္တယ္၊ ျမင္တိုင္း ၾကားတိုင္း ေတြ႔တိုင္း သိတိုင္း ဒြါရ ၆-ပါးက ဝင္ေရာက္ၿပီးျဖစ္ႏုိင္တယ္၊ ယခု
ပကတိလူေတြမွာ အဲဒီလုိ ကိလသာေတြ ျဖစ္ေနတာဟာ ႐ႈမွတ္အားထုတ္မႈ မ႐ွိလို႔ပါဘဲ၊ မျပတ္႐ႈမွတ္ေနတဲ့ ေယာဂီမွာေတာ့
ျမင္ရာကလဲ ကိေလသာျဖစ္ခြင့္မရဘူး၊ ၾကားရာစသည္ကလဲ ကိေလသာျဖစ္ခြင့္မရဘူး၊ အဲဒါဟာ ပူေနတဲ့ သံတံုး သံခဲႀကီးမွာ
ယင္ေကာင္ေတြ မကပ္ႏိုင္တာလုိပင္ ႐ႈမွတ္အားထုတ္မႈ လံု႔လေၾကာင့္ပါဘဲ၊ အစိုဓာတ္ႏွင့္တူတဲ့ ကိေလသာေတြ ခမ္းေျခာက္
ကင္းေပ်ာက္ေနတဲ့ သေဘာပါဘဲ။
သမၼပၸဓာန္ ၄-ပါး အေၾကာင္း
အဲဒီလုိ ကိေလသာ အစိုဓာတ္ေတြကို ပူေလာင္ေသြ႔ေျခာက္ေစတတ္တဲ့ အားထုတ္မႈကို သမၼပၸဓာန္ လံုလဝီရိယလုိ႔
ေခၚတယ္၊ အဲဒီ သမၼပၸဓာန္က ကိစၥအားျဖင့္ ၄-ပါး႐ွိတယ္၊ (၁) မျဖစ္ဘူးေသးတဲ့ အကုသိုလ္ကို မျဖစ္ေအာင္အားထုတ္တာက
ကိစၥတပါး၊ အခါအားေလ်ာ္စြာ သူတပါးေတြမွာ တုပ္ေကြးဖ်ား စေသာေရာဂါ ျဖစ္ေနၾကတယ္ဆုိယင္ မိမိမွာ အဲဒီလို ေရာဂါမ
ျဖစ္ေအာင္ ေၾကာင့္ၾကစိုက္ရသလုိပင္ သူတပါးမွာ အကုသိုလ္ေတြ ျဖစ္ပြါးေနတာကို ျမင္ရၾကားရယင္ မိမိမွာ အဲဒီလုိ
အကုသိုလ္ေတြ မျဖစ္ေအာင္ ေစာင့္ေ႐ွာက္အားထုတ္ရမယ္တဲ့။
(၂) ေနာက္ၿပီးေတာ့-ျဖစ္ဘူးတဲ့ အကုသိုလ္ကို မျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္တာကလဲ ကိစၥတပါးတဲ့၊ အဲဒါကေတာ့ မိမိမွာ
မေတာ္တဆ ျဖစ္ဘူးယင္ အဲဒီအကုသိုလ္မ်ိဳး ေနာက္ထပ္ မျဖစ္ေအာင္ ေၾကာင့္ၾကစိုက္ရမယ္၊ ဒီေနရာမွာေတာ့ တကယ္
မျဖစ္ေသးေပမဲ့ အေၾကာင္းညီညြတ္ယင္ ျဖစ္ႏုိင္တဲ့ အႏုသယကိေလသာကိုလဲ (ဥပၸႏၷ) ျဖစ္ေနတဲ့ ႐ွိေနတဲ့ အကုသိုလ္လုိ႔ ဆိုရ
တယ္၊ အဲဒီျဖစ္ႏုိင္တဲ့ အႏုသယ အကုသိုလ္ကိေလသာကိုလဲ ျဖစ္ခြင့္မရေအာင္ အားထုတ္ရမယ္တဲ့၊ ျမင္တုိင္း ၾကားတုိင္း
ေတြ႔တိုင္း သိတုိင္း မျပတ္႐ႈမွတ္ေနတဲ့ ေယာဂီမွာေတာ့ အာရမၼဏာႏုသယ ေခၚတဲ့ အဲဒီ အကုသိုလ္ဟာ ျဖစ္ခြင့္မရပဲ ကင္းေန
ပါတယ္၊ အရိယမဂ္ ေရာက္တဲ့အခါက်ေတာ့ သႏၲာနာႏုသယဆိုတဲ့ အကုသိုလ္လဲ ကင္းၿငိမ္းသြားေတာ့တာပါဘဲ၊ အဲဒီ မျဖစ္
ဘူးတဲ့ ႐ိုး႐ိုးအကုသိုလ္လဲ မျဖစ္ရေအာင္, အႏုသယအကုသိုလ္လဲ မျဖစ္ရမကိန္းရေအာင္ အားထုတ္ရမယ္တဲ့။
(၃) ေနာက္တခုကေတာ့-မျဖစ္ဘူးေသးတဲ့ ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္တာလဲ သမၼပၸဓာန္ ကိစၥတခုပါဘဲ၊ ဒါန
ကုသိုလ္ျဖစ္ျဖစ္၊ သီလကုသိုလ္ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘာဝနာကုသိုလ္ျဖစ္ျဖစ္ မျဖစ္ဘူးေသးယင္ ျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္ရမယ္၊ အထူးအား
မာလုက်ပုတၱသုတ္တရားေတာ္ ၈
ျဖင့္ ဝိပႆနာ ကုသိုလ္ဟာ မျဖစ္ဘူးေသးယင္ ျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္ရမယ္၊ အစပိုင္း Óဏ္မ်ားေလာက္သာ ျဖစ္ဘူးေသး
ယင္ အထက္ပိုင္း ဝိပႆနာÓဏ္ေတြလဲ ျဖစ္ေအာင္အားထုတ္ရမယ္၊ အေရးႀကီးဆံုးကေတာ့ အရိယမဂ္ ကုသိုလ္ေတြျဖစ္
ေအာင္ ဝိပႆနာ ႐ႈမွတ္ အားထုတ္ဖို႔ပါဘဲ။
(၄) ေနာက္တခုကေတာ့- ျဖစ္ဘူးတဲ့ ကုသိုလ္ကိုလဲ ျဖစ္ၿမဲျဖစ္ၿပီး တည္ေနေအာင္, တုိးပြားေအာင္, မဂ္ဖုိလ္Óဏ္
အထိျပည့္စံုသြားေအာင္ အားထုတ္ရမယ္တဲ့။ ဝိပႆနာ ႐ႈမွတ္ေနတဲ့ ေယာဂီကေတာ့ ႐ႈမွတ္တုိင္း ႐ႈမွတ္တုိင္း မျဖစ္ေသးတဲ့
အကုသိုလ္ကိုမျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္ေနသည္ မည္ပါတယ္၊ ျဖစ္ၿပီး အကုသိုလ္ကိုလဲ ပယ္ႏုိင္ေအာင္၊ မျဖစ္ေသးတဲ့ ဝိပႆနာ
ကုသိုလ္ အရိယမဂ္ ကုသိုလ္မ်ားလဲျဖစ္ပြါးေအာင္၊ ျဖစ္ၿပီးေသာဝိပႆနာ ကုသိုလ္မ်ားလဲ တည္တံ့တုိးပြါး ျပည့္စံုသြားေအာင္
အားထုတ္ေနသည္မည္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီသမၼပၸဓာန္ကိစၥေလးပါးျဖင့္ အျပင္းအထန္ အားထုတ္သြားလုိေၾကာင္းကို (အာ
တာပီ) ကိေလသာကို ပူေလာင္ေသြ႔ေျခာက္ ကင္းေပ်ာက္ေစႏုိင္ေသာ ျပင္းစြာအားထုတ္မႈ သမၼပၸဓာန္လံု႔လဝီရိယႏွင့္ ျပည့္စံု
သည္ျဖစ္၍ ေနလုိပါတယ္လုိ႔ ဝန္ခံ ေလွ်ာက္ထားတာပါဘဲ။ အတုိခ်ဳပ္အားျဖင့္ေတာ့ အျပင္းအထန္ အားထုတ္လ်က္ ေနလုိပါ
တယ္လို႔ ဆုိလိုတာပါဘဲ။
ပဟိတေတၱာ အဖြင့္
အျပင္းအထန္ အားထုတ္တယ္ဆိုတာ ကုိယ္နဲ႔ အသက္ကို မငဲ့ကြက္ပဲ စြန္႔စြန္႔စားစား အားထုတ္တာကို ဆိုတာပါဘဲ၊
ဒါေၾကာင့္ ပဟိတေတၱာ-ေစလႊတ္အပ္ေသာစိတ္- စြန္႔လႊတ္အပ္ေသာ ကိုယ္စိတ္ ႐ွိသည္ျဖစ္၍ ေနလုိေၾကာင္းလဲ ဆက္ၿပီး
ေလွ်ာက္ထားဝန္ခံပါတယ္။ အဲဒီမွာ ေ႐ွးနိႆယမ်ားက (ပဟိတေတၱာ- နိဗၺာန္သို႔ ေစလႊတ္အပ္ေသာ စိတ္႐ွိသည္ျဖစ္၍-လုိ႔)
ျပန္ဆိုထားၾကတဲ့အတြက္ တခ်ိဳ႔က ''စိတ္ကို နိဗၺာန္ပို႔ထားယင္ ၿပီးတာဘဲ၊ တရားအားထုတ္ဘို႔ မလုိဘူး'' လုိ႔ ဘုရားေဟာ
က်မ္းဂန္မ်ားနဲ႔ ေျပာင္းျပန္ ဆန္႔က်င္ဘက္ ေဟာေျပာ ေနၾကတာလဲ ႐ွိတယ္၊ အမွန္ကေတာ့ ကိုယ္နဲ႔အသက္ကို မငဲ့ကြက္ပဲ
မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ရေရးအတြက္သာ အေလးûပၿပီး ဘာဝနာတရားကို တင္းတင္း ရင္းရင္း ျပင္းျပင္းထန္ထန္ အားထုတ္ပါမယ္လုိ႔
ဆိုလိုတာပါဘဲ။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီ ပဟိတေတၱာ-ပုဒ္ကို နိဒါနဝဂၢသံယုတ္ အ႒ကထာ (ႏွာ ၁၉၆)-၌
''ဝိေသသာဓိဂမတၴာယ-မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ တရားထူးကို ရျခင္းအက်ိဳးငွါ၊ ေပသိတေတၱာ ဟုတြာ ေစလႊတ္အပ္ေသာ စိတ္
႐ွိသည္ျဖစ္၍'' လို႔ ဖြင့္ျပထားပါတယ္၊ အဲဒီ အဖြင့္အရ ေ႐ွးနိႆယမ်ားက တရားထူးသံုးပါးထဲက ပဓာနျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ကိုသာ
ေဖာ္ျပၿပီးေတာ့- ''ပဟိတေတၱာနိဗၺာန္သို႔ ေစလႊတ္အပ္ေသာ စိတ္႐ွိသည္ျဖစ္၍'' လုိ႔ အနက္ျပန္ဆိုေတာ္မူခဲ့ၾကတာပါဘဲ။
ေနာက္ၿပီးေတာ့ သုတ္သီလကၡန္ အ႒ကထာ (ႏွာ-၂၉၉) ၌လဲ-
''ကာေယစ-ကိုယ္၌¤င္း၊ ဇီဝိေတစ အသက္၌¤င္း၊ အနေပကၡတာယ မငဲ့သည္၏
အျဖစ္ျဖင့္၊ ေပသိတစိေတၱာ-ေစလႊတ္အပ္ေသာ စိတ္႐ွိသည္ျဖစ္၍၊ ဝိႆ႒အတၱဘာေဝါ-စြန္႔
လႊတ္အပ္ေသာ အတၱေဘာ (ကိုယ္) ႐ွိသည္ ျဖစ္၍'' လို႔ ဖြင့္ျပထားပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ နိဗၺာန္သို႔ ေစလႊတ္အပ္ေသာ စိတ္႐ွိတယ္ဆိုတာဟာ '' နိဗၺာန္ရယင္ၿပီးေရာ၊ ကိုယ္ႏွင့္အသက္ကို မငဲ့ဘဲ
ေသေသေၾကေၾက အျပင္းအထန္ အားထုတ္ပါမည္'' လုိ႔ဆိုလိုတာပါဘဲ၊ ဒါေၾကာင့္ ''ပဟိတေတၱာ နိဗၺာန္ရေရးကိုသာ အေလး
ûပသည္ျဖစ္၍'' တုိ႔ ဒီလုိဆိုလိုရင္း အနက္ျပန္ယင္လဲ သင့္တာပါဘဲ။
မာလုက်ပုတၱဆိုတဲ့ ရဟန္းေတာ္က တပါးတည္း ဆိတ္ၿငိမ္ရာကပ္ေရာက္ၿပီး မေမ့မေလ်ာ့ အားထုတ္လုိပါတယ္။
အျပင္းအထန္ အားထုတ္လုိပါတယ္၊ တရားအားထုတ္လုိ႔ ေသခ်င္လဲ ေသသြားပါေစ၊ နိဗၺာန္ရေရးကိုသာ အေလးûပၿပီး
တင္းတင္းရင္းရင္း အားထုတ္လုိပါတယ္၊ ကမၼ႒ာန္းတရားကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ေဟာၾကားေတာ္မူပါလုိ႔ ဒီလုိေတာင္းပန္တယ္၊
အဲဒီလို ေတာင္းပန္ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက ဒီလုိ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။
မာလုက်ပုတၱသုတ္တရားေတာ္ ၉
ျမတ္စြာဘုရား၏ မိန္႔ခြန္းေတာ္
မာလုက်ပုတၱ-မာလုက်ာ၏သားရဟန္း၊ ဧတၴဒါနိ-ယခု သင့္ေလွ်ာက္ေတာင္းပန္
ေသာ ဤစကားရပ္၌၊ ဝါ-ဤစကားႏွင့္စပ္၍၊ ဒဟေရ ဘိကၡဴ-ရဟန္းငယ္တုိ႔ကို၊ ကႎဝကၡာမအဘယ
္သို႔ ဆုိကုန္အံ့နည္း၊ ဝါဆိုဘြယ္မ႐ွိေတာ့ပါ၊ ဘိကၡဳ-မာလုက်ာ၏ သားရဟန္း၊ ယၾတ
-ေယာ တြံ-ယင္းသင္သည္၊ ဇိေဏၰာ-အုိမင္း ရင့္ေယာ္လွၿပီ ျဖစ္ပါလ်က္၊ ဝုေဒၶါ မဟလႅ
ေကာ-အသက္အ႐ြယ္ ႀကီးလွၿပီ ျဖစ္ပါလ်က္၊ အဒၶဂေတာ ဝေယာ အႏုပၸေတၱာ-ေနာက္ဆံုး
အ႐ြယ္သို႔ ေရာက္ေနၿပီျဖစ္ပါလ်က္၊ သံခိေတၱန ၾသဝါဒံ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ အဆံုးအမကို၊ ယာစသိ
နာမ-ေလွ်ာက္ေတာင္း တံုေသး၏-လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။
အဲဒီေမးခြန္းေတာ္ထဲမွာ ဇိေဏၰာ အိုမင္းရင့္ေယာ္လွၿပီ စေသာစကားရပ္ျဖင့္ အဲဒီမာလုက်ပုတၱရဟန္းဟာ အသက္
႐ွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ကိုးဆယ္ေက်ာ္ ေသခါနီးအ႐ြယ္ ေရာက္ေနၿပီလို႔ မွတ္ယူရပါတယ္။ အဲဒီ မိန္႔ခြန္းေတာ္ျဖင့္ မာလုက်ပုတၱ
ရဟန္းအုိႀကီးကို ႏွိမ္ခ်ရာလဲေရာက္တယ္၊ ခ်ီးေျမႇာက္ရာလဲ ေရာက္တယ္တဲ့။ ႏွိမ္ခ်ရာ ေရာက္ပံုကေတာ့ မာလုက်ပုတၱဟာ
ငယ္႐ြယ္စဥ္ကေတာ့ တရားအားမထုတ္ခဲ့ပဲ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ေနလာခဲ့တယ္၊ ယခု ေသခါနီးအ႐ြယ္ အိုမင္းလွမွ တရားအား
ထုတ္မလုိ႔တဲ့၊ ဒါေၾကာင့္ သင္တုိ႔ရဟန္းငယ္ေတြလဲ မာလက်ပုတၱလုိပင္ ငယ္႐ြယ္စဥ္မွာ တရားအားမထုတ္ပဲ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့
ေလ်ာ့ေနၾက၊ အ႐ြယ္ႀကီးရင့္လွမွ တရား အားထုတ္ၾကလို႔ ေျပာဆုိရမွာလုိ ျဖစ္ေနေၾကာင္း ရည္႐ြယ္ယင္ မာလုက်ပုတၱအား
ႏွိမ္ခ်ရာေရာက္ပါတယ္တဲ့။
ခ်ီးေျမႇာက္ရာေရာက္ပံုကေတာ့ မာလုက်ပုတၱဟာ အလြန္အိုမင္း ရင့္ေယာ္ေနတာေတာင္မွ ေတာအရပ္သို႔ ကပ္ေရာက္
ၿပီး တရားအားထုတ္ဦးမလုိ႔တဲ့၊ ဒီေတာ့ သင့္တုိ႔ရဟန္းငယ္ေတြဟာ တရားအားထုတ္သင့္ေၾကာင္း အထူးေျပာစရာ မလုိပါဘူး
လုိ႔ ရည္႐ြယ္ယင္ေတာ့ မာလုက်ပုတၱ ရဟန္းအုိႀကီးကို ခ်ီးေျမႇာက္ရာေရာက္ပါသတဲ့။ ဟုတ္တယ္၊ အခုေနအခါလဲ အိုမင္း
မစြမ္းျဖစ္ေနတဲ့ အဘိုးအုိ အဖြားအုိႀကီးေတြ တင္းတင္းရင္းရင္း အျပင္းအထန္ အားထုတ္ေနတာကို ျမင္ေတြ႔ရယင္ ပ်ိဳ႐ြယ္တဲ့
သူေတြလဲ တင္းတင္းရင္းရင္း အျပင္းအထန္အားထုတ္ဘို႔ ဝန္ေလးစရာ မ႐ွိပါဘူး၊ အဲဒီ အဖုိးႀကီးအဖြားႀကီးေတြကို အားက်ၿပီး
အားထုတ္သင့္တာပါဘဲ၊ ထုိ႔အတူပင္ ငယ္႐ြယ္တဲ့သူေတြ êကိးêကိးစားစား အားထုတ္ေနတာ ျမင္ေတြ႔ရယင္လဲ အ႐ြယ္ႀကီးတဲ့
သူေတြဟာ အားက်ၿပီး အားထုတ္သင့္တာပါဘဲ။
အဲဒီေတာ့ မာလုက်ပုတၱရဟန္းက ဒီလုိထပ္ၿပီး ေလွ်ာက္ျပန္ပါတယ္၊ တပည့္ေတာ္ဟာ အုိမင္းရင့္ေယာ္လွၿပီ ျဖစ္ေပမဲ့
ျမတ္စြာဘုရားက တပည့္ေတာ္အား အက်ဥ္းခ်ဳပ္အားျဖင့္ ၾသဝါဒတရားကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူပါ၊ တပည့္ေတာ္ဟာ ျမတ္စြာ
ဘုရား၏ တရားေတာ္ကို ကိုယ္တိုင္ေတြ႔ၿပီး သိနားလည္တဲ့သူ ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္၊ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရား အေမြခံ
အစစ္ ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္၊ ျဖစ္လိမ့္မယ္လုိ႔ ေျမႇာ္လင့္ပါတယ္လုိ႔ ထပ္မံၿပီး ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္ပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက ဝိပႆနာ႐ႈရျခင္း၏အေၾကာင္းကို အေျခအျမစ္မွစၿပီး သိနားလည္ရေအာင္လုိ႔ ေ႐ွးဦးစြာ
ေမးခြန္းမ်ားျဖင့္ ေမးေတာ္မူပါတယ္၊ အဲဒီေမးခြန္းေတြက အင္မတန္ ခုိင္လံုပါတယ္၊ သေဘာေပါက္ နားလည္ဘို႔ရာလဲ
အင္မတန္ ေကာင္းပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ သုတနည္းတဲ့သူေတြ အတြက္ကေတာ့ နက္နဲတဲ့သေဘာ ႐ွိပါတယ္။ ေ႐ွးကဆိုယင္ ေနရာ
အသစ္မွာ တရားေဟာတဲ့အခါ ဘုန္းႀကီးက ဒီသုတ္ကို စၿပီးေဟာခဲ့ပါတယ္၊ ယခုေတာ့ အမ်ားက ႐ႈပံု႐ႈနည္းကို နားလည္ေန
ၾကၿပီ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီသုတ္ကို မေဟာပဲေနခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္းေတာ္ေတာ္ၾကာသြားပါၿပီ။ အဲဒီမွာ ျမတ္စြာဘုရားေမးေတာ္မူပံု
ကေတာ့-
ဝိပႆနာအေျခခံ ေမးခြန္းေတာ္ (၁)
တံ ကႎ မညသိ မာလုက်ပုတၱ၊ ေယ ေတ စကၡဳ ဝိေညယ်ာ ႐ူပါ အဒိ႒ာ အဒိ႒ပုဗၺာ၊
န စ ပႆတိ၊ န စ ေတ ေဟာတိ ပေႆေယ်ႏိၲ၊ အတိၴ ေတ တတၴ ဆေႏၵာ ဝါ ရာေဂါ ဝါ
ေပမံ ဝါ။
မာလုက်ပုတၱ-မာလုက်ာ၏ သားျဖစ္ေသာရဟန္း၊ တံ-ငါေမးမည့္ ထုိအရာကို၊ တြံ-သင္သည္၊ ကႎ မညသိ- ဘယ္
လုိထင္သလဲ-သင္ သေဘာက်သည့္အတုိင္း ေျဖပါတဲ့။ စကၡဳဝိေညယ်ာ- မ်က္စိျဖင့္ ျမင္ႏုိင္ေကာင္းကုန္ေသာ၊ ေယ႐ူပါအၾကင္
အဆင္းတုိ႔ကို၊ ေတ-သင္သည္၊ အဒိ႒ာ-မျမင္ဘူးေသး၊ မ်က္စိျဖင့္ ျမင္ႏုိင္ေကာင္းတဲ့ အဆင္းေတြတဲ့၊ အဲဒါ ပရမတ္
႐ုပ္တရားအစစ္ျဖစ္တဲ့ အဆင္းေတြဘဲ၊ မ်က္စိျဖင့္ မျမင္ေကာင္းတဲ့ အဆင္းေတြဆုိတာလဲ ႐ွိတယ္၊ ဘယ္လုိဟာေတြလဲ
ဆိုေတာ့ စိတ္ကူးျဖင့္ ႀကံေတြးၿပီး သိရတဲ့ အဆင္း၊ အိပ္မက္ျမင္မက္ရသလုိ သမာဓိေၾကာင့္ ထင္ေပၚလာတဲ့ အဆင္းေတြ ဒိလုိ
မာလုက်ပုတၱသုတ္တရားေတာ္ ၁ဝ
အဆင္းေတြကေတာ့ တကယ္႐ွိတဲ့ ပရမတ္ တရားေတြ မဟုတ္ဘူး၊ ပညတ္ေတြဘဲ၊ အဲဒီ ပညတ္အဆင္းေတြကို ေျပာတာ
မဟုတ္ဘူး၊ တကယ္႐ွိေနလုိ႔ မ်က္စိနဲ႔ တိုက္ဆိုင္မိယင္ တကယ္ျမင္ႏုိင္တဲ့ အဆင္းကို ေျပာတာ၊ အဲဒီအဆင္းေတြကို သင္ဟာ
ဒီဘဝမွာ တခါမွမျမင္ဘူးေသးဘူးတဲ့။ အဒိ႒ပုဗၺာ- ေ႐ွးဘဝမ်ားကလဲ မျမင္ဘူးခဲ့ေသးဘူးတဲ့၊ ဒါကေတာ့ ေ႐ွးဘဝကို ျပန္
လည္ ေအာက္ေမ့ႏုိင္တဲ့ သူမ်ားအတြက္ပါဘဲ၊ ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္က ပတိပူဇိကာဆိုတဲ့ အမ်ိဳးသမီးဟာ ေ႐ွးဘဝ
က ခင္ပြန္းျဖစ္တဲ့ မာလာဘာရီဆိုတဲ့ နတ္သားႀကီးကို မွတ္မိေနတယ္၊ သတိရေနတယ္၊ အဲဒီလုိ သတိရေနတဲ့အတြက္ မာလ
ဘာရီနတ္သားႀကီးထံ ျပန္ေရာက္ခ်င္ေနတယ္၊ အဲဒီလုိ ပုဂိၢဳလ္အတြက္ ရည္ၿပီးေတာ့ ေ႐ွးဘဝကလဲ မျမင္ဘူးေသးတဲ့ အဆင္း
လုိ႔ဆိုပါတယ္၊ အျခားပုဂိၢဳလ္ေတြ အတြက္ဆိုယင္ေတာ့ မၾကာမီကလဲ မျမင္ဘူးေသးဘူး၊ ေ႐ွးတုန္းကလဲ မျမင္ဘူးေသးဘူးလုိ႔
ဆိုယင္ လံုေလာက္ေနပါၿပီ။
စကၡဳဝိေညယ်ာ- ေတြ႔ဆံုပါက မ်က္စိျဖင့္ တကယ္ျမင္ႏုိင္ေကာင္းကုန္ေသာ၊ ေယ ႐ူပါ အၾကင္အဆင္းတုိ႔ကို၊ ေတ
သင္သည္၊ အဒိ႒ာ- မၾကာမီကလဲ မျမင္ဘူးေသး၊ အဒိ႒ပုဗၺာ ေ႐ွးကာလ ေ႐ွးဘဝကလဲ မျမင္ခဲ့ဘူးေသး။ န စ ပႆသိ
ယခုျမင္ဆဲလဲ မဟုတ္ဘူး၊ (ေ႐ွးကလဲ မျမင္ခဲ့ဘူးေသး၊ ယခုလဲ ျမင္ေနဆဲ မဟုတ္ဘူး၊ အဲဒီလုိ အဆင္းေတြက ႐ွိေတာ့ ႐ွိေန
တာဘဲ။) ေတ-သင့္အား၊ န စ ေဟာတိ ပေႆယ်ႏိၲ-ျမင္ႏိုင္သည္ ဟူ၍လဲ စိတ္ကူးထဲမွာ မျဖစ္ေသး၊ ဒီလုိအဆင္းေတြကို
တေန႔က်ယင္ ျမင္ရလိမ့္မယ္၊ ျမင္ႏိုင္တယ္လုိ႔ သင္၏ စိတ္ကူးထဲမွာေတာင္ မျဖစ္ေသးဘူးတဲ့။
တတၴ-ျမင္လဲ မျမင္ဘူးေသး၊ ျမင္ဆဲလဲမဟုတ္၊ ျမင္ႏုိင္တယ္ ျမင္ရလိမ့္မယ္လုိ႔ေတာင္ စိတ္ကူးထဲမွာ မေပၚေသးတဲ့
ထုိအဆင္းတုိ႔၌၊ ေတ-သင္အား၊ ဆေႏၵာ ဝါ-လုိခ်င္ ႏွစ္သက္မႈသည္¤င္း၊ ရာေဂါဝါ-တပ္မက္စြဲလမ္းမႈ သည္¤င္း၊ ေပမံဝါခ်စ္ခင္မႈသည္¤
င္း၊ အတိၴ-႐ွိပါသလား ျဖစ္ပါသလားတဲ့၊ ဒီလုိ ေမးေတာ္မူပါတယ္။
ေ႐ွးကလဲ မျမင္ဘူးေသးဘူး၊ ယခုလဲ ျမင္ေနဆဲ မဟုတ္ဘူး၊ ဒီလုိအဆင္း ဒီလုိလူကို ျမင္ႏုိင္တယ္ ျမင္ရလိမ့္မယ္လုိ႔
စိတ္ကူးေတာင္ မျဖစ္ေသးဘူး၊ အဲဒီလုိ အဆင္းတဲ့-အဆင္းဆိုေပမဲ့ အဆင္းသက္သက္ မဟုတ္ပါဘူး၊ မိန္းက ေယာက်္ားဆို
တဲ့ပုဂိၢဳလ္ေတြကို ေျပာတာပါဘဲ၊ အဲဒီလုိမျမင္ဘူးတဲ့ ျမင္ဆဲလဲမဟုတ္တဲ့ ျမင္ရလိမ့္မယ္လုိ႔ စိတ္ကူးထဲမွာေတာင္ မေပၚေသးတဲ့
အဆင္း အဲဒီလုိမိန္းမျဖစ္သူ ေယာက်္ားျဖစ္သူကို အာ႐ံုûပၿပီး လိုခ်င္ႏွစ္သက္ျခင္း တပ္မက္ျခင္း ခ်စ္ခင္ျခင္း ျဖစ္ပါ့မလားတဲ့။
အဲဒီလို အဆင္းပုဂိၢဳလ္ေတြက ဘယ္မွာ ႐ွိတာလဲဆိုေတာ့ ကိုယ္မေရာက္ဘူးတဲ့ အရပ္ေတြမွာ ႐ွိပါတယ္၊ တျခားûမိ႕ တျခား႐ြာ
တျခားႏုိင္ငံေတြမွာ ျမင္ေတြ႔ရယင္ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ မိန္းမေတြ ေယာက်္ားေတြ အမ်ားႀကီး႐ွိေနတာဘဲ၊ ဒီရန္ကုန္ûမိ႕ထဲမွာ
ေတာင္မေတြ႕ဘူး မျမင္ဘူးတဲ့လူေတြ အမ်ားႀကီး႐ွိေနတာဘဲ၊ ေလာကမွာ ျမင္ဘူးတဲ့လူထက္ မျမင္ဘူးတဲ့ လူေတြက အတုိင္း
မသိမ်ားေနတာဘဲ၊ အဲဒီမျမင္ဘူးတဲ့ အဆင္းေတြ လူေတြ မိန္းမ (ေယာက်ာ္း) ေတြႏွင့္စပ္ၿပီး ႏွစ္သက္လုိခ်င္ျခင္း တပ္မက္
ျခင္း ခ်စ္ခင္ျခင္း ျဖစ္ပါ့မလားလုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားက ေမးေတာ္မူပါတယ္။ (အဲဒီမွာ မာလုက်ပုတၱ အတြက္ကေတာ့ မိန္းမ
အဆင္းက လုိရင္းပါဘဲ။)
အဲဒီေတာ့ မာလုက်ပုတၱမေထရ္က ''ေနာ ေဟတံ ဘေႏၲ-ျမင္လဲ မျမင္ဘူးဘူး၊ ျမင္ဆဲလဲ မဟုတ္ဘူး၊ ျမင္ရလိမ့္မယ္
လို႔ စိတ္ကူးထဲမွာေတာင္ မေပၚလာတဲ့အဆင္းေတြ လူေတြ မိန္းမေတြ (ေယာက်္ားေတြ) နဲ႔စပ္ၿပီး ႏွစ္သက္လိုခ်င္ျခင္း
တပ္မက္ျခင္း ခ်စ္ခင္ျခင္း မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူးဘုရား'' လုိ႔ ေျဖၾကားပါတယ္။
အဲဒါဟာ တိက်မွန္ကန္တဲ့ အေျဖပါဘဲ၊ မျမင္ဘူးတဲ့ အမ်ိဳးသမီး အလွကေလးေတြကို အေၾကာင္းûပၿပီး ေယာက်္ား
ေတြမွာ ႏွစ္သက္တပ္မက္ျခင္း ခ်စ္ခင္ျခင္း မျဖစ္ႏိုင္ဘူး၊ မျမင္ဘူးတဲ့ အမ်ိဳးသား အလွကေလးေတြကို အေၾကာင္းûပၿပီးေတာ့
အမ်ိဳးသမီးေတြမွာလဲ ႏွစ္သက္တပ္မက္ျခင္း ခ်စ္ခင္ျခင္း မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ေ႐ွးက ျမင္ခဲ့ဘူးတဲ့သူ မၾကာမီက ျမင္ခဲ့ဘူးတဲ့သူ
အဲဒီလို အမ်ိဳးသမီး အမ်ိဳးသားေတြကို အေၾကာင္းûပၿပီးေတာ့ ႏွစ္သက္တပ္မက္ျခင္း ျဖစ္ႏုိင္တယ္၊ ျမင္လွ်င္ျမင္ခ်င္း ျမင္ဆဲမွာ
လဲ ႏွစ္သက္တပ္မက္ျခင္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။
စိတ္ကူးထဲမွာ ျမင္ရလိမ့္မယ္လုိ႔ ေျမႇာ္လင့္တဲ့ အဆင္း ပုဂိၢဳလ္နဲ႔စပ္ၿပီးေတာ့လဲ ႏွစ္သက္တပ္မက္ျခင္း ျဖစ္ႏုိင္တယ္၊
အဲဒါကေတာ့ ဓမၼပဒအ႒ကထာမွာ ျပထားတဲ့ အနိတိၴဂႏၶကုမာရဝတၴဳျဖင့္ ထင္႐ွားပါတယ္။
တုိက္ရုိက္လႊင့္ထုတ္မွဳ႔အစီအစဥ္
ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းတုိ႔ခင္ဗ်ား.....
Rensselaer ျမဳိ႕ ( Albany, New York )တြင္တည္ရွိေသာ ဓမၼဝါဒီေအာင္ေျမမဂၤလာေက်ာင္းတုိက္္ ဆရာေတာ္ဦးဣႆရိယက ဦးေဆာင္ျပီး လူူငယ္မ်ား ဘာသာ၊သာသနာ ႏွင့္ရင္းႏွီးကြ်မ္း ဝင္လာေစရန္ အတြက္၎၊ ဝိပႆနာတရားအားထုတ္ႏုိင္ရန္အတြက္၎၊
သာသနာျပဳရန္ၾကြေရာက္လာၾကေသာ အာဂႏၱဳရဟန္းေတာ္မ်ား ခ်မ္းသာစြာသီတင္းသုံးႏုိင္ေစရန္ ရည္႐ြယ္၍ ဓမၼာရုံ ႏွင့္ တရားေဟာခန္းမမ်ားကုိတုိးခ်ဲ႔ေဆာက္လုပ္လွ်က္ရွိပါသည္။
ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းတုိ႔ကလည္းမိမိတုိ႔တတ္စြမ္းသမွ် အလွဴေတာ္ေငြ၊ လုပ္အားအလွဴတုိ႔ကုိတစ္ဦးတည္းျဖစ္ေစ၊စုေပါင္း ၍ျဖစ္ေစပါဝင္ကုသုိလ္ယူႏုိင္ၾကရန္တုိက္တြန္းႏွဳိးေဆာ္အပ္ပါသည္။
လွဴဒါန္းလုိပါက....ဆရာေတာ္ဦးဣႆရိယ....
Dhammavadi Aungmyay Mingala Temple
1140 Broadway
Rensselaer, NY 12144
Tel: 646-284-2763 (mobile)
Tel: 518-772-1634 (Monastery)..
Email...nawarat2004@yahoo.com သုိ႔ဆက္သြယ္ႏုိင္ပါသည္။
Payable to.......U Eithareya.
Rensselaer ျမဳိ႕ ( Albany, New York )တြင္တည္ရွိေသာ ဓမၼဝါဒီေအာင္ေျမမဂၤလာေက်ာင္းတုိက္္ ဆရာေတာ္ဦးဣႆရိယက ဦးေဆာင္ျပီး လူူငယ္မ်ား ဘာသာ၊သာသနာ ႏွင့္ရင္းႏွီးကြ်မ္း ဝင္လာေစရန္ အတြက္၎၊ ဝိပႆနာတရားအားထုတ္ႏုိင္ရန္အတြက္၎၊
သာသနာျပဳရန္ၾကြေရာက္လာၾကေသာ အာဂႏၱဳရဟန္းေတာ္မ်ား ခ်မ္းသာစြာသီတင္းသုံးႏုိင္ေစရန္ ရည္႐ြယ္၍ ဓမၼာရုံ ႏွင့္ တရားေဟာခန္းမမ်ားကုိတုိးခ်ဲ႔ေဆာက္လုပ္လွ်က္ရွိပါသည္။
ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းတုိ႔ကလည္းမိမိတုိ႔တတ္စြမ္းသမွ် အလွဴေတာ္ေငြ၊ လုပ္အားအလွဴတုိ႔ကုိတစ္ဦးတည္းျဖစ္ေစ၊စုေပါင္း ၍ျဖစ္ေစပါဝင္ကုသုိလ္ယူႏုိင္ၾကရန္တုိက္တြန္းႏွဳိးေဆာ္အပ္ပါသည္။
လွဴဒါန္းလုိပါက....ဆရာေတာ္ဦးဣႆရိယ....
Dhammavadi Aungmyay Mingala Temple
1140 Broadway
Rensselaer, NY 12144
Tel: 646-284-2763 (mobile)
Tel: 518-772-1634 (Monastery)..
Email...nawarat2004@yahoo.com သုိ႔ဆက္သြယ္ႏုိင္ပါသည္။
Payable to.......U Eithareya.
ပထမအႀကိမ္ေျမာက္ အသံမစဲ မဟာပ႒ာန္းရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ပြဲ
အေမရိကန္ႏုိင္ငံ နယူးေယာက္ျပည္နယ္၊ ေအာ္ဘနီ၊ ရန္ဆဲလ္လီယာျမဳိ႕၊ ဓမၼဝါဒီ ေအာင္ေၿမမဂၤလာေက်ာင္း တြင္
၂၀၁၀ခု မတ္လ(၁၇) မွ (၂၀)ရက္အထိ၊ (၃)ရက္ က်င္းပပူေဇာ္အပ္ေသာ ပထမအႀကိမ္ေျမာက္ အသံမစဲ မဟာပ႒ာန္းရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ပြဲ
ပထမေန႔ ..... မနက္ပုိင္း.....(ဖြင့္ပြဲ)
03/17/11 01:31PM
03/17/11 04:52PM
03/17/11 06:11PM
03/17/11 09:40PM
03/18/11 01:08PM
03/18/11 05:47PM
03/19/11 08:36AM
03/19/11
03/20/11 05:00AM
03/20/11 08:01AM
03/20/11 11:32AM (ပိတ္ပြဲ / ေအာင္ပြဲ)
Ashin Kheminda (Dhamma Vadi Aungmyay Monastery , Albany , New York)
အရွင္ ေခမိႏၵ ( ဓမၼဝါဒီေအာင္ေျမမဂၤလာေက်ာင္း - (Albany , New York) ေဟာၾကားေတာ္မူေသာတရားေတာ္မ်ား
၁။ အရေတာ္စြ လူ႕ဘဝ
Ashin Pyanyarwantha , (Dhamma Vadi Aungmyay Monastery , Albany , New York)
အရွင္ပညာဝံသ ( ဓမၼဝါဒီေအာင္ေျမမဂၤလာေက်ာင္း - (Albany , New York) ေဟာၾကားေတာ္မူေသာတရားေတာ္မ်ား
ျမတ္ပဌာန္းေဒသနာတရားေတာ္မ်ား
မုိးကုတ္ျမဳိ ႔ ေညာင္သုံးပင္ပရိယတိၱစာသင္တုိက္ပဓာနနာယက (ေတာင္တန္းသာသနာၿပဳ)သုံးဘြဲ႔ရ ဓမၼာစရိယ သာသနဝိေသာဓနီအဖြဲ႔ (ဥကၠဌ)ႏုိင္ငံေတာ္ဗဟုိဝန္ေဆာင္သဒၼမၼေဇာတိကဓဇ မဟာသဒၼမၼေဇာတိကဓဇ ဂႏၳ ဝါစကပ႑ိတ သက်သီဟပရိယတၱိသာသနဟိတဓရ ဂုဏဝိသိဌ
မုိးကုတ္ျမဳိ႕ေညာင္သုံးပင္ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၱေတေဇာသာရာဘိဝံသ ၏
ခက္ခဲနက္နဲေသာျမတ္ပဌာန္းေဒသနာတရားေတာ္မ်ားကုိ လြယ္ကူ၊နားလည္၊ႏႈတ္တက္ရေစရန္ ရည္႐ြယ္၍
Albany, New York , Rensselear ျမဳိ႕ ဓမၼဝါဒီေအာင္ေျမမဂၤလာေက်ာင္းတုိက္္ ၌ ညစဥ္္သင္ၾကားပုိ႔ခ်ေဟာေျပာခ်က္မ်ား.........
မုိးကုတ္ျမဳိ႕ေညာင္သုံးပင္ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၱေတေဇာသာရာဘိဝံသ ၏
ခက္ခဲနက္နဲေသာျမတ္ပဌာန္းေဒသနာတရားေတာ္မ်ားကုိ လြယ္ကူ၊နားလည္၊ႏႈတ္တက္ရေစရန္ ရည္႐ြယ္၍
Albany, New York , Rensselear ျမဳိ႕ ဓမၼဝါဒီေအာင္ေျမမဂၤလာေက်ာင္းတုိက္္ ၌ ညစဥ္္သင္ၾကားပုိ႔ခ်ေဟာေျပာခ်က္မ်ား.........
- မုိးကုတ္ဝိပႆနာအဖြဲ႔႔႔ခ်ဳပ္နာယက၊ ကမၼ႒ာနာစရိယ ေသြးေဆးကန္ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲေတဇိႏၵ (B.Sc , Physics) အေမရိကန္ျပည္အတြင္း ေဟာႀကားေတာ္မူအပ္ေသာ တရားေတာ္အသစ္မ်ား နာယူလုိပါက ဤေနရာကုိႏွိပ္ပါ။ ►►►တရားနာရန္
- အနီးစခန္းဆရာေတာ္ ဦးပ႑ိတ၏ တရားေတာ္မ်ား
- SHWE MEGGIN SAYADAW'S NEW DHAMMA TALKSေ႐ႊမဂၢင္ ဆရာေတာ္ ဦးေကာမလ ၏ တရားေတာ္ အသစ္ မ်ား
Thursday, May 21, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment